Oct 4, 2011

~ aktiviti selepas diaudit..~

assalamualaikum
saja nak share aktiviti kami lepas kena audit baru ni...
ini bibik baru opis kami....setelah ditinggalkan isteri yang ke mekah...bagi yang dah lama baca blog cheqna mesti kenal dan tahu ni sape kan??
tukang tilik opis cheqna..sedang menilik tapak tangan cheqna.....sambil2 makan maruku ikan tu..korang ada tukang tilik macam gini??x de kan??muahahahaha
kisahnya begini....cikwan ni masuk bilik cheqna..dia ternampak gambo pasal "potong kuku ikut sunnah nabi" yang cheqna tampal kat dinding bilik cheqna....tetiba cikwan tanya
"cikna....awak ada belajar dop pasal tapak2 tangan ni??"
" xdop..bakpe cikwan??"
" hulur tapak tangan awak cikna...saya nak tilik" dengan muka serius r cikwan suh cheqna hulur...
cheqna selok doh suka...sebab tahu cikwan ni jenis bengong2 sket...jadi tak amik pot mana r...
"cepatlah cikna...suka plop dia...."
cheqna pun hulur r...
"ok cikna...awak ni dekat doh nak kahwin" cikwan kata
"ouh ye ke cikwan??bila??ngan sape???" dengan bersungguh cheqna tanya sebab saja nak usik cikwan ni
" dengan sape dok napok cikna...tapi lelaki tu tinggi sket pada awak...putih tapi dok la putih macam awak...yang pasti lelaki tu sayang awak cikna weh"
sambil dengo cikwan kabo cheqna bergelekek suka...sebab nok suker dengan penjelasan cikwan...kadang2 cikwan ni dia suka main2 kan...sebab dia kan bengong2...memang cheqna gelak je la...
"lak cikna ni...suke plop dia...saya oyak mende sungguh ni" cikwan menegaskan...
"doh ye r cikwan...cikna cayer..."

gambo sebenar tukang tilik....purak2 busy...walhal x pun..hahahaha..saje je tu..bukannya cheqna caye pun..saje nak melayan kebengongan kami setelah selesai diodit....tambahan plop diorang tak sibuk lagi untuk pembayaran..jadi kenala layan kebengongan kami2 ni...hahahahaha
haip..jangan percaya la bab tilik menilik ni....kita kan ada Allah....

36 comments:

  1. garisan di tapak tangan anak mdm2 tak bercantum..org kata tidak bergantung dgn org lain..berdikari...dok tau la betul ke tak...ehehhee

    ReplyDelete
  2. ramalan2 gini org kata dengar boleh, percaya jangan...hihii

    ReplyDelete
  3. hahaha..layankan jela...aktiviti bebas....eeerrr,sy berkenan dgn bibik tu la...sejam brape hengget ye???

    ReplyDelete
  4. nak suruh heols telek tangan iols plak... bleh tak???
    hak hak hak

    ReplyDelete
  5. Haaaaaa! Sy tahu bibik bidan terjun tu. Dia yg suka songlap pen org tu kan?

    Heheheheh.....

    ReplyDelete
  6. cakap die..kalau percaya berdosa ..ha..nak tanggung dosa..hakhakhak... =p

    ReplyDelete
  7. gmbar atas2 smua muka ceria tpi yg last tu napa stress lagi?

    mesti cheqna buli ni...

    hehehehe

    ReplyDelete
  8. pic akhir tu nampak
    sgt cikwan tu pak lawak ye :)

    ReplyDelete
  9. hehehhehe saya pon sokakk baca telek tangan dlm internet nih...akekekeke kadang2 tershare dengan laki sendiri pastu dpt la tazkirahhh....akkakakkaka

    ReplyDelete
  10. cikwan tu org mn cheqna???... pandai dia wat lawakkk... hehe..

    ReplyDelete
  11. ~asha~
    ye ke??
    yang cheqna tahu kedua2 tapak tangan kita ni sebelah berangka 81 sebelah lagi berangka 18 bila di total jadi 99..99 nama Allah...masa kecik2 dulu la..

    ReplyDelete
  12. aku ibu muda
    saja suka2..
    cikwan ni kan ngokngek sket..=)

    ReplyDelete
  13. docmuda
    tu la pasal
    bibik ni tak pakai jam...ye kira hari...
    nak ke???

    ReplyDelete
  14. miloais
    meh meh..bak tapak tangan nak suh cikwan telek2 kan..pahtu kita dengo apa yang dimengarutkan oleh dia =)

    ReplyDelete
  15. queen
    dah cakap ngan dia dah
    cikwan gelak je..=)

    ReplyDelete
  16. bitt
    sama r..memang kompem incik tunang akan bagi tazkirah free..
    hahahaha

    ReplyDelete
  17. tak caya tilik menilik ni, dgr boleh percaya jgn kan cheqna....

    ReplyDelete
  18. biasa la cheqna.. lepas audit kena la hepikan diri ye dok.. hehe..

    ReplyDelete
  19. emme
    cheqna langsung tak percaya
    saja kami suka2
    wat hilang tensen =)

    ReplyDelete
  20. ct rahani
    tu la kata
    saja nok bergelekek ngan bebudak ni =)

    ReplyDelete
  21. huhuhu....gambar suasana kebizian di opis kebajikan

    ReplyDelete
  22. ewah suke nye die.. cuba masa nak kene audit tuh, satu post pon bercinta terus nak tulis.. siap menggigil2 lagik. mweheheheh

    ReplyDelete
  23. telekkan nasib cik ina sekali.ekekek. main-main bolehlah .

    ReplyDelete
  24. ajee
    amende mek????
    satu post pon bercinta terus nak tulis amende??
    nda faham mek =)

    ReplyDelete
  25. Sallam cekna,

    Lawat cekna, dah lama tak menjengah sini.

    hehehe, tukang tilik tapak tangan, akak pernah juga ditilik tapak tangan, ada juga yang betul, ada juga yang salah...pokoknya jangan percaya tilik menilik ni, nanti jatuh ke syirik pulak.

    ReplyDelete
  26. lipislady
    wsalam...
    cheqna tak percaya pun..just suka2 je..memang langsung tak percaya r...=)

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~