Jan 18, 2012

~ jadi babysitter jap ~

assalamualaikum...
patutnya g KT hari ni tapi tak jadi....sangat sibuk di opis...al maklumlah minggu pembayaran..walaupun cheqna tak terlibat dengan pembayaran..namun tempiasnya turut cheqna rasa..
bila bebudak ni sibuk ngan pembayaran...makanya geng pemakanan memang tak ada la...sebab masing2 g kampung berlainan untuk pembayaran tu..iwan pun tak terlibat ngan pembayaran namun biasanya bebudak ni akan ajok iwan jadi peneman...dan hari ni..cheqna kelaparan...
kul 420pm...lunch hour cheqna.....kisahnya...bebudak ni dah g buat pembayaran pas zohor...duit sampai kul 12pm...jadinya memang bebudak ni tak akan fikir bab makan r kalau duit ada di tangan mereka..yang pasti mereka nak cepat2 buat pembayaran..yelah..duit tu..kalau hilang mana nak ganti hokeh...jadinya..pas cheqna solat zohor...sambung wat paperwork...dah tak ingat pasal makan ni...kul 4pm..nisa kol bagitahu dia kelaparan..ouh...nisa tak terlibat lagi ngan pembayaran minggu ni...minggu depan baru dia sibuk ngan pembayaran...jadi..kami nak kuar makan r...cheqna rasa gelap doh dunia cheqna sebab lapar...kul 4 tu weiiii mananya tak lapar...
kul 420pm kami g kedai..sebelum tu si Faridah dah pesan suh tolong amikkan anak dia kat taska..takut dia tak sempat balik dari buat pembayaran...anak dia si ifya ni dah biasa ngan kami...jadi..cheqna ngan nisa g la amik iffya..bimbang gak kot iffya mengamuk ke hape ke..yelah dah mama dia tak de....
sib baik empunya taska dah biasa nampak kami...jadi senangla dia lepaskan iffya..iffya pun nampak je cheqna terus bangun amik beg nak balik...sekali ngan iffya kami hangkut ke kedai makan..jadilah babysitter jap..
makan fries tu...sambil2 si nisa suapkan nasi goreng....nasi goreng cheqna tak nak la plak budak ni...
sib baik iffya tak buat perangai..ada mama dia je dia jadi ngada2..tak ada mama dia ok je...mama dia sampai opis kul 6pm...iffya duk ngan cheqna n nisa la kat opis ni....takpe sebab iffya ni dah biasa ngan opis ni...dan skang cheqna masih kat opis jugak..menyetelkan sedikit keje sambil temankan nisa siapkan keje dia yang tak pernah siap....
sakni sebelum iffya balik dia datang bilik
" terima kasih iffya sebab amik cheqna..." iffya kata....walhal mama dia suh kata "terima kasih cheqna sebab amik iffya" 
besh kan ada anak ni..melayan kaletah iffya yang banyak cakap sangat besh..=) haiiiii..bilala nak ada anak sendiri.....lalalalalala

9 comments:

  1. IFFYA, cam budak baik je, heee~ senang jaga dia ni, heee.... boleh la part time baby sitter kan cheqna, heeee~

    ReplyDelete
  2. chit-chat and having fun with kids is the best moment..hehe, plus to everyone who loves to play with kids! :) hello iffya...:*

    ReplyDelete
  3. saya lak terpaksa ambik cuti ari jumaat nie sebab kena jadi Mr.Mama....

    ReplyDelete
  4. Tak lama lagi adalah rezeki cheqna tu:) insyaAllah :)

    ReplyDelete
  5. sronok jd baby sitter ni tapi letih..org ada anak taule cmne rasa

    ReplyDelete
  6. huhu...best kan? saya pun tak tau la bila nak ade anak sendiri T____T

    ReplyDelete
  7. cheqna ni serbanye boleh.. babysitter, kaunselor, ape yg tak boleh?
    insya Allah.. ramailah anak2 cheqna nnti ;)

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~