Jan 16, 2012

~ penjelasan...agar tiada yang salah faham ~

assalamualaikum
berkenaan n3 ini cheqna nak jelaskan pada anda...agar tiada yang salah faham...
ekceli...pedajal kalau dalam bahasa ganu maksudnya...khenak aka khianat...main2...usik...bukan bermaksud 'dajal' tu yer..
harap anda semua faham la...almaklumlah cheqna ni IC 03 tapi dah lama menetap di terengganu jadi loghat cheqna memang banyak slang trg la...kan ada pulak yang kata cheqna macam kasar plak guna ayat dajal tu....maaf ye kalau ada yang rasa cheqna macam tu..cuma nak maklumkan di trg dajal tu maksudnya khianat..usik..main2..tu je...tak de maksud lain...
peace yooooo=)

12 comments:

  1. Kat Perak (kampung mama khususnya), kadang2 kalau marah orang sebut 'dajei' (maksudnya dajal), tapi bukanlah juga bermakna menyamakan orang lain dengan dajjal yang satu itu!

    ReplyDelete
  2. Owh...itu maksudnya. Pelajaran bahasa utk hari ni ☺☺

    ReplyDelete
  3. erm, ada yg x faham ke ngan loghat tu... papepon x kan la sebaik blogger macam cheqna ni nak guna perkataan yang x senonoh kan... iskisk x baik kan cheqna kan...

    peace

    ReplyDelete
  4. Faham..faham..da'jal..kena ada sabdu sikit cheqna hehe

    ReplyDelete
  5. sy fhm... selagi dia bkn bahasa Haiti..sy ttp fhm hehehehe (sbb sbhgn kerja sy)

    ReplyDelete
  6. ekceli bile kuar entri ni baruuu akak bace entri tu..
    mak ok je nyaahhh.. ;)

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~