Feb 3, 2012

~ kecik2 lagi dah dapat penyakit....~

assalamualaikum
hari ni (31 Januari 2012) cheqna baru masuk opis setelah ahad dan isnin cheqna bercuti...masuk je opis memang banyakla keje kene buat..tapi as usual..kita yang kontrol keje kita kan..bukan keje yang kontrol kita..cheqna suka buat keje dalam keadaan tenang dan rileks...janji keje siap..
biasa r..mula2 masuk keje setelah bercuti kene seru roh rajin dulu supaya meresap dalam tubuh....baru nak seru.. pegawai Akhlak dah serahkan surat kes tidak terkawal..remaja perempuan..alahai..baru nak seru roh rajin...kekasihku dah seru la pulop...belum sempat nak bernafas...amboiii ayat..nampak sangat menipunyer..hahaha..dalam kul 10am..cheqna ada klien...klien walk in..
pakcik ni dah tua...usia 65 tahun...punyai isteri yang sakit terlantar...ada anak angkat yang berusia 10 tahun yang mempunyai sakit kencing manis...dah lama dah anak dia sakit kencing manis ni...seawal usia 7 tahun kalau tak silap...pun dapat duit bantuan...yang jadi masalah skang ni..pakcik ni pun tak larat...isteri dia lagi la terlantar je.. menambahkan masalah skang adalah anak kecik dia ni..makan tak pantang...gula2..aiskrim...budak2 berusia 1o tahun..apala yang dia reti sangat kan...setiap bulan mesti masuk wad..cucuk insulin bagai..2,3 hari gak kat hospital...masalahnya skang..budak ni degil..tak dengar kata..pakcik ni dah tak larat...jadinya dia nak hantar ke rumah Kanak kanak la ni..fikir2 kesian jugak..tapi dengan keadaan pakcik ni..memang cheqna rasa better dihantar ke RKK ( Rumah Kanak Kanak) tapi terpulang pada pegawai akhlak la..kena dapatkan perintah mahkamah ler..
cheqna tak salah adik ni...yelah..usia 10 tahun..masih lagi anak kecik....bukannya mengerti apa2...doakan yang terbaik untuk anak ini..

33 comments:

  1. Semoga anak itu mendapat tempat yang terbaik demi masa depannya.

    ReplyDelete
  2. kesiannya... kecik2 gitu dah dapat penyakit camni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah...
      dahlah tak tahu mana mak ayah kandung
      cheqna pun sedih =(

      Delete
  3. semoga hatinya kuat menempuh dugaan yang besar ni

    ReplyDelete
  4. Budak... memanglah susah nak control makan, yg tua pun ada apa lagi budak...kesiankan

    ReplyDelete
    Replies
    1. apalah yang budak2 usia 10 tahun ni tahu tentang penyakit dia kan...

      Delete
  5. alahai siannyer.. sian kat pakcik n makcik tu...
    hurm, moga anak dia sembuh dari penyakit tu n beringat dengan lepas tu dengan apa yang dia makan

    ReplyDelete
  6. Siannyer budak tu tp munkin tinggal di RKK tu yg terbaik utknya, masa depan pun terjamin & kesihatan pun terjaga..

    ReplyDelete
    Replies
    1. harap2nya begitulah..
      moga dia dapat yang terbaik untuk diri dia dan juga kesihatan dia

      Delete
  7. sedih bila baca sbb anak buah akak baru usia 4 tahun dikk .. punn dah kena kencing manis .. tapi disebabkan pankreas dia dah lambat hasilkan insulin .. huhu tapi kalau tgk dia , lagak dan kelaku sama macam budak2 lainn .. melasak aje .. ;)

    ReplyDelete
  8. siannya.. klu duk kt RKK lg terjamin, dok saloh kot anta dinung..

    ReplyDelete
  9. alahai, sedihnya... sudah jatuh ditimpa tangga. Moga semuanya cepat sembuh

    ReplyDelete
  10. Salam Cheqna,

    Tu la kan Cheqna....penyakit ni bukannya dia kenai usia...mungkin jugak dia dapat dari keturunan...

    Kesian kan.. apa la yang dia tau,besar2 ni selalunya depa nak makan macam2 kan,ni pulak dok kena pantang...

    Semoga dia tabah menghadapi dugaan dari Allah ni...dan sentiasa sihat lah hendaknya...buat pak cik ngan mak cik tu jugak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih atas doa ini
      mudah mudahan ALlah makbulkan =)

      Delete
  11. mintak pandangan pegawai kanak2.... apapun, harap yang terbaik untuk masa depan kanak2 tersebut agar tidak terabai & terjejas

    ReplyDelete
    Replies
    1. PA yang refer ke cheqna kes ni..
      insyaallah..akan membincangkan secara telus dan tulus agar nasib kanak2 ni terbela

      Delete
  12. Replies
    1. kita yang tengok dan tahu ni dah rasa sedih..yang menanggung lagi la rasa kan...

      Delete
  13. Alahai...sian..semoga Allah sntiasa bersama dia.

    ReplyDelete
  14. Alahai...sian..semoga Allah sntiasa bersama dia.

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~