Dec 12, 2011

~ kelakar la plop ~

assalamualaikum
petang semalam ( 10 Disember 2011 )
ruangan menonton umah cheqna
dari hari jumaat pagi ma..adik2 cheqna n anak buah duk layan citer korea yang bertajuk bad family..ni ha gambo kavernyer...
cheqna tak reti nak citer secara mendetail pasal kisah ni..tengok sendiri r....hahahahaha..memang besh r bagi cheqna...
sangat menyentuh perasaan citer ni....ada pengajaran disebalik semuanya..
ok..ni yang cheqna nak citer sebenarnya...
masa petang semalam dalam kul 4lebih tu...ma ngan anak buah cheqna yang tengok..cheqna ada gak tapi tak tengok sebab cheqna sedang menjalankan xtvt mengemas novel2 yang cheqna ada...103 buah semuanya novel yang cheqna ader..gulpp telan air liur....
sedang asyik duk belek2 novel..susun2 novel...cheqna terdengar macam orang nangis...terus pusing belakang
"ma nangis???"
"hor..sedih tengok budak ni ina wehhhh"
hahahahhaha selok cheqna suka....
ada part budak kecik tu sembuh dari hilang ingatan..kembali cari mak ayah.atuk nenek dan akak abang dia..cara dia panggil menyebabkan ma cheqna nangis....hadoi la ma cheqna ni...sabo jela..yang beshnya..citer tu tak de subtitle tau..baik subtitle omputih or bahasa melayu..memang nan hadoo..tapi dapat jugak ma cheqna nangis..betul2 hayati nih..hahahaha
sabo jela ma cheqna ni..skang ma ngan adik2 cheqna dah ketagih nengok korea...cheqna dah habis dah..hahahaha

14 comments:

  1. Maknanya, jalan ceritanya dapat difahami walaupun tidak mengerti apa yang diperkatakan. :)

    ReplyDelete
  2. pernah layang uduh2 jah crito korea masa jamang2 ritu... lonih dok layang blah mane doh....

    ReplyDelete
  3. sejak bila plop layan cite korea ni..whhaha...
    novel kome ada 103??manyaknyeee..balik dumoh karang nk bilang tek novel kite ada bape..
    ambe banyok beli, tp dok baca...ahhaha wat perkasam...xpe ah nanti kalu xdok gape nok wat, nk baca ah perabih...

    ReplyDelete
  4. Walau tak ada subtitle tapi sebab menghayati itu yg buat mama cheqna boleh faham hingga meleleh airmata...

    ReplyDelete
  5. bad family ye...
    nak gugel carik

    iols suker gak layan cerita korea ni...

    ReplyDelete
  6. erm... mak cheqna paham kut apa org korea tu cakap... hehe, penghayatan tu ptg dalam melihat satu2 cerita yg xder subtitle.. hehe

    ReplyDelete
  7. lama betul x layan citer korea.. masa bujang2 dulu sokmo dok tunggu citer korea.. huhu..

    ReplyDelete
  8. kalau zaman dulu-dulu, cerita hindustan...


    sekarang cerita korea lak...

    ReplyDelete
  9. anak2 akak pun suka dengan korea..paling best diorg tengok cerita cintan2..kdg sedih2 juga..
    memang bnyk juga pengajarannya..tpi bersiri2 ,lamanya nak habiskan..

    ReplyDelete
  10. takde subtitle? kalau aku malas dah nak layan dah tu sbb tak faham...hahaha!!

    ReplyDelete
  11. jangkit nih, qema pun mgu lepas duk ulang tgk cite korea yang lepas-lepas..hehe

    ReplyDelete
  12. saya pun kekadang taching tengok movie kat Tv ...tambah2 kalo mood tak baik ...cerita sedih sikit nangis lebih2...hahahahhaha

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~