Aug 10, 2011

~ singgit dan seriyal ~

assalamualaikum
salam 10 ramadhan....wahhh dah 10 hari kita poser ye...kita?????hahahahahaha
semalam tak de n3...sibuk ok....sempat melawat teman2 pun pada waktu malam....sorryyyyy
ok kali ni nak share sesuatu yang berlaku masa petang semalam....sebelum tu nak bagitahu siap2 ni..kang karang tak faham plop.....
kat Trg....RM1= singgit = siya.....faham??????
Lokasi : Bazar Ramadhan tepi opis cheqna
jam : kul 4.10pm lebih kurang r..
antara yang terlibat : cheqna..iwan..haji mez(pengsonglap pen) dan juga linda
kami g kat kedai kuih yang biasa kami pergi....si linda nak beli kuih...sampai kat depan kedai tu
Linda : nok kuih ni singgit ( merujuk kepada onde2 aka buah melaka ) dan kek batik siya
Cheqna : ada beza erk lin????
ngan tuan2 kedai tu suka...
pahtu tuan kedai tu kata
"kek batik dok jual siya"
sepantas kilat isteri dia berpaling mengadap ke suami dia...cheqna pun cuak..naik harga doh ke????
suami dia sambung lagi
"kek batik tu jual singgit..."
huh...hampeh...
kata isteri dia...'wat saspen je"
habis cheqna nak kata apa lagi......sib baik isteri dia plak tak sambung ngan ayat ni
"kuih ni tak jual singgit or siyal...tapi jual dengan harga samah 2 keping" hah..ghasak..korang tau ke samah tu ape???samah tu 50sen la..... 
kalau isteri dia jawab cam tu...memang cheqna makan onde2 kat situ jugak...muahahahahaha 

32 comments:

  1. Agaknya suami-isteri itu tak berasal dari satu negeri....

    ReplyDelete
  2. cheqnaaaaa selamat berpuasa.


    singgit ke segiyal janji RM1, okey tak. buat poning je dorang ni.

    ReplyDelete
  3. first time dengar perkataan samah ..masa belajar kat kuantan dulu ...terpinga jugak la ..sekarang dah tau dah :) :)

    ReplyDelete
  4. jgn makan kat situ der,nanti ada budak kecik bilang "eii tk malu kakak tu dh besor tk pose"

    ReplyDelete
  5. kah..kah somi isteri tu wat lawak jgk bln pose yek...

    siyal,2riyal,3riyal,4ringgit,5riyal
    samah,3 amah.....lagi2 gape erk selalu guna

    ReplyDelete
  6. kakzakie
    takla...org ganu gak....saje mereka nak bergurau mesra la tu =)

    ReplyDelete
  7. cik ina do do cheng
    selamat berposer jugak.....
    hahahahahaha
    saje nak bergurau mesra =)

    ReplyDelete
  8. NM02
    sia2 kalu duk ganu dok tahu....
    rm1.50 ler...=)

    ReplyDelete
  9. MB
    tu untungnya duk malaysia ni
    hahahahahaha

    ReplyDelete
  10. mayamayana
    ouhhh tak sanggup guer...hahahahah

    ReplyDelete
  11. seb bek abah pernah belajar dekat kelantan faham lah ayat-ayat tu..hehehe..samah, siyal...hehhehe..rindu plak kt UiTM Mache

    ReplyDelete
  12. ehehhee...tu la byk bahasa ganu yg k.sha kena pelajari lagi

    ReplyDelete
  13. hana dok belajar cakap samah tu masa praktikal kat besut..hehehe..

    ReplyDelete
  14. hahah selalu gak g beli barang bila tanya harga, peniaga (klate) cakap 3 amah (RM1.50)...gelak je la hihi

    ReplyDelete
  15. hahahaha.... supe yer jer singgit ker... siya ker... samah 2 keping pong supe yer jer... sebutang jer laing2... hehehe...

    ReplyDelete
  16. abah khalisa
    ouh..pernah belajao kat UITM mache erk...kampung cheqna tu =)

    ReplyDelete
  17. ~asha~
    no suh cheqna wat kelas ke kak?
    hahahaha

    ReplyDelete
  18. hana faza
    ouhh..pernah duk besut la dulu yer..=)

    ReplyDelete
  19. qemaishak
    3 amah...arwah abah cheqna suka guna ayat ni...nok2 bila time nak suh beli kicap hok ada 3 ekor ayam tu..time tu rege 3 amah lagi =)

    ReplyDelete
  20. festaim aku dgr samah nok...

    yg aku tau samah tu nama moyang aku...kehkeh...

    ReplyDelete
  21. samah 2 keping???klu kt sni...duoamah la.....sempoi gak mak cik ngn pak cik tu...leh berlawak mesra lg...untung la gerai diaorg...hehehe

    *arini g beli plok,kot2 die bg diskaun jd samah plok..hehe*

    ReplyDelete
  22. wahida
    ouh ye ke???hahahaha
    samah tu 50 sen r kat sini

    ReplyDelete
  23. docmuda
    hari ni ada majlis berbuka poser jadi tak g bazar r..

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~