Feb 12, 2012

~ mintak jauh...~

Fitnah seakan menjadi budaya di dalam masyarakat pada hari ini. Ia seakan barah yang merebak terlalu cepat tanpa dapat dikesan dan hanya disedari apabila ia sudah benar-benar parah. Malangnya apa yang berlaku hari ini, fitnah seakan menjadi makanan ruji bagi manusia yang entah di mana rasa bersalah mereka mengadu domba ke atas manusia lain. Pada masa sama menonjolkan dirinya. Mempamerkan kebaikan di sebalik hijab keburukan yang tidak mampu dilihat dengan mata kasar. Paling malang apabila fitnah itu datang dari kalangan saudara/darah daging sendiri. Allahuakbar~

11 comments:

  1. yup betul, mintak dijauhkan le perkara-perkara camtu

    ReplyDelete
    Replies
    1. mudah mudahan...kita tak tergolong dalam golongan ini..insyaallah =)

      Delete
  2. Assalamualaikum.
    Fitnah itu lebih dahsyat dari membunuh...
    Untuk menjeklaskan kepada kita bahawa betapa dahsyatnya dosa menyebarkan fitnah, kerana ia bukan sahaja akan mendatangkan impak kepada orang yang kena fitnah, bahkan ia boleh melarat sehingga membabitkan satu kampung...

    TQ

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul..
      dosa memfitnah lebih teruk dari membunuh....
      tapi ada jugak yang tak amik pot..mintak jauhla semua ni

      Delete
  3. Replies
    1. moga kita dijauhi dari membuat fitnah dan juga menerima fitnah..mudah mudahan

      Delete
  4. minta dijauhkan dengan fitnah ni.tapi kita tak dapat nak elak sebab mulut-mulut orang ni bukannya leh tutup

    ReplyDelete
  5. okey dah ada~tadi camner de shoutbox kat sini, hahahaha

    pasal fitnah ni mmg takleh nak dielakkan, yg penting bukan kite dpt dosa... si penabur fitnah tu, kite sabar je... kalo tak sabar, cilikan mulut dia, heeee~

    ReplyDelete
    Replies
    1. ntah..hahahaha ada shoutbox erk??
      yup..orang yang diitnah sabar jela..dan berdoa moga Allah tunjukkan kebenaran..

      Delete
  6. tu yg plg sy tkt.. sbb tkt berpecah belah krn hal yg kecik tp bisanya sgt2 dlm

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~