Oct 4, 2011

~ untukmu wanita ~

Ya اَللّهُ, mengapa wanita sering menangis?

Jwbnya: Kerana wanita itu unik.
Aku ciptakan ia sbg makhluk istimewa,
KU kuatkan bahunya utk menjaga anak2nya,
... ... ... ... KU lembutkan hatinya utk memberi rasa aman,
KU kuatkan rahimnya utk menyimpan benih manusia,
KU teguhkan peribadinya utk terus berjuang saat yg lain menyerah,
KU beri dia naluri utk mencintai anak2 dlm keadaan apapun,
KU kuatkan batinnya utk ttp menyayangi walau dikhianati oleh teman,
walau disakiti oleh "orang" yang ia sayangi
Wanita mahluk kuat,
tapi jika satu saat dia menangis itu kerana KU beri dia air mata utk membasuh luka batin dan memberi kekuatan baru.

"WANITA..KAMU ISTIMEWA"

40 comments:

  1. Tapi org lelaki menyampah dgn air mata wanita.

    ReplyDelete
  2. emm kadang-kadang kita kena kuat jugak,jgn mudah pamerkan air mata di hdpn org...wanita lebih tabah sebenarnya

    ReplyDelete
  3. NAmun...ada wanita yg meyalahgunakan air mata itu utk memperdaya lelaki....huhuhuhu...:P

    ReplyDelete
  4. BETUL...BETUL...

    kadang2 stress pun nangis pastu okey balik hihi

    ReplyDelete
  5. betapa bertuah nya kita yang bernama Wanita... menangis ibarat teman bagi wanita... sbg terapi ketika ksedihan...

    ReplyDelete
  6. aku selalu nangis sebab aku ciwek

    tahu makna ciwek?

    ReplyDelete
  7. amy
    wanita sangat2 istimewa kan???
    beruntung kita yang bergelar wanita =)

    ReplyDelete
  8. org lelaki tak suka dgn air mata yg kita keluarkan....

    sebab tu nangis pun kene sorok2...kalau die nampak..lagi kene marah adela.. hurm...


    ahli syurga = org gila

    ReplyDelete
  9. qemaishak
    menangis tu besh benonya
    kadang dok tahu ke punca boleh nangis gok =)

    ReplyDelete
  10. adarnadzmie
    yup
    dengan menangis at least dapat melegakan dan meredakan apa yang terbuku di hati

    ReplyDelete
  11. doc muda
    bersyukur sebab dilahirkan sebagai wanita kan???

    ReplyDelete
  12. erm..... nape lately ni cheqna byk bermadah yerk..... huhu

    ReplyDelete
  13. queen
    hahaha
    ni mesti yabang yang marah ni =)

    ReplyDelete
  14. maszmadi
    hahahaha
    ntah...cheqna pun pelik...ke cheqna dah nak mati ni??
    huhuhuhuhu

    ReplyDelete
  15. mmg betui ..klu disakiti pun dilukai oleh org tersyg kite cepat memaafi...

    ReplyDelete
  16. eima
    yup...betul tu..
    cheqna pun macam tu..
    =)

    ReplyDelete
  17. imanshah
    terima kasih sebab mengakui kebenaran ini =)

    ReplyDelete
  18. Amy suka entri nie cheqna..wanita memnag terlalu istimewa...

    ReplyDelete
  19. yer...setuju. memang sangat2 istimewa & tak mampu untuk di luahkan dengan perkataan betapa istimewanya seorang wanita

    ReplyDelete
  20. amy syaquena
    tak dapat diungkap dengan kata2 kan???

    ReplyDelete
  21. eelobor
    jadi hargailah kami2 kaum wanita ni...=)

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~