Dec 5, 2011

~ Bicara hati 2011 ~

assalamualaikum
pada 1 Disember 2011..cheqna mengadakan program bicara hati untuk klien2 daerah cheqna..so..cheqna terpaksa larik la sekejap dari program kat KIST..nak wat camana...walaupun sensorang..kena jalankan jugak..kalau tak..masak cheqna nak menjawab sebab bajet dah diluluskan....alhamdulillah segalanya berjalan lancar...seperti yang dirancang..
cheqna tak leh tunjuk gambo muka peserta...sebab mereka2 ni tertakluk dibawah Akta Kanak Kanak 2001..tak koser nak naik mahkamah sebab cheqna mencabuli hak mereka....ingat senang kerja cheqna ni??? tapi mak jema okey je...selagi tak lakukan kesilapan..apala yang cheqna nak takutkan ye dop???
macam cikgu dop???bebudak ni nakal hokeh.....memula panggil CIK...lama sket panggil CIKGU...pastu ada yang terbabas..dipanggilnya cheqna USTAZAH..hamik ko....tang mana dipanggilnya USTAZAH tu...sabo jela ngan bebudak ni....berdebar tau sebab memikirkan kot2 bebudak ni tak datang...tapi alhamdulillah...dari 25 orang yang cheqna panggil..19 orang yang datang...17 lelaki dan 2 pompuan....
wallllllaaaaahhhhhhhh...macam pengetua je...hahahahaha..biar r...janji bebudak ni dapat ilmu....macam2 kesalahan yang dilakukan oleh bebudak ni..cuma kengkadang kita sebagai masyarakat ni...kena ubah persepsi..kalau tak diberi peluang camana mereka2 ni nak berubah...kita kena support remaja2 kita ni...janganlah dicemuh lagi..mereka masih muda..pernah tersilap langkah...berilah mereka ruang dan peluang untuk berubah...insyaallah..mereka pasti boleh...
habis pogram ni..cheqna terus ke KIST plak..sambung program kat sana....penat???memang r..tapi enjoy...banyak lagi program on this disember...full jadual...hinggakan nak buat persiapan belum sempat...baik ma cheqna mahupun mak incik tunang...semua dah bising..tapi cheqna ngan incik tunang masih wat muke toyer......=)

18 comments:

  1. semangat nak kerja jer kureng sket....tetapi semangat BW tetap ader.... hahahahaha

    ReplyDelete
  2. banyaknya gelaran
    moga semuanya akan jadi doa..membuatlan kitalebih ceria dan bahagia dengan kerjaya kita.. melekat nama ustazah..

    ReplyDelete
  3. Sy setuju dgn Cheqna. Mrk bt salah, tp kebanyakan kita lebih suka mencemuh seolah-olah taknak bagi peluang utk mereka berubah. Sbb tu mrk memberontak.

    Cth, remaja perempuan yg mengandung anak luar nikah tp masyarakat tak mahu membantu. Tuhlah jadinya anak kena buang, kena bunuh...

    Haih, isu mcm nie mmg dah lapuk kan? Tapi tuhlah, walau lapuk tp masyarakat tetap tak sedar. Kes tetap jadik! Dan masing2 pun sibuk nak jdk Tuhan, menghukum bdk2 nie...

    =(

    Sy suka sgt keje Cheqna tu. Seronok dpt berbakti mcm tu kan?

    ReplyDelete
  4. mencabar kerja cheqna ni...tak semua orang boleh buat...

    keep it up cheqna...:)

    ReplyDelete
  5. wa..syoknya cheqna jadi ustazah plak ..cheqna sekolahkan budak2 ni kot? tu yang diorang panggil ustazah tu ? hihihihi.....ustazah yang chomel :)

    ReplyDelete
  6. ustazah cheqna takmau masuk rancangan Ustazah Pilihan musim hadapan ke?


    ~ ekekekekekek

    ReplyDelete
  7. eelobor
    hok tu memang sangat penting
    hahahaha

    ReplyDelete
  8. hana faza
    sekadar berkongsi apa yang cheqna tahu..=)

    ReplyDelete
  9. fara
    hari ni dapat satu lagi kes mengandung luar nikah remaja berusia 17tahun

    ReplyDelete
  10. yus
    ala kak..insyaallah semua orang boleh buat..nak ngan tak nak je =)

    ReplyDelete
  11. kakakaa... best! buat muka toyer ye dak? Bior dia org yang semput sebab risau... hahaha

    ReplyDelete
  12. cikgu comey...

    kena byk bersabar dgn budak2 gini..harap la anak2 k.sha dok nakal sgt sampai ke beso..amin

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~