Oct 7, 2011

~ hahahaha....sabo jela ~

assalamualaikum
ye tuan tuan dan puan puan..kenal kah anda dengan buah di atas??mesti kenal kan????sape tak kenal memang soheh korang tak duduk malaysia.....=) * mak jema buat aksi mata ke atas tangan di dada*
ada kisah dengan buah ini....cheqna golek sukerr....kisahnya begini...anak buah cheqna yang usianya 4 tahun,aman..suka makan buah ni....so...dia nak makan....dia suh ma cheqna koyok      ( orang luar dari terengganu baca sebagai kopek..orang ganu jangan nak ngada2...)
"tok ma..tokma....aman nak makan buah tu"
ma cheqna tanya r
"buah mana dik??"
"tu..buah taik kucing" sambil dia tunjuk buah mata kucing yang ada atas meja
ma cheqna ngan cheqna golek suker dengo aman mitok buah taik kucing
" dik...buah mata kucing la...." cheqna betulkan..
" ye r....buah tu la..."
budak2 bukan dia tahu apa yang dia cakap...hahahaha...sabo jela.....ade ke buah taik kucing.....

20 comments:

  1. kalau kucing dah makan, jadile taik kucing... hahaha

    ReplyDelete
  2. kelakarah komen si aku tu. cik ina suka buah ni sedap, sejukkan badan

    ReplyDelete
  3. SALAM,
    SUKA MACAM BUAH NI ! KAWAN2 NASIHATKAN RENDAM DULU DALAM AIR (5-10 MINIT) SBLUM MAKAN !

    ReplyDelete
  4. hahahah.... bakpe jadi lagu tu???? taik kucing ye wi name... selok suker... pa golek pa suker do'oh.... hahaha....

    ReplyDelete
  5. Taik gak yg die nak sebut eh? Heheheheh!

    ReplyDelete
  6. Hahaha.... pandai dia ubah nama buah ye... auntie pun gelak sayang dibuat si aman...

    ReplyDelete
  7. lor..... hehe memacam la budak2 kecik nyer bahasa ni kan... hehe

    ReplyDelete
  8. kahkah...kelakar la...


    aku suka minum air mata kucing...sedap!!

    ReplyDelete
  9. muahahah...

    tpi layan kerenah budak2 ni leh ilang stress kan...

    ReplyDelete
  10. wakakakakakakkaakakkaka nanti nak link kesah ni sebab ismeth pon ada panggilan nya...akkakaka

    ReplyDelete
  11. hehehe....kenal buah nie tapi tak makan & tak suka. tak mesra langsung kat tekak nih. hehehehe.... ada beza tak ngan buah longan?

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~