Dec 8, 2011

~ sebagai manusia...kita hanya mampu merancang...Allah jua yang menentukannya ~

assalamualaikum
sambungan dari n3 ini 
pertamanya...cheqna mintak maaf banyak2...ada 2,3 orang kawan cheqna msj macam kecewa dengan apa yang cheqna publishkan tu..ikut kata mereka...cheqna macam tak nak kahwin la..tak yakin dengan incik tunang la...hape benda semua la...terkedu gak cheqna...
baiklah...cheqna jelaskan disini....
sebagai manusia biasa...kita hanya mampu merancang kan???cheqna ngan incik tunang jugak begitu....memang merancang untuk berumahtangga..ada anak..bahagia hingga hujung nyawa kami berdua..dan cheqna percaya semua orang yang ada kekasih..ada tunang..mahupun ada isteri mahupun suami memang merancang segala yang terbaik kan untuk kehidupan kita???
begitu jugak cheqna..tapi dalam duk merancang tu..cheqna berfikiran realistik...incik tunang pun selalu ingatkan diri dia sendiri dan jugak diri cheqna..mungkin apa yang kita rancang tu tak akan tercapai....tak akan dapat cheqna gapai..sebab cheqna percaya...segala yang berlaku adalah aturan dari Yang Maha Esa...kita memang dikatakan hebat bab merancang..tapi segalanya Allah dah tentukan...memang cheqna nak bahagia...sape yang tak nak kan??cuma tu la...kita ni kena la realistik...bila dah pandang bintang di langit..janganlah lupakan rumput yang dipijak tu.. tau la korang tak pijak rumput...pijak tar je ngeeeee..
apepun..terpulang pada pemikiran masing2..cheqna tak marah or tak kecik hati pun...sebab bagi cheqna masing2 ada hak untuk berikan pendapat dan pandangan...tapi tak semestinya orang akan setuju dengan pendapat dan pandangan kita tu kan...so..senyum..=)
pepun terima kasih pada yang mendoakan cheqna dan incik tunang...insyaallah...sampai seru..sampai jodohnya dengan IZIN DARI ALLAH SWT..maka apa yang kami rancang pasti kan jadi kenyataan..tapi kalau ALLAH dan tetapkan kami bukan ditakdirkan untuk bersama,,cheqna redha.. mintak2 jauhla..sebab kalau boleh nak bersama..bahagia selamanya insyaallah... cepat aminkan sekali lagi semua..moga2 Allah makbulkan =)
apepun...ALLAH tahu apa yang terbaik buat kita kan???dan ALLAH tidak akan menganiaya umatNYA sendiri...percaya dan yakinlah dengan janji ALLAH...=)

12 comments:

  1. sy setuju bab realistik tu...pape pun....aminnn..semoga semuanya berjalan lancar dgn kehendakNya...

    ReplyDelete
  2. Tak apa. Kdg2 Cheqna amik berat gak dgn pandangan sebegitu. Mrk amek berat dgn Cheqna tu. Klu tak, mrk takkan amik kisah lgsg ape yg Cheqna tulis dlm blog Cheqna nie kan?

    Kita berserah TAPi setelah kita usaha. Jgn kita hanya BERSERAH tapi duduk menunggu saja.

    =D

    ReplyDelete
  3. biar Allah yang tentukan,kita sebagai manusia hanya mampu berdoa dan bertawakal

    ReplyDelete
  4. setuju dgn cheqna, sebab tu orang kata kalau bukan rezeki, yang dalam mulut pun boleh keluar balik.

    dalam bab jodoh pula, kita hanya mampu merancang, Tuhan juga yang menentukan segalanya.

    Insyaallah, doakan yang baik-baik saja ya :)

    ReplyDelete
  5. betul cakap misya..biar Allah yang tentukan , kita sebagai manusia di muka bumi ini hanya perlu berdoa dan bertawakal selebihNya berserah padaNya..

    ReplyDelete
  6. berdoa dan usaha.. kalau itu jodoh kita, kita terima dengan lapang dada..

    ReplyDelete
  7. Amin.. semoga tercapai apa yg dirancang tu.. :)

    ReplyDelete
  8. jangan toleh2 kiri,kanan, depan belakang..teruskan perjalanan dan hajat yg baik tu..moga terlaksana impian dan harapan.Amin.

    ReplyDelete
  9. jodoh ditentukan tuhan...
    semoga semuanya selamat :)

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~