Aug 4, 2011

~ tak ada sivik punye orang!!!!!!!!!!!!!!!!!~

assalamualaikum
perkara ni terjadi depan mata cheqna pagi tadi...on the way nak g kerja dan yang sedihnya berlaku dalam kampung cheqna....memang hangen r cheqna tengok tadi...
kat kampung cheqna ni..kampung ke??sebab cheqna duk Felda...arghh ghasak..kampung la jugak tu...ok..kampung cheqna ni ada sungai tau...kalau nak masuk kampung cheqna memang kena lalui jambatan itu... jadinya pagi tadi....sedang elok drive dengan kelajuan 40-50km...cheqna nampak ada mamat ni tengah bawak anak dia kot nak g sekolah...ditangan kiri dia ada 2 bungkusan plastik....elok je lalu kat jambatan tu....
dibalingnya 2 plastik itu kedalam sungai...cheqna terkejut...cheqna tengok ke mamat tu....sambil menggeleng kepala...boleh plak mamat tu senyum...
geramnya cheqna...cheqna memang tak suka....hatta ma,adik2, incik tunang or kawan2 buang plastik gula2 dari kereta cheqna marah ni kan plak sampah yang dibuang ke dalam sungai...perghhh memang hangen r....
cheqna kenal mamat tu....jap lagi nak bagitahu adik cheqna, Ila sebab ila baik ngan mamat ni...malas r nak buh nama dia kat sini sebab ada gak orang kampung yang baca blog ni...eh ada ke???lantak...=) nak suh ila basuh sket mamat tu..elokle tu buat perangai cam gitu...anak ada kat belakang...anak plak ikut perangai bapak yang tak de kesedaran sivik tu...menyampah!!!!
 nak suh jadi cam ni ke???haisshhhhhhh..geram ni...

38 comments:

  1. ishhhh..x patut buat keje mcm tu dpn ank..klu bkn dpn ank pon xleh buat gak...dah masuk paper,dah kluar tv..xkan xtau lg apa kesan die???ni lah susahnye nk manusia nih...dah tau tp buat jgak..huhuhu

    ReplyDelete
  2. tu lah masyarakat kite ni.suke buang sampah dlm sungai,buatnya darurat,kena minum air sungai tu cane?sanggup ke nk minum.

    ReplyDelete
  3. patutnya uols tangkap gambo mamat tu
    then emel ke ASMA
    bagi detail segala
    lepas tu konpem mamat tu kena denda ye!

    ReplyDelete
  4. orang cam ni marah je......amik sampah tu balin kat muka dia. Tak pun sampai depan rumah dia buang sampah byk² baru dia tahu

    "salam singgah kenalan....jika sudi follow² ye...
    see u around and happy blogging….follow awak"

    ReplyDelete
  5. serius, aku geram ngan org2 mcm ni...aku selalu pesan kat anak2 aku kalau nak buang sampah, simpan je dulu dalam keta, nnt dah sampai baru kita buang dlm tong sampah...

    mmg takde sivik punya org baling mcm tu je!! huh!!

    ReplyDelete
  6. eee x baiknyer..... memang kena basuh org macam tu.... nanti anak ngikut perangai dia lak... iskiskisk

    ReplyDelete
  7. Melampaulah org pangai mcm tu. Dah tu, ley lak nak senyum2 g. Mcm mtk penampo pun ade.

    ReplyDelete
  8. berani dia ek?
    biasanya orang akan malu kalau orang lain nampak dia buang sampah merata.
    tapi yang ni siap buang dalam sungai tapi blh senyum lagi...

    takde sivik betul...

    ReplyDelete
  9. doc muda
    memang sakit hati r...geram ngguh..tobak pom

    ReplyDelete
  10. rarapink
    x fikir panjang..
    fikir nak senang je..

    ReplyDelete
  11. miloais
    tak sempat r..mana nak pegang stereng lagi...

    ReplyDelete
  12. azam
    kalaula cheqna sempat baling tadi memang cheqna baling r....bengong
    er..nway thanks sudi singgah n komen =)

    ReplyDelete
  13. wahida
    perghhh memang sakit hati r..sangat2 sakit hati...
    tu r..cheqna pun akan simpan sampah sehingga jumpa tong sampah

    ReplyDelete
  14. mommy fara
    lebih pada penampo dia mintak ni...
    geramla...

    ReplyDelete
  15. anisalya
    bukan setakat takde sivik ni memang tak de otak punya orang....

    ReplyDelete
  16. aduyai...kalau letak sign board denda pun blum tentu tak de org yang buang sampah kat sungai tu...alamklumlah org tak de sivik, bukan dia endah pon ....... haish

    ReplyDelete
  17. memang taka da kesedaran sivik org2 macam ni nie. ntahla tak faham betul, gerammm!

    ReplyDelete
  18. alah cheqna bukan kat kg aje kat bando pun sama gak suka buang smpah merata2.

    ReplyDelete
  19. MB
    tu la pasal
    orang cam gini memang bangang!!

    ReplyDelete
  20. idazs
    memang tak de kesedaran...sakit hati ngat..

    ReplyDelete
  21. sesuka hati dia jer nak buang merata2...mmg tak kesedaran sivik..

    itu semua terpulang pada diri masing2kan...

    ReplyDelete
  22. ya ampuuuunnn.. banyaknyer sampah... sungai sampah namanya ni...hehe.. mcm peel la manusia ni...

    ReplyDelete
  23. Selamat Berpuasa :)

    Orang Malaysia memang takde sivik, walaupun ramai yg pakai Honda Civic !

    ReplyDelete
  24. Memang ramai orang macam ni..

    WuMing juga pernah buat entri tentang ini.

    Dah follow sini.

    ReplyDelete
  25. ainnoraini
    tu la kata...
    elokla tu..nanti anak plak yang buat perangai sama ngan bapak dia..

    ReplyDelete
  26. adarnadzmie
    kalau tak dibendung itulah jadinya suatu hari nanti...

    ReplyDelete
  27. daddy ziyad
    cheqna setuju =)
    selamat berpuasa jugak =)

    ReplyDelete
  28. wuming
    geram kan??
    memang bebal r manusia sebegini..

    ReplyDelete
  29. SALAM,
    APA KATA AGAMA KITA TENTANG KEBERSIHAN ! ...... FIKIRKANLAH !

    ReplyDelete
  30. musollahehsan
    wsalam
    kalau orang berkenaan fikirkan tentang apa kata agama...kompem dia tak akan buang sampah sebegitu...

    ReplyDelete
  31. aiyakkk takde ke tempat yang proper nak buang sampah kat situ? sungai jugak yang jadi mangsa... sabar je la sekeh je kepala mamat tu cheqna oi... haha

    ReplyDelete
  32. ajee
    dah suruh adik cheqna bagitahu mamat tu dah..

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~