Feb 14, 2012

~ sedangkan pantai lagikan berubah ~

assalamualaikum
cantik?cantik kan???
erm..kali ni nak share pasal sesuatu....sesuatu yang apa??ntah...tak tahu nak letak tajuk camana..kena baca sampai habis r baru leh tahu =)
biasanya kita akan ada seseorang or lebih untuk kita berkongsi perasaan..meluahkan masalah..meminta pendapat...ada kan???cheqna pun ada...
dulu2 suka share ngan geng2 saiko ni tau...kak oya..izarina...wani...apa saja citer...tak kira r citer suka ke..citer duka ke..besh r kongsi...tapi bila masing2 dah ada kuarga..ada baby...cheqna jadi kurang untuk sharing..sebabnya cheqna fikir..mereka semua dah ada tanggungjawab lagi besar...yelah...dengan anak..suami..keje..dan macam2 lagi r...jadi cheqna malas nak membebankan fikiran diorang dengan masalah2 cheqna....bukan tak sudi...tapi malas r...hehehe..
kalau masalah keje tu sokmo2 share bersama...sebab masing2 hadapi perkara yang sama..hahahaha..dah namanya keje..memang ada cabaran dan dugaan kan...semua keje la..bukan kata keje cheqna je..keje2 anda pun of coz ada cabaran dan dugaan kan??cuma mungkin membezakan adalah dugaan dan cabaran itu...
skang..kalau ada poblem cheqna lebih suka mengadu dengan Allah...mengadu kat FB???x la...hehehehe...malam2 kan..kalau tak leh tidur..cubalah amik wudhuk..solatla....tak kirala solat hajat ke...solat  taubat ke...depends..pas siap solat..berteleku atas sejadah....berbicara dengan Allah..sangat memberikan ketenangan dan kedamaian...betul...kalau anda semua serabut...tensen...terasa macam berat sangat dugaan yang Allah berikan..mengadulah pada DIA...memang sangat memberikan kelegaan....hati terasa sangat lapang..
eh...dah lari jauh dari tajuk ni...arghh ghasak...biasa r...tajuk lain citer lain..kikikiki...pepun...cheqna bersyukur sebab kawan2..sahabat2..sentiasa ada bersama....terutama yang kat sini la...walau tak pernah bersua muka tapi tetap mesra..moga ikatan ini kan kekal buat selamanya insyaallah..=)

46 comments:

  1. insyaallah....
    slalu klu ade masalah aku wat tatau je ... slalunye menjadi utk aku la ... bila dah reda aku lupa...tp klu masalh berat cam kewangan ke berusaha utk setelkan la ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada perkara yang kita leh wat tak tahu je..ada yg tak boleh...bab kewangan memang tak dinafikan lagi r..kena berusaha utk setelkan jugak =)

      Delete
  2. aku tengah stresssssss.......
    sapa nak kasi terapi kat aku?

    ReplyDelete
    Replies
    1. gunakan teknik pernafasan yang betul untuk mengurangkan stress yg dihdapi..=)
      contohnya tarik nafas..hembus...tarik lagi..jangan hembus2..eh eh eh tak..gurau je=)

      Delete
    2. apsal bila aku hembus ada api keluar?

      nampak sangat tengah stress... hahaha

      Delete
    3. tu memang stress tahap ultraman kaloh lawan raksasa ni hahahahaha

      Delete
  3. tu la jalan yang terbaik kan.. mengadu pada Allah.. sekarang tengah ajar diri dengan REDHA.. kadang mulut je pandai sebut.. hati ni payah nak terima.. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. dulu cheqna fikir macam tu jugak..mulut je pandai sebut..hati payah nak terima...tapi alhamdulillah..cheqna berjaya laksanakannya...konsep REDHA berjaya ubah pemikiran cheqna..alhamdulillah =)

      Delete
  4. ngadu padaNYA pasti orang
    lain tak tahu...kan :)

    ReplyDelete
  5. Replies
    1. yup...
      kan kalu pendam sorang2 lain jadinya pulak =)

      Delete
  6. Sy klu ade mslh pun, sy susah nak mengadu kat org. Entah. Dah tabiat mcm tu kot.

    ReplyDelete
  7. di mana2 pun ada masalah...antara positif negatif..

    yg takde masalah org gile jer...tul tak....

    mmg kepada Nya sahaja kita rasa selesa untung mengadu dan berterus terang..kerana dia lebih memahami dan lebih mengetahui perasaan kita dari org lain

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada kak..masalah dia adalah dia giler..huhuhu yup..mengadu pada Allah adalah jalan terbaik...=)

      Delete
  8. Tempat yang paling terbaik untuk mengadu adalah pada Nya yang satu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sangat setuju
      hanya DIA maha mengetahui dan maha mendengar =)

      Delete
  9. akak memang takder tempat mengadu.. tapi kadang2 der gak curah rasa kat adik2ler...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak..kadang2 tulis diari satu terapi gok kak..lepas2 tulis...esok lusa baca balik mesti senyum sensorang =)
      Allah sentiasa ada untuk kita kak =)

      Delete
  10. Tapi macam kakak nie selain Allah, hubby juga jadi tempat mengadu... sebab bila dah terluah rasa release sikitlah beban...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul...pemikiran kita kaum hawa kdang2 tak sama ngan pemikiran lelaki...bila luah tu at least kita dapat pandangan lain kan kak??=)

      Delete
  11. sama macam kakzakie, suami tempat mengadu selalunya selain Allah. Selagi tak luah pada dia selagi tu tak keruan...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. besh r org ada suami..leh ngadu ngan suami hehehe takpe...nanti cheqna ada suami memang akan mengadu ngan dia r..hehehehe

      Delete
  12. sy pun jenis yg suke pendam.. tapi suke mengadu kt kawan dr hubby sbb sy dah jd pendengar masalah2 dia dah..hehe.. tapi apa yg cheqna bgitahu mmg setuju sgt2.itu mmg cara yg paling terbaik kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kadang2 perlu jugak luah pada hubby kan...kang dia kata kita x sudi nak share ngan dia plop..hehehehe..takpe..masing2 punya cara kan??janji bahagia..hehehehehe

      Delete
  13. sya suka mengadu dgn adik yg bongsu.. :) mengadu dgnNya juga x penah dilupa krn setiap hari pasti kita akan sujud kepadaNya kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. dapat adik yang dapat kita luahkan memang besh hehehehe
      yup..5 waktu setiap hari

      Delete
  14. bila ada masalah, memang elok diluahkan.. jgn dipendam.. mediaum tu terpulang lah pada masing2 kan.. asal jgn sampai masalah kita buat org lain terganggung.. mengadu padaNya Insya Allah, pasti ada jalan yg akan dirancang utk kita..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul betul..sbb kita ni manusia biasa...sampai bila leh pendam kan...kena luah jugak...medium tu terpulang..janji rasa lega lepas luah....=)

      Delete
  15. hanya Allah sentiasa dekat disisi kita..Allah Maha Mendengar

    ReplyDelete
  16. ngadu kat Allah terbaik. takde sapa tau rahsia kiyta

    ReplyDelete
  17. Itulah jalan yang paling baik.... mengadu kepada-Nya

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~