Dec 23, 2011

~ 110 buah??biji??kesemuanya...~

assalamualaikum
cheqna memang dari dulu suka baca novel...tahun bila mula berminat dah tak ingat...masa form 6 kot...terus berjangkit sehingga sekarang...
dulu2 memang sangat rajin membeli dan membaca novel2 yang dibeli....sehinggalah tahun 2008...bulan Januari kan cheqna stat keje...so memang kurang sket masa untuk membeli apatah lagi membaca novel...cuma kengkadang kalau rasa gian..wah ko ayat tak menahan...cheqna beli jugak 2,3 buah novel..baca??tengok masa lapang r....huhuhu...2009..masih lagi membeli kot..2010 memang tak de walau pun sebuah sebiji novel..tahun 2011???
semuanya bermula bulan 11 2011...apabila faridah...mula mempromote kaki novel dan karyaseni kepada cheqna...sudahnya cheqna kembali terjebak....
natijahnya...stat bulan 11 sehingga skang (bulan 12 ) sudah hampir 30 buah novel keluaran kaki novel dan karya seni sudah cheqna beli...nilainya???almost RM500..huhuhuhu...giler kan cheqna??? 
saje nak menjeleskan korang....ni sebahagian koleksi novel cheqna...kena beli rak buku baru r ni...incik tunang dah bising dah...cheqna tak bagitahu nilaiannya tu..kalau dia tahu memang masak r cheqna kena marah..bagi incik tunang semua ni membazir...ala...incik tunang bukan faham betapa beshnya membaca...ayat incik tunang " dok habis2 koya...tu r..berehi ngat baca novel" arghhh....ada mak jema kisah???muahahahaha
ada beberapa buah yang masih belum cheqna dapat baca..sibuk ler...insyaallah...dapat cuti ni...memang cheqna akan habiskan masa untuk membaca la...seronok membaca ni..hanya yang layan novel je tau apa kepuasan yang akan didapati setelah berjaya menghabiskan novel yang dibaca...kan kan kan kan?? yang satu lori ngan incik tunang diam diam sudah..=)
bermula januari 2012..cheqna pasti akan beli 2 buah novel keluaran kaki novel dan 2 buah keluaran karya seni..tapi depends on novel gak..kalau agak2 baca sinopsis tak besh..tak yah beli...hehehehehe..anda semua google je kaki novel or karya seni..mesti jumpa...kalau terpengaruh..jangan salahkan cheqna..sekian harap maklum
* ma cheqna suh darabkan novel ngan rege novel tu..tengok berapa yang dah cheqna habiskan..hahahaha malas nak kire..dah tau banyak habis RM....=) 

3 comments:

  1. kalau belek novel... saya cuma baca sinopsis kat belakang jer. hihihihi

    ReplyDelete
  2. semenjak ada anak ni...tak terbaca dah walau dlm pantang..dlm pantang walau ada masa free..kena layan tido, sbb nak rehat secukupnye, kena bertungku bagai, kena buat perahan susu dan mcm2 lagi..ehehehehehe

    nanti cheqna dlm pantang anak pertama leh la khatam lagi sekali novel2 ni kan....kalo anak dah dua tiga...dok dan dah

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~