Jan 15, 2012

~ kembang semangkuk rasanya mak jema ni ~

assalamualaikum
n3 ini agak memuji diri sendiri...jadi penulis blog tidak akan bertanggungjawab kalau anda2 semua rasa mual dan loya setelah selesai membaca n3 ini...hahahahaha
wallah..amaran..tak agak2...hahahaha tak de lah...gini kisahnya..
hari tu kan ada cheqna citer masa incik tunang n family datang umah..cheqna wat puding roti kukus kan...so masa buat hari tu cheqna adalah bagi sikit puding roti tu kepada jiran sebelah umah cheqna...bukan orang lain pun sepupu ma cheqna gak...yang lelaki la sepupu ma cheqna..umur 30an kot...dah kahwin n ada anak 2 orang..jadinya masa bagi hari tu cheqna bagi ke anak sulung dia je...dah umur 5 tahun..
hari ni...cheqna bagi lagi..puding roti tu cheqna wat hari jumaat malam..saje buat sebab roti tu dah nak expired...dari membazir buang cam gitu baik cheqna wat puding..
ginilah lebih kurang puding roti cheqna buat..malas nak snap gambo..ni pinjam abang gugel punyer...=) cheqna tak letak kismis...cheqna letak choc chip ngan choc rice sebab kismis tak de stok dalam ais punya peti.....hari tu incik tunang kata sedap..hehehe alhamdulillah...
sakni..balik keje...cheqna amik puding yang cheqna letak dalam bekas siap2 sebab nak bagi ke Hakim ( anak sepupu ma )..panggil Hakim..nagi puding...cheqna masuk umah tengok tv...dalam 10 minit lepas tu nampak Hakim..adik dia dan Umi dia datang...ingatkan nak ape..
upenya umi hakim kata..abah hakim suh mintak resepi...suh mi dia buat..hahahahaha..mak jema kembang semangkuk ok bila puding roti yang dibuat dan diberi orang makan itu dipuji sedap...muahahaha....hari tu kek mentega kukus yang cheqna buat dan bagi jugak kepada mereka pun dipuji..siap mintak resepi gak...auwww bangga sekejap mak jema....perghhh kecoh r ko cheqna...orang lain masak lebih sedap dan bermacam2 lagi resepi tak kecoh pun...kehkehkeh...ok kena faham ye tuan tuan dan puan puan...bagi cheqna yang tak pandai masak ni...bila buat sesuatu masakan dan orang puji sedap...maka makin kembangla diriku yang sudah sedia ada kembang ni...lalalala..jeles la tu....
hahaha..pepun...syok jugak sebenarnya masak ni...adakah ini sindrom2 orang nak kahwin???hahahaha..kena baiki lagi bab2 masak ni....nak kena jaga suami kan....misi utama nak menggemukkan sikit incik tunang..hahahaha
dah..tu je nak citer...sila jangan marah...=) hah??apa??nak resepi??tak yahlah..anda2 semua lagi hebat bab masak kan??setakat puding roti kukus apalah sangat * sambil tunduk2* ngeeeee

12 comments:

  1. alamak cheqna...ai xreti buat pun mende ni...hihiiii malu**

    ReplyDelete
  2. ahaha..ambe wase kalu ambe dipuji gini, pengsang ah..sb lame ni dok pandai wat kuih2 ni..bab kuih2 mmg hancus..kalu lauk2 buleh ah kot posen dua..ahahahhahahha

    ReplyDelete
  3. ashie
    kembang kepih kembang kepeh doh..
    lauk2 ambe kurreenngg sket =)

    ReplyDelete
  4. ".. tak ada stok dalam ais punya peti.."

    hahaha.... terbelit lidah nak baca...

    ReplyDelete
  5. masa baca 3-4 baris mula2 pun dah boleh agak.... huhuhuhu

    ReplyDelete
  6. dah lama tak memuding . ala makan cikit mana ada gemuk.cik ina tengok cheqna mantain je.

    ReplyDelete
  7. Sallam Cheqna,

    Kembang setaman lah chekna yee..
    Akak pun macam tu juga, akan kembang setaman kalau orang puji akak masak sedap, sebab akak pun memang tak pandai masak..

    ReplyDelete
  8. kire pandai la buat dari akak yg pandai mkn je nie..kekekek..

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~