Oct 21, 2011

~ air ~

assalamualaikum
skang cheqna tak minum doh air paip yang direbus tu...skang cheqna minum air yang masukkan duit 20sen dapatlah 500ml tu...dulu cheqna pakai bio aura kat umah pastu tak tahu dimana silapnya...rosak...jadi malas dah nak beli yang baru padahal tak de duit jadinya cheqna bawak botol..bawak syiling..tadah je air kat situ..kat umah ke kat jabat ke...memang minum air dari mesin tu jela...
see..botol tu regenya RM2 sebab cheqna beli kat kedai 2 hengget...hahahahaha ada kaitan ke???ghasak..ok..penuh botol tu rege airnya adalah RM1.80..tahan r seminggu ni...cheqna kalau duk lam bilik ni memang kuat minum air masak....cepat dahaga...kuat ngat duk lam ekon kot...=)
ok..cheqna tahu..7 gelas air sehari yang dituntut masih tak mencukupi...tapi at least banyakla jugak air masak yang cheqna minum....anda semua????????????

17 comments:

  1. Kakak kadang lupa minum sebab tak dahaga, sedar-sedar bila tekak kering baru minum air - kakak pun lebih suka minum air jarang dari air manis.

    ReplyDelete
  2. kalau minum bayak air ni bagus untuk nyah toksin dalam badan kan cheqna....sy rasa saya minum air kurang la...sbb pantry jauh bila ambik sebotol dah abis malas nak pi ambik lagi ..:P:P

    ReplyDelete
  3. cheqna,

    bukan tak elok ke refill air dalam botol lagu tu?

    kita tak sure jugak, awk dabel cek ngan kekawan atau gugel ye

    ReplyDelete
  4. kat umah nik byk minum..kat opis tak..sebab bekalan air masak yg terhad..opis tak sediakan..kalau nak mmg kene beli kat7E (yangterdekat)..atau bawak dari rumah..

    tapi kat rumah ada la seliter nik minum. =p... tu sambil2 mkn tu. =p

    ReplyDelete
  5. sy pun guna bioaura.. baru awal tahun aritu pasang.. kalu dulu mcm cheqna gok la.. isi lam botol kat mesin tu.. seminggu paling kurang 5 botol beso..

    ReplyDelete
  6. qema minum air lam batu kat sg.long tu, memang tadah tuk sebulan lbh..hari2 kat opis mnm xkurang 4botolx500ml tu..duk lam ekon cepat dahaga kan.

    ReplyDelete
  7. Cheqna,

    Air kat mesin tu pnh sekali ade disahkan mengumpul byk bakteria dan boleh sbbkan kita sakit perut.

    Seeloknya, beli air tu n masak lagi sekali.

    =D

    Sokong komen NM02...botol tu tak elok tau Cheqna. Beli plastik yg free BPA....akg nie dah murah da.

    ReplyDelete
  8. sya plak..kat opis byk minum air kosong sbb tpware air mmg ade atas meja...kalau kat umah slalunya air manis la yg laku...huhuhuh...

    ReplyDelete
  9. saya dulu selalu beli air kat mesin yg bayar 20 sen mcm awak tp sejak saya nampak anjing dok jilat2 kat paip air tu saya terus boikot

    ReplyDelete
  10. iols tak suka minum air kosong...
    sangat2 kurang minum air kosong
    tho iols selalu paksa anak2 minum air kosong...

    tak baik kan iols...
    paksa anak2 - sedangkan iols sendiri tak suka minum air kosong!
    hiks

    ReplyDelete
  11. bagus minum air byk cheqna... akak ada hari rasa nak minum byk akak bw dari umah bekas besar punya... hehe... klu lupa bawa jawabnya beli air mineral tu ja... minum byk ni g toilet pun kerapkan..hehe

    ReplyDelete
  12. bukan bio aura da gurantee ke cheqna...

    hantar lah servis


    rugi wooo, mahal tu :(

    ReplyDelete
  13. hehehe....sama lah kita. beli air yang kat mesin tu jugak. senang & murah

    ReplyDelete
  14. paling x suka minum air masak..kdg2 tu bawak air sebekas ke ofis, pastu x minum sikit pon..bawak mula air tu ke rumah..hiks

    ReplyDelete
  15. saya pengemar air masak..tiap2 hari mesti habiskan sebotol..hehe tp orng kata lepas bersalin tak bole minum banyak air..

    ReplyDelete
  16. cheqna, kalo awak ade duit lebih, beli tupperware brand botol yg besarrr punye la ade jual, hehehee...

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~