Jan 11, 2012

~ sporting je....~

assalamualaikum..
peristiwa yang berlaku pada 6 Januari 2012 ~ jumaat
incik tunang..mak, akak, dan juga 2 orang anak buah incik tunang sampai umah cheqna jam 430 petang..semua naik ke rumah cheqna ikut pintu depan...incik tunang je pelik sket terus masuk kot pintu dapur...bila semua dah ada kat dapur..so cheqna wat la air...sambil2 mereka berbincang apa2 yang patut...
kan dalam n3 ini cheqna dah citer ma buat laksa kuah putih @ kuah lemak tu...dan cheqna pulak extra rajin pada pagi jumaat tu saje2 buat puding roti kukus...ekceli first time wat secara kukus..selama ni wat secara bakar...malas nak membakar dalam oven..jadi cheqna kukus je...siap kukus...tunggu sejuk..cheqna masukkan dalam peti...
jadi lepas wat air...cheqna hidangkan dulu puding roti tu...ni perbualan antara kami
"abang...mak..kak...try r puding ni...ina wat tadi..first time wat secara kukus" cheqna pelawa mereka...
incik tunang pun amik makan....
"eh..sedap gak...ma buat ke??" incik tunang tanya..
dan dan dia tanya ma ke yang buat sedangkan tadi cheqna dah jelaskan cheqna yang buat..
" wat gane....saya r buat...." cheqna menjelaskan
" ye dop??" incik tunang tanya sambil sengeh2 perli
tiba2 mak incik tunang jawab
" tengok kaki r ina ork"
hah....kami sama2 gelak...sekali ngan kak n ma cheqna gelak...mak  pun gelak...ape plak kaitan kaki ngan puding ni...mak oh mak...
pastu...kat dapur umah cheqna ni...ada jam beso..beso saja je...tapi tak hidup...mak incik tunang tanya
"na...kul berapa doh kita ni?" sambil2 mak tengok jam tu
"mok dok soh tengok r jam tu..tu jam ikut waktu london.." cheqna jelaskan
" ye ke na..maknanya di london masa ni r skang" mak tanya lagi
tetiba incik tunang jawab
"mok..ina main2 je tu...bukan betul..jam dok hidup tu"
"allah...mok mana tahu..." 
hahahaha kami gelak lagi....
nakal kan cheqna??lalalalalala 

18 comments:

  1. ok lah tu...dah boleh bergurau ngan Mak...bila kenduri cheqna???

    ReplyDelete
  2. Cheqna, mane ley tgk kaki lagi. Aurat tuh! Hahahaha!

    =p

    ReplyDelete
  3. nakal2 mesra gitu x per la..... mesti cheqna ngan bakal MIL satu kepala kan.. hehe

    ReplyDelete
  4. sweet conversation between mom & daughter in law to be.. ;)

    ReplyDelete
  5. bahagia.. =)

    alhamdulillah...
    dapat in law peramah..suke tau.. =)

    ReplyDelete
  6. ala gurau2 bawa bahagia.. akak suka puding kalau kukusni.... sedapnyer laksa kuah putih...

    ReplyDelete
  7. sunukkkk.... dpt bakal mak mertua sporting...

    ReplyDelete
  8. hahhaahaa esok rumah korang mesti lagi bertambah ceria ;)

    ReplyDelete
  9. nampak jelas cheqna tengah berbahagia.kalau ada kat depan mesti merah muka..tanda bahagia :-)

    ReplyDelete
  10. tak baik ko mengenakan bakal mak mertua ko..hehe...

    ReplyDelete
  11. bila dah jadi menantu dia nanti, dia pulak kenakan ko, amacam? hahahaa takut...

    ReplyDelete
  12. salam kenal..

    cerita ini lawak.. komen dari Pok Amai-amai pun lawak..hehe

    ReplyDelete
  13. Bagus cheqna leh gurau senda ngan bakal mak mertua gitu hihi cepat2 kawen cheqna, nak anak gak :)

    ReplyDelete
  14. wah gurau senda ngan bakal mertua yer.. bagus2.. bakal menantu kesayangan nih.. hehe..

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~