Nov 23, 2011

~ berlagak siot......menyampah!!!!!!!~

assalamualaikum
masih mencari2 mood untuk berblog secara aktif..hehehehe..dah jumpa kot...hahahahaha
tengok tajuk n3 kali ni macam cheqna tujukan kat seseorang je kan..memang pun....berlagak giler...mencik tau...
yup..sangat menyampah ok..berlagak siot minah ni...ape cerita ni??
ok gini kisahnya....
pompuan ni keje ngan gomen..satu hari tu dia kene bagi ceramah..so time2 dia bagi ceramah tu..dia ada la wat perumpamaan..contoh2 yang dia berikan kepada setiap peserta tu dikatakan semua ada kene mengena ngan peserta tu...jadi peserta macam kagumla dengan kebolehan minah ni..sampaikan ada peserta kata "camana boleh tahu apa yang kami alami walaupun kami tak cerita ni??ada pape ilmu ke ni???"
dan anda tahu apa minah tu jawab
" alhamdulillah...bidang kerja saya ni menyebabkan saya boleh detect apa yang tuan puan alami hanya dengan melihat perwatakan dan pemerhatian secara menyeluruh terhadap tuan puan...alhamdulillah...Allah bagi kelebihan kepada saya melalui cara tu...tapi saya bukanlah tukang tilik...mungkin kebetulan mengena kot telahan saya tu..hanya Allah je yang maha mengetahui segalanya"
perghh jawapan...macam  berlagak je minah ni.....tak de la cheqna geram pun...tapi sib baik minah ni tak riak dan takbur dari segi percakapannya..kalau tak memang sah2 kena sembur ngan cheqna...kebetulan situasi yang minah tu bagi kat peserta tu memang situasi yang peserta tu sedang alami..memang minah tu tak tahu sebab peserta tu belum bercerita lagi...kebetulan mengena...sib baik minah tu jawab camtu...kalau minah tu jawab macam ni
"eh..saya memang hebat...semua yang tuan puan alami saya tahu walaupun tuan puan dok bagitahu..saya kan bijok"
kalaulah minah tu jawab macam tu...memang makan hati disembur oleh cheqna...cheqna sangat tak suka ngan orang yang riak dan takbur ni...tak baik ok.....
erm....anda nak tahu ke sape minah yang macam kerek tapi tak kerek ni???hahahahaha..minah ni ialah
>
>
>
>
>
>
>
>
CHEQNA sendiri
ok...bai..baik cheqna larikzzz dulu...hahahahaha
cheqna tak suka kutuk orang lain ye....=)

17 comments:

  1. Hiks~ Saspen je Cheqna nie tau. Pelik gak Cheqna kate minah tu berlagak sbb bg sy kata-kata minah tu sgt2lah merendah diri!

    =p

    nakal eh?

    ReplyDelete
  2. mmg akan ada jumpe org cam tu kan, manusia pelbagai ragam n kisahnya..sabar je la cheqna ni, ti raya minta mahap! hahahaha....

    ReplyDelete
  3. baru nak kutuk tadi....
    sib baik chena dah lari

    ekekekeke

    ReplyDelete
  4. hahaha......ye ye la ingat cheqna marah bebeno yea...

    hampehhh ekekekek~~~~~~~

    ReplyDelete
  5. saya datang pakai baju maskot McDonald..nak mintak cheqna cuba detect apa yg saya alami. ~hahaha

    ReplyDelete
  6. hampehhh ... beria-ria aku baca nak kena budak ni

    ReplyDelete
  7. Amboiiii... amboiiiii... bukan main dia ya? :)

    ReplyDelete
  8. hmmmmm... dari cara cheqna lari tu, aku boleh agak ke mana cheqna nak pergi... keh keh keh

    ReplyDelete
  9. patutlah entry kat dalam banyak berunsur motivasi dan nasihat, rupanya bidang kerja cheqna kearah-arah bagi motivasi kat org:)

    ReplyDelete
  10. huh, seb baik dah lari.... kalu x, masz dah tau apa yg cheqna pikir time nieh tau...

    ReplyDelete
  11. hahaha.. confiden baca dari awal.. tapi menarik.. ;)

    jangan lari.. tak larat nak kejar dah ni..

    ReplyDelete
  12. kakakkakaka baru nak kata mcm nehh

    "kalau saya tengok dari segi positif ape yg penceramah tu cakap...hehehhe bagus dia kaji semuanya sebelum buat seseuatu spekulasi...dia tahu dia kaji dpt la kebaikkan dan jalan penyelesaian utk korang...tu pon nak mempertikaikan...kan dah jimat masa utk berfikir...ahahahhha"

    hahahhahahaha nasib baik cheqna kata tu cheqna....kalo tak konpem cheqna kecik hati apa saya nak kata tadi ;p joking

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~