Feb 3, 2012

~ dia muncul lagi...geram...~

assalamualaikum
peristiwa on 2 Februari 2012
cheqna sampai opis kul 741am..as usual r cheqna memang sampai awal..seperti biasa on pc...semak diari..setelkan keje yang masih belum siap...
ni adalah gambaran biasa alat tulis atas meja cheqna setiap hari....pen biru, hitam,merah,pensil mekanikal..dan juga pen pilot tu...memang sentiasa ada di atas meja cheqna..nak balik baru cheqna kemas balik...kenapa cheqna citer pasal ni??adalah tu.....
pastu tengah ralik2 cheqna wat keje..ada staf datang nak amik tandatangan cheqna...so dengan menggunakan pen yang ada tu cheqna sign je..bereh...pahtu iwan datang ajak bekpes...ok fine...
balik dari bekpes..masih tak perasan lagi...hinggalah...
terus cheqna kuar dari bilik menuju ke tempat orang berkenaan
" haji....awak ada amik pen saya erk????semua kosong atas meja tu....saspek utama memang tak dop orang lain doh...awak je...cepat bagi balik" cheqna terus menyoal haji mezlan...
"uh uh uh awak gok cikna.....sapa gitu seme tanya saya...hoh amik.." haji mez berkata sambil menghulurkan pen merah,hitam,biru,pensil dan pen pilot cheqna tu yang diikat dengan gelang getah..ala...ada yang panggil getah tempe erk....sambil2 dia sengeh.....geram betul...
habis camana cheqna tak marah...geram sokmo....tak dok kijean lain....memang kalau sape2 yang hilang pen kat opis tu akan cari dia la....tak dok doh orang lain...hahahaha..haji mez amik bukan dia guna pun...saje dia menyakat....tapi kalau dulu2 orang tak perasan..bebudak ni akan wat senyap je sebab mereka ingat hilang masa buat pembayaran ke...terjatuh ke hape...tapi skang...asal hilang je alatulis memang haji mez la orang pertama yang diorang cari...segalanya terbongkar pabila cheqna dapat tahu taktik haji mez ni...hahaha..
cuma hari ni cheqna musykil..masa mana dia datang bilik cheqna lalu menyonglap semua pen2 yang ada atas meja cheqna tu????hurmmmmm 
errr...sape2 yang dah lama baca blog cheqna ni tahu la kisah haji mez ni kan....=) nak baca?? episod 1 klik SINI episod 2 klik SINI dan episod 3 klik SINI

30 comments:

  1. Replies
    1. terambil..kalu haji mez ni memang sengaja ambil
      hehehehe

      Delete
  2. henat dia..boleh ambik tanpa orang perasan..jehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. cheqna tanya..tapi dia tak bagitahu...hehehehe

      Delete
  3. Hoh... dia ada baca-baca, tup tup dia boleh masuk ke bilik tu... hahaha

    ReplyDelete
  4. Salam

    Selalu jumpa Cheqna!

    dan baca komen2 chena.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam...
      jumpa cheqna kat blog orang lain erk??
      hehehehe

      Delete
  5. hehehe.. mesti ada sorg cam tu kan.. kat sini pun ada.. kadang dia ambik x seda dia ambik.. sampai kita lak yg pasan.. eh! tu pen sy.. hehehe

    ReplyDelete
  6. Replies
    1. memang kena mintak balik.....
      kalau tak haji mez akan simpan buat pekasam

      Delete
  7. hehe..kat ofis yayansmum pn ader species gini...hikhik..stationery mmg takleh susun cantik2 atas table, kene sorok dlm drawer.pelik sungguh la kan?hehhe

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang...kena simpan daam drawer..kalau tak...memang kompem hilang..=)

      Delete
  8. hihihi suka gurau songlap pen haji ni..tapi kadang2 geram gok kea cheqna, time nk wat kijo tgk pen ile.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu kata....geram la...tapi sebab tahu doh kijeang sape...senang la...hahahaha

      Delete
  9. hobi beliau menyakat org kot..nak baca ceritanya tp ada no no tu,alahai ssh plak sy nak klik byk kali.hehe..

    ReplyDelete
  10. Replies
    1. tu la kata..cheqna selok suker tengok dia ikat pen pen cheqna macam gitu

      Delete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~