Mar 1, 2012

~ dah lama sihat.....sakit la plop ~

assalamualaikum
malam tadi 2 kali terbangun sebab sangat rasa sakit pabila menelan air liur....minum air putih yang memang always ada kat pale katil cheqna....punya hazab Allah je tau..sakit sangat..hatta menelan air masak tu pun sakit...
dan pagi tadi bangun mandi solat..memang masih rasa sakitnya..on the way datang opis berhenti kat 7e..cari strepsils..dengan harapan sakit tekak tu hilang....sampai skang (10.09am) masih sakit....dan yang sedihnya seluruh tubuh cheqna rasa sakit..sakit sangat...
kul 1130am..cheqna tutup pintu bilik cheqna dan cheqna baring.....tak tahan gak..still sakit....memang demam r ni...seluruh tubuh cheqna panas...sudahnya....kul 150pm...cheqna stat kete balik....sampai umah solat zohor dulu...pastu salin baju....amik tuala kecik dan air...basah2kan muka n tubuh....tak tahan gak....
amik panadol extend..sbb panadol ni je cheqna jumpa kat umah...makan 2 biji...terus berbungkus ngan toto....tido..alhamdulillah..kul 6pm..cheqna bangun tuk solat asar..panas badan dah kurang...sakit2 badan tiada lagi...perghhhh..sangat bahaya panadol extend ni yer...
dan skang....tunggu solat isyak dulu...pahtu nak terus berehat lagi....jangan tanya kenapa cheqna tak g klinik...semua orang marahkan cheqna sebab tak g klinik..cheqna memang tak suka g klinik..harap maklum =)
esok..andai diizinkan Allah..cheqna akan kerja..dan pada teman2..maaf sebab tak menyinggah umah anda semua....apatah lagi nak jawab komen....sorry ye...nanti cheqna dah sihat sepenuhnya cheqna singgah umah anda...
dah lama tak sakit.....sekali sakit datang...gabra gak sekejap..=)

33 comments:

  1. Get well soon cheqna....kalo sakit lagi pls pegi klinik k ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah sihat dah =)
      dengar je g klinik terus sihat =)

      Delete
  2. meh sini aku nak membebel..apasal dah sakit tak nak gi klinik hah? mcm mana kalau dah mengandung nnt...lagi tiap2 bulan kena jumpa doc tau...

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhuhuhu
      mak tiri dah membebel..
      tu la...kadang2 terfikir gak..nanti kalau dah pegnen camana erk???dengan kena minum air gula bagai...huhuhu

      Delete
  3. Mcm sy le tu. Simptom awal batuk ngan sakit tekak. Mtk antibiotik bg cpt bek tekak. Tkut t jadi tonsil lak...

    =(

    ReplyDelete
  4. sian cheqna yer...moga cepat sembuh...akak pun lama jugak x demam2 ni... moga jgn demam udah le...:)

    ReplyDelete
  5. sekarang musim la cheqna..mek punharitu sakit tekak..lepas tu demam..lepas tu selsema dan batuk..

    take care..

    semoga cepat sembuh

    ReplyDelete
    Replies
    1. kat trg ni pagi panas yang amat pastu hujan...
      tu r memang musim..
      alhamdulillah hari ni ok sket

      Delete
  6. Allah akan memberikan rasa sakit setelah lama sihatkan.. semuanya ada sebabnya ok...
    semoga cepat sembuh... nanti dah sihat jom mai blog akak macam biasa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah hari ni ok sket
      betul doh tu kak =)

      Delete
  7. musim org tak sihat sekarang ni..mungkin sebab cuaca...

    byk2 berehat dan makan ubat tau...

    ReplyDelete
    Replies
    1. cuaca mngkin sbb panas dan hujan silih bergantu
      amin..
      alhamdulillah hari ni dah kurang sket =)

      Delete
  8. Bagaikan ada virus yang merebak, di sana sini terdengar dan terbaca pasal orang sakit tekak.

    Mama doakan semoga Cheqna kembali pulih sepenuhnya. InsyaAllah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang musim r ma

      terima kasih atas doa itu ma=)

      Delete
  9. tonsil bengkak kot ti cheqna...mai sini dtg check dgn saya

    ReplyDelete
    Replies
    1. x mo x mo..x mo jumpa doktor sbb sakit..
      kalau jumpa sebab nak belanja makan cheqna nak lalalala

      Delete
  10. aduhh...paling tka suka kalau de tonsil...siksa nyaa laa

    ReplyDelete
  11. take care my dear sis..moga cpt sembuh...bykkan minum air.

    ReplyDelete
  12. harap masa sy comment nih cheqna dah sihat la.. sakitkan penghapus dosa2 kecil.. sabo ye cheqna..

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah
      demam ok doh
      sakit hidung la plop
      hehehehe

      Delete
  13. Hidup lebih ceria dengan Perap Cenderawaseh..rahsia hilang segala sakit dan tingkat ketrampilan daripada alam semulajadi nano mikrofungus dan tumbuhan

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~