Jan 13, 2012

~ menolong ibu adalah amalan mulia...=) ~

assalamualaikum
aktiviti di hari jumaat..cheqna kan kat ganu....jumaat tak keje...so antara aktiviti hari ini adalah...selain mengemas dapur...mengemas umah..mengemas bilik...nak jemur kain baju tak leh sebab hujan...jumaat lepas je matahari muncul...stat hari sabtu sehingga sekarang..matahari masih bersembunyi...rindu matahari...bila la nak menjelma matahari ni...lepas CNY ke????harap2nya begitulah....janganlah banjir lagi.....
kul 10am..cheqna tolong ma...tolong ma potong sayur...ekceli ada orang tempah ngan ma bihun goreng 100 bungkus.....eh..ada yang belum tahu erk ma cheqna keje apa???ma kesayangan cheqna tu kejenya pengurus...pekerja...bos...dan sewaktu dengannya..
hahahaha..ma cheqna ada kedai makan....kedai dalam kampung je pun....jadinya...hari ni ada orang tempah bihun goreng ngan ma untuk 100 orang makan...jadinya...cheqna tolong le ma...tolong potong / siang sayur je pun...hahahaha...
lepas siap bungkus bagai...kul 245pm...cheqna ngan ma gerak g Kuala Berang..tempat orang yang tempah bihun ni....so...dalam keadaan hujan...pergilah kami....alhamdulillah segalanya berjalan lancar..disebabkan terlalu asyik membungkus bihun mak jema ni lupa nak amik gambo..sempat snap yang ni je...hahaha alasan..
see..bagus kan cheqna???muahahahaha...wallah korang ni pun...nape??ada rasa loya2??mual2??hahahaha cheqna tak bertanggungjawab hokeh.....
sini masih hujan.....beshnya tido......

9 comments:

  1. mesti best goreng bihun tu sbb org order kan?

    ReplyDelete
  2. Rajin cheqna ni yee...untung sape dpt menantu mcm cheqna ni tau...

    ReplyDelete
  3. ainnoraini
    harap2 rajin sampai bila2 r kak=)
    alhamdulillah untung incik tunang
    hahahaha

    ReplyDelete
  4. imanshah
    erm...sero tok berminat mana..hehehehe

    ReplyDelete
  5. eelobor
    welllll* sambil kembang2 hidung*
    hahahaha

    ReplyDelete
  6. mesti sedap ma cheqna masak nehh....nak rasa tapi jauhhh...hehe

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~