Oct 3, 2011

~ janji Allah itu pasti ~

" jangan mendahuluiNYA dengan menetapkan seseorang itu adalah jodohmu sebelum ijab dan kabul..dia bukan sesiapa..andai dialah jodohmu yang tertulis di Luh Mahfuz Allah pasti akan menanamkan rasa cinta dalam hatimu dan juga hatinya..itu janji Allah..akan tetapi selagi kamu tidak diikat oleh ikatan yang halal dan sah..selagi itu jangan membazirkan perasaanmu..juga jangan melampau batas yang telah Allah tetapkan....sesungguhnya Allah maha mengetahui apa yang terbaik buat kita.."
ayat2 tu pesanan untuk diri cheqna sendiri...yup..cheqna dah diikat dengan ikatan pertunangan...tapi itu bukan bermakna dia MEMANG jodoh cheqna..dia MEMANG AKAN JADI SUAMI cheqna..belum masanya lagi...selagi Ijab dan Kabul belum berlaku..cheqna tak akan mengatakan dengan bangga bahawa incik tunang cheqna telah ditakdirkan untuk cheqna...dialah peminjam tulung rusuk cheqna..belum masanya...bunyi pelik kan??bagi cheqna tak pelik...memang cheqna dan incik tunang serta ahli keluarga dan juga teman terdekat serta rakan2 blogger mendoakan serta mengharapkan ikatan pertunangan ini akan berakhir dengan ikatan perkahwinan dan kekal bahagia hingga hujung nyawa....itu doa yang sentiasa dititipkan setiap kali lepas solat dan setiap masa la kalau boleh dikatakan...
tapi siapalah kita untuk menidakkan ketentuan dariNYA???cheqna dan incik tunang selalu berfikiran ke hadapan...selagi belum disatukan dengan ikatan yang sah..apa2 boleh berlaku...tapi itu bukan doa kami la...kami selalu mendoakan yang baik2....cuma itu ingatan untuk kami agar tidak terlalu ikutkan kata hati yang sedang bahagia ini...takut bila apa yang dirancang tidak menjadi kenyataan tidaklah kami terlalu kecewa sehingga frust menonggeng....incik tunang selalu kata kita dipertemukan kerana aturan Allah...dan ingatlah andainya sesuatu yang buruk berlaku itu juga aturan dari Allah...jangan persoalkan kenapa..dan alhamdulillah..itu yang cheqna sematkan di hati....
opsss...korang janganlah nak wat andaian bukan2...cheqna ngan incik tunang alhamdulillah masih lagi bahagia...gaduh sket2 biasala tu....mendoakan kebahagiaan cheqna bersama incik tunang sehingga hujung nyawa kami berdua ye...=) terima kasih..ngeeeeee
tambahan : ke terpengaruh dengan episod last stanza cinta ni????? =) 

37 comments:

  1. sntiasa doakan utk cheqna...

    insyaAllah smeua baik2...

    semoga terus kekal ke jinjang pelamin & bahagia ke akhir hayat yea..

    ReplyDelete
  2. Huh... of-course kakak doakan cheqna selamat disatukan dgn en tunang. Moga segalanya berakhir dgn kebaikan hendaknya....

    ReplyDelete
  3. ini mesti sebab cheqna

    layan cerita kat tv3 malam tadikan

    apa ntah tajuknya ...sedih tapi
    bahagia akhirnya :)

    ReplyDelete
  4. Jgn isau...kami akan doakan Cheqna ok? Peganglah jodoh itu dan usahakan agar kamu berdua akan disatukan jua....

    ReplyDelete
  5. mamanoriz
    amin.....
    moga2 Allah akan memakbulkan doa2 itu...
    insyaallah
    terima kasih kak =)

    ReplyDelete
  6. kakzakie
    terima kasih banyak2
    insyaallah.....
    cheqna hargai doa2 itu=)

    ReplyDelete
  7. ati masrif
    hahahaha
    pandai akak
    citer stanza cinta
    huh..ter emo plak tengok citer tu malam tadi =)

    ReplyDelete
  8. fara
    terima kasih mommy...
    insyaallah dengan izin dariNYA =)

    ReplyDelete
  9. insyallah.....itu kan lumprah kehidupan berpasangan :)

    ReplyDelete
  10. Insyaallah...
    smoga jodoh cheqna berkekalan hgga ujung nyawa.... Amin....

    ReplyDelete
  11. doc muda
    insyaallah..moga Allah merestui =)
    ooo pandai awak erk...ada citer baru tak mo share ye...hehehehe

    ReplyDelete
  12. zue
    amin....insyaallah....
    moga doa kakakku ini dimakbulkan Allah..=)

    ReplyDelete
  13. doa iols moga cheqna kekal bahagia hingga ke jinjang pelamin dan seterusnya hidup bersama hingga ke akhir hayat...

    iols tak penah tengok cerita tu - so tak tau nak komen pasal cerita tu!

    ReplyDelete
  14. miloais
    amin..terima kasih dear
    moga Allah memperkenankan doa semua yang mendokana kebahagiaan cheqna bersama incik tunang.amin...
    ouh ye ke..tak tengok memang tak leh citer r =)

    ReplyDelete
  15. Insyaallah semoga jodoh ceqna akan berkekalan hingga kejinjang pelamin

    ReplyDelete
  16. amy syaquena
    amin....terima kasih atas doa itu =)

    ReplyDelete
  17. citer baru???...eerrkk..???...citer gapo plok ni???ce cite..ce cite

    ReplyDelete
  18. sedih plak tgh last episod stanza cinta semlm kn..

    pe2 pun sy doakan smga jodoh cheqna & bakal tunang berkekalan hingga ke jinjang pelamin.. amin..

    ReplyDelete
  19. sama la kita kakna..selalu berdoa moga kita semua ke jinjang pelamin..

    ReplyDelete
  20. moga jodoh cheqna terus kekal bersama pasangan yg ada skang ni. insyaAllah...

    ReplyDelete
  21. ct rahani
    tu la pasal..emo gak r...
    pepun terima kasih atas doa itu..
    insyaallah diperkenankan ALlah

    ReplyDelete
  22. misya
    sesayang bagai nak rak pun..kalau Allah kata dia bukan jodoh kita kene terima gak kan walaupun pahit untuk ditelan..=)

    ReplyDelete
  23. amyliana
    doa..usaha...tawakal..berserah pada Allah...
    Allah maha mengetahui apa yang terbaik buat kita

    ReplyDelete
  24. Insya Allah... semoga yang baik2 jer untuk cheqna yang bakal berpasangan

    ReplyDelete
  25. ooo dah abis ker stanza cinta tu..... x tgok pon.. huhu

    ReplyDelete
  26. InsyaAllah, Kebahagiaan pasti milik Cheqna....cepat atau lambat, kebahagiaan dan ketenangan,kan mendatangi kehidupan kita, yg penting, kite sentiasa tabah mengharungi hari2 yg kite lalui...pasti susah senang bersama2 tempuhi...moga segalanya selamat n berjalan dgn lancar....

    ReplyDelete
  27. emme
    amin...
    itulah doa yang selalu cheqna titipkan untuk diperkenankan Allah SWT
    insyaallah...Allah pasti bersama kita =)

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~