Nov 24, 2011

~ aktiviti banjir 23 Nov 2011 ~

assalamualaikum
skang kul 840pm..masih di opis....huhuhuhu..layankan beberapa keping gambo cheqna sepanjang hari ni..bertugas banjir...
ni kat stor banjir sebelum bergerak ke pusat pemindahan...yang penting..hahahaha...ni masa bebudak ni packing kit banjir...semua barang kami bagi hokeh.....
cheqna tackle budak2..sementara faridah wani nisa dan linda wat pendaftaran masa banjir...
mewarna.....meh meh meh amik kalang cat ( dibaca sebagai pensil kaler ) dan kertas lukisan.....
amik amik.......pilih pilih...
bebudak yang duk daftar mangsa banjir
yang ni main jingsaw puzzle
LPPKN pun ada untuk pemeriksaan kesihatan..
buat dik..buat....
dang lagi tengok kamera...
bagi hadiah.....
nak amik hadiah ke nak amik gambo ni dik???
besh dan syok dikelilingi adik2 ni...seronok layan karenah mereka
bersama cenderahati masing2..=)
ya allah.....cantiknya akak ni ok sila muntah skang
pekerja yang sangat komited
mengharung air....
terpaksa disensoredkan sebab linda seksi.....
wahab..driver yang sangat bagus..thumbs up....errr...dalam air ni banyak lintah ok...
sempat lagi colek anak orang.....muka budak ini tak puas hati sebab cheqna amik dia dari dukungan kakak dia..
errr...keadaan makin teruk kat Hulu Terengganu skang...dan cheqna masih kat opis bertugas...esok cheqna ada talk...satu hapa pun tak buat lagi.....huhuhuhu..cheqna sangat penat..tapi...demi kerja...cheqna bertahan...esok???hurm...redah jelah...

15 comments:

  1. Kerja amal..bagus tu cheqna.....kat kelantan pun dah banjir.....cuma mummy tak sempat membuat kerja bantuan untuk mangsa banjir kerana tak pernah ada peluang...mungkin kerjaya yang memungkinkan segala....

    ReplyDelete
  2. banjir teruk gak kali ni kan....cik dah ni hrp dgr radio jela. tahu psl info bnjir..kat umah tv xdok lg...

    ReplyDelete
  3. teruk jugak bnjir kali ni yer..harap x melarat smpai KT

    ReplyDelete
  4. suka hati budak2 tgk org mai anto bekalan.. heheh
    btw, cheqna under JKM ke? ..
    haah, kat kwsn h.ganu dgr kate makin teruk..
    tp seb bek blh gi kije lg.. =)

    ReplyDelete
  5. chaiyok2 cheqna..teruskan membantu ...:) kesian diorang....saya pun merasa banjir nih .....penat nak cuci umah nanti :(

    ReplyDelete
  6. Apa kena mengena kotex dengan banjir? (saja buat soklan tak sekolah) :)

    ReplyDelete
  7. Budak yg Cheqna dukung tu comel sgt! Hiks...

    Keje mcm Cheqna nie kan, suami sy suka sgt...dulu die selalu berangan nak jdk pegawai mcm Cheqna nie. Tapi nak dpt keje kerajaan ni, alahai....payah bona! Bape kali g tebiu asik tak lps je...Takde rezeki.

    Sy pun suke tp sy takat apply je. Takde pun pgl? Sedih!

    ReplyDelete
  8. kt kuala berang banjir teruk ork....
    semlm tgk brita sian plok sorg calon spm xleh nak redah banjir...
    tp sib baik bot bomba amik...
    klu tak sian plok dokleh amik spm...

    ReplyDelete
  9. kanak2 seronok aje nampaknya...
    maklum le... cuti sekolah bleh main2 tu...
    mak-ayah selalunya yg risau bila tiba banjir ni...

    ReplyDelete
  10. waaaa qema surrender ngan lintah, kalau air ada lintah mmg xjejak la gamaknya, kalau tak tau xpe...moga selamat semuanya..hati-hati ye cheqna.

    ReplyDelete
  11. Tak dapat nak dibayangkan macam mana nanti nak cuci lantai rumah yang penuh lumpur... mesti penat!

    ReplyDelete
  12. salute Cheqna, coz terlibat dgn keje2 amal, tak ramai yg cam cheqna ni, hati mulia...heeee~ ikhlas!

    ReplyDelete
  13. oo. i didnt know yg malaysia ade banjir skg ni.. ye la kan, musim tengkujuh. lupe plk

    ReplyDelete
  14. puji dengan sikap cheqna nehhh....alhamdulillah...haritu p kedah tengok rumah yg dah banjir...hati banyak berkata-kata...semoga mereka semua dipermudahkan segala urusannya

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~