Nov 28, 2011

~ akhirnya..27 November 2011 ~

assalamualaikum
kejadian semalam....cheqna bertugas banjir walaupun pada hakikatnya cuti....cuti awal muharram kan..x pe la....
ekceli...hanya tinggal satu pusat pemindahan sahaja yang masih dibuka melibatkan 2 keluarga...2 keluarga yang terdiri dari 7 orang jela...1 keluarga bersama isteri dan 4 orang anak..dan lagi sorang..ibu tunggal..sorang2 dia je....mereka mintak untuk balik...sebabnya rumah mereka tak naik air..cuma jalan je la yang menyebabkan mereka terputus hubungan...jadi setelah berbincang...bagitahu pejabat daerah..so kami pun ikutkan jela...kan kalau tak ikut kehendak mereka jadi isu plak..kami jugak yang kena....=)
jadi kami pun pergilah ke kampung mereka.....
iwan...masa ni masih lagi hujan...nampak tak air tu??ni la jalan yang menyebabkan terputusnya hubungan mereka dengan dunia luar..wah ayat..tak leh blah....hahahaha..nampak lori tu???cheqna n wani naik hokeh....besh...
dalam air ni....sampai ke pinggang orang dewasa..bagi cheqna yang tak cukup ketinggian ni...harus sampai kepala kot...hahahaha...sedang berusaha untuk menurunkan bot....
cheqna n wani....sempat lagi berposing....welll...posing dimana sahaja asalkan ada kamera....hahahaha
kenal mende alah ni????ni la lintah ye tuan tuan dan puan puan....beriyokkkkk errr...baca sebagai teramat banyak...banyak sangat lintah kat sini....cheqna tak geli...wani tu yang penggeli sangat....=) sangat2 banyak lintah kat sini....sedikit bahaya la....
see..dalam kan?????insyaallah...kalau cuaca panas...kering la air ni...dan kami2 menunggu gelombang kedua banjir...standby je la....

8 comments:

  1. mcm best je leh main air...ape2 slmat berbakti ;)

    ReplyDelete
  2. seronoknya main air..
    sesekali jee..hik2..
    moga dipermudahkan urusan..

    ReplyDelete
  3. saya yang menurut perintah kan???? huhuhuhu

    ReplyDelete
  4. boley buat bekam lintah la camtu cheqna kalau ade banyak...hihihi.....mudah-mudahan air tu cepat kering ...aminnnn

    ReplyDelete
  5. terukkan keadaan banjir kat sana tu... semoga pulih secepat mungkin... alamak lintah takutnyaaa...hehe

    ReplyDelete
  6. ahaha beriyok lintoh...bakpe cheqna dok takat?lol..
    banjir sokmo kuala berang..jenuh ngakat barang lah..
    kat aner ni?

    ReplyDelete
  7. rindu nk balik ganu bila musim banjir nih.. kecik2 dulu banjir la yg paling ditunggu2.. huhu..

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~