Sep 13, 2011

~ benci sangat2 dengan situasi ini..nyampah tau ~

assalamualaikum...
terima kasih pada yang mendoakan cheqna...masalah2 yang dihadapi skang kene tolak tepi...hidup perlu diteruskan...banyak lagi keje lain yang perlu dibereskan selain memikirkan ujian dan dugaan yang Allah bagi pada cheqna.....peaceeeeee...=)
masalah2 itu...biarkan...insyaallah...akan berakhir jua..Allah maha mengetahui kan...Allah tahu yang terbaik untuk umatNYA.....
erm..kali ni nak share pasal sesuatu kejadian yang menimpa cheqna pagi tadi..malas tepek gambo..karang korang tak lalu plak nak makan...hahahahaha
sangat nak marah pepagi nak g keje tertenegok di atas jalan banyaknya kek2 yang memang tak ada orang nak makan.....ape lagi...lembu punya bahan buangan r..kalau nasib baik ada gak kerbau punyer....perghhhh..nak marah sebab tak dapat nak elak sebab terlampau banyak bercerotek arek..hah..amik...bercerotek arek tu maknanya banyak sangat..merata2...perghhh dengan bau lagi....dengan bahan buangan yang masih baru lagi....geram weh..
pada yang pelihara lembu2 or kerbau ni tak rasa bersalah ke erk???hari2 orang duk sumpah seranah....ko plak boleh je jual lembu2 tu n g mekah....hari2 orang duk sumpah tu...nak pelihara lembu or kerbau tu peliharalah betul2...jangan menyusahkan orang lain....
dahlah suka membuang di atas jalan...pahtu hujan plak turun...pahtu pak2 haji naik motor lalu kot najis2 tu...g masjid...ntah terpercik ntah tidak kat kain2 pelikat yang dipakai..kadang kita nampak macam kecik je kan..tapi najis tetap najis weh...
geram dengan orang2 yang pelihara ni...peliharalah betul2...najis memang banyak giler...menyusahkan...

34 comments:

  1. Sabar cheqna...lain kali cheqna suh owner lembu tu ltk baldi kat belakang lembu tu..kalau buang terus masuk dlm baldi automatik..he..he..he..

    ReplyDelete
  2. ooooo...moist choc cake ke??hehehe..fresh dri ladang plak tu,klu ada mat2 gian kt kampung cheqna tu,dah lme abis sume kek2 tu...yela fresh dri oven kan....

    klu kt rumah sy,benci dgn air2 dri lori sampah,mngalir betul2 dpn pintu pagar rumah..baunye..ya Allah,x pyah cite,buat sakit ati je...mne taknye,gabungan dari semua jenis smpah yg ada..

    ReplyDelete
  3. adehh.. pepagi taik lembu dah bg cheqna marah kan.. haisshh.. lembu sapalah tu.. sabar ye cheqna :)

    ReplyDelete
  4. ahkak dulu pernah pijak tahi lembu! ingatkan dah keras, tak sempat nak mengelak...pijak je la...

    sekali rupanya panas giler woooo....lembu baru berak gamaknya....huhuuuu

    ReplyDelete
  5. kalau kat India, bende tu dibuat bahan bakar untuk memasak nasi... yang kering je la..

    ReplyDelete
  6. dah lama tak tgk taik lembu ...
    sabo ye....

    ReplyDelete
  7. Lembu tak bodoh, tuan dia (manusia) yang tuhan kurniakan akal yg bodoh sebab biarkan lembu dia berkeliaran berak merata rata.

    ReplyDelete
  8. alahai...kalau aku pun bengang weh...
    sabo je la...

    ReplyDelete
  9. lembu hok halal jd haram sbb tuan xpandai jg..

    ReplyDelete
  10. Nanti kalau haiwan tu kena langgo, pandai pulak pemiliknya marah, kan?

    ReplyDelete
  11. gismo82
    kehkehkeh..bijok gok ork wat gitu
    hehehehe

    ReplyDelete
  12. docmuda
    moist choc cake??hampeh tul...
    hahahaha
    oloh...sabar jela...air bau yang besh ye..muahahahaha

    ReplyDelete
  13. lia
    geram sebab banyak sangat kete pun mudah berkarat kalau tak terus basuh kalau terpercik najis lembu tu

    ReplyDelete
  14. mama
    tu la pasal
    pandai plak marah..jaganya tak pandai..

    ReplyDelete
  15. cik ecah
    hahahaaha..
    kalau kek pisang sedap gok dimakan =)

    ReplyDelete
  16. mayamayana
    banyak sangat dugaan untuk cheqna akhir2 ni..

    ReplyDelete
  17. alahai masz dapat bayangkan camane keadaannya coz dulu ms dok kampung atok, pernah jugak hadapi bende sama.. sungguh semerbak baunya.. huhu

    ReplyDelete
  18. kadang tu..kalau tuan die tak bagi lembu die melepas pun...lembu tu tetap melepas...nak buat camno..

    ReplyDelete
  19. maszmadi
    tapi lagi teruk kalau terpijak najis kucing dan masuk lam kete...ya allah...mak aihhh..memang menusuk kolbu r

    ReplyDelete
  20. queen
    nak pelihara lembu..sediakan kandang..=)

    ReplyDelete
  21. AJK kmpg ptt kena tegas....sekor lembu yg terlepas berkeliaran, caj RM500 mcm Felda suami sy....sbb tu pyh nak jmpe lembu bersepah kat tepi jalan...

    ReplyDelete
  22. mommyfara
    ouh..baguslah buat camtu..kene panjangkan kepada jkkk ni..

    ReplyDelete
  23. owhhh saya mengalami masalah yg sama...tapi binatang jek jenis lain... ;)

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~