Oct 5, 2011

~ terpaksa ku tolak tawaran itu ~

assalamualaikum
ingat lagi tak cheqna pernah menjadi LO masa Kejohanan Sukan Isteri Wakil2 Rakyat Barisan Nasional Semalaysia pada bulan Julai hari tu??ingat lagi??arghh..kalau tak ingat pun ingat2kanlah.....=)
petang semalam ke tengahari semalam...kak zaitun dari SUK Negeri Terengganukol bagitahu Serikandi taja percutian ke Langkawi selama berapa hari erk..dari 28 sehingga 31 Oktober 2011 sebagai penghargaan la sebab berjaya melaksanakan tugas dengan sebaik mungkin....mula tu excited la...bagitahu incik tunang...incik tunang suh g jela sebab peluang kan.....ditaja sepenuhnya plak tu....cheqna lum bagi jawapan lagi r kepada kak Zaitun tu..
pagi tadi faxs dari SUK sampai....tengok penginapan kat Hotel Eagle bay....erm...ekceli dah 2x cheqna menginap disini masa hadiri kursus....jadinya macam erm.....pastu cheqna sensorang...lagi la macam menambahkan kemalasan untuk pergi....kalau difikirkan macam besh pergi bercuti ni tambahan plak dalam keadaan diri cheqna yang sedikit tertekan buat masa skang ni...boleh gak release kan tension kan.....tapi....
akhirnya surat faxs tu cheqna jawab tidak hadir...dengan senang hati..tanpa ada penyesalan....takpela..lagipun dah 2x g langkawi.....
tambahan..skang dah stat hujan...ribut....sah2 cuti dibekukan....sebagai pekerja yang gemilang cemerlang terbilang...x besh la nak g cuti dalam keadaan yang macam tak mengizinkan ni....kang jap lagi staf2 lain duk sibuk uruskan banjir...cheqna gak yang susah hati kat sana...elok2 nak g bersuka ria jadi berfikir plak....jadinya tanpa penyesalan...cheqna tak join.....
x pe la...ada la tu hikmahnya...mana tau kot2 ada orang nak ajak cheqna g Korea ke...wahhh ko mak jemaa...korea gitu....berangan tak sudah......hahahahahaha
erm....secara jujurnya tak menyesal pun.....kalau g ke tempat lain mungkin cheqna join.....hehehehehe....eh korang..tadi sebelum nak balik keje...sempat lagi tukang tilik tu suh cheqna hulur tangan.....cikwan kata 
" cikna......ni....cikna ni tak sempat ni...." cikwan kata
"tak sempat pebendanya cikwan??" cheqna bertanya
" tak sempat awak sampai umah ni cikna....."
"sebab apa plak???" cheqna tanya balik
" tak sempat cikna...memang tak sempat" dengan muka seriusnya cikwan ni...
" nape gok cikwan" geram gok cheqna pun....sambil wat muka ala2 bekeng gitu
" tak sempat cikna nak g ke kete cikna...mesti basoh lu...sebab skang kang hujan" cikwan kata sambil selok suker...............
habis cheqna tak geram bakpe...tapi sebab dah tahu cikwan sengal tahap ntah apa2...layankan jela...dapat staf gini 5 orang...mak jema pengsannn hokehhhhh

26 comments:

  1. meh la dtg sni....=)

    korea aje mak jema nih...klu nk g korea,tnggu cik kiah ni dlu...

    ReplyDelete
  2. jangan kata mak jemah , mak ning pun pengsan sama hahahahaha....

    ReplyDelete
  3. emmm...... kalau ditilik dari segi penceritaan dan pengulangan dan penekanan perkataan-perkataan tertentu, macam nak pujuk hati jer..

    betul ke tak menyesal langsung tolak pelawaan tu..? hehehe....

    ReplyDelete
  4. tukang tilik yg menghibur hati cheqna kan kan kan :)

    ReplyDelete
  5. syoknya...
    bg lah wida pergi langkawi tu..hiks

    ReplyDelete
  6. tak pe ...rezeki lain kali

    dah nk mula musim banjir
    lah loni deh ..?

    ReplyDelete
  7. woow korea tu tk menahan..mak teringin nk ke Taiwan...haha

    ReplyDelete
  8. cikwan tu mesti penghibur hati cheqna di ofis tu...hihi.

    ReplyDelete
  9. docmuda
    insyaallah...
    kalau ada rezeki mak jema g indon =)

    ReplyDelete
  10. amy syaquena
    mak neng pun nak fengsan ke???
    hahahaha

    ReplyDelete
  11. aku
    wah..jadi tukang tilik macam cikwan gak ke ni???
    hahahaha
    tak la...tak nyesal pun....=)

    ReplyDelete
  12. mrs eady
    selalu sakit perut kalu cikwan ni ada..
    ada2 je idea dia nak sakat orang

    ReplyDelete
  13. mama
    bukan tak besh,,
    dah 2 kali g langkawi menginap disitu
    kalau menginap kat tempat lain nak jugak pergi =)

    ReplyDelete
  14. ati masrif
    aha kak..mana tau kot2 dapat g melancong ke korea ke kan???
    hehehe
    skang dah stat hujan kak..
    standby je la

    ReplyDelete
  15. maya mayana
    sebab skang kan suka tengok citer2 korea

    so feeeling2 la ni..=)

    ReplyDelete
  16. yus
    kak...memang bolok r mamat ni...
    tapi kalau time keje korang jangan nak memandai kacau dia hokeh =)

    ReplyDelete
  17. best ngat leh g cuti free tp tu la kan skrg ni musim ujan..mesti xlama pahni banjir..huhu

    ReplyDelete
  18. bagus attitude cheqna ni..mek suka...

    komitmen pada kerja dulu..kan..sekurang2nya ketiadaan kita tak sampai dirasai oleh staf2 lain.. =)

    ReplyDelete
  19. amyliana
    kami sedang standby jela skang ni =)

    ReplyDelete
  20. wah...bagusnya cheqna..masih memikirkan hal org lain (takot banjir) walaupun diri perlukan rest ..ewah.... terbaik lah

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~