Oct 29, 2011

~ kalau dah jadi hamba kepada mende tu...semua orang akan susah..~

assalamualaikum
semalam...dalam kul 320pm..cheqna nak kuar...g mana??nanti dalam next n3 cheqna citer...
masa nak stat enjin kereta...tetiba ada makcik datang...kena dirahsiakan sape...tapi bagi yang baca blog ni yang duk area2 umah cheqna tahu r sape yang cheqna citerkan....ala..cheqna tahu ada silent reader yang duk dekat ngan umah cheqna ni...beng wat khipuk2 r..=)
makcik tu mintak duit ngan cheqna...mula tu mintak RM50..dan akan bayar balik RM100..cheqna kata cheqna tak ada duit...baru nak g amik sebab cheqna nak g beli barang....pastu dia nak RM20...pun cheqna jawab cheqna tak ada duit...siap makcik tu nak tunggu cheqna nak balik kul bape...dan siap pesan jangan beli banyak2 sebab dia nak duit cheqna...
kenapa cheqna tak bagi walau hakikatnya dalam beg duit cheqna ada duit....bukan cheqna kedekut...bukan...tapi dah ramai yang pesan pada cheqna jangan sesekali bagi duit pada makcik ni...sebabnya duit tu untuk anak dia beli dadah...ya Allah...sangat kesian pada makcik ni tapi apa boleh buat...bukan cheqna tak nak bagi duit...tapi ikut kata makcik2 pakcik2 sekitar umah cheqna ni...sekali kita bagi memang dia akan datang mintak sokmo...bayar balik jangan harap la...
kesian memang kesian...tapi gitulah...kalau dah jadi hamba kepada musuh negara tu memang susah la kehidupannya...

9 comments:

  1. aduhai... kesian betul. tak pasal-pasal emaknya terpaksa tebalkan muka demi anaknya (kalaulah betul itu ceritanya). Aku takut satu hari nanti ada masuk berita "anak pukul emak kerana tak belikan dadah"... na'uzubillah...

    ReplyDelete
  2. Ya Allah...kasih ibu. Anak tak jadi org tetap dia syg. Tak sgp nak tgk anaknya menderita krn ketagih...

    Haishhh!

    ReplyDelete
  3. bangang ye anak..tp tu la makcik tu nape mtk dgn org..xmalu nguh la..dh r nk v ke anak..jgn dilayan r kakna...

    ReplyDelete
  4. aduh makcik tu pun...

    sayang kan anak sampai sanggup tahan malu minta duit dengan orang..

    kesian sungguh makcik tu,tp betul tindakan cheqna, kalau di beri kita mcm menggalakan lagi anaknya tu..huhu

    ReplyDelete
  5. SALAM,
    TUNJUK SAYANG KEPADA ANAK TAK KENA TEMPAT !

    ReplyDelete
  6. ya allah..kenapa la mak cik tu sanggup meminta2 untuk anak beli dadah? hish ......rosak2....

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~