Aug 23, 2011

~ mengidam????? meh share meh...~

assalamualaikum
poser ke???hehehehehe
kali ni nak lari dari topik pose2 n persiapan nak sambut raya ni.....meh kita share pasal mengidam tatkala berbadan dua..bagi yang belum kahwin macam cheqna ni leh share apa yang ibu2 anda mengidam masa ngandungkan anda..
cheqna???hahahahaha..korang mesti tak percaya kalau tahu apa yang ma cheqna ngidamkan masa ma ngandungkan cheqna 28 tahun yang dulu...incik tunang memang ngiling pala baca menggeleng kepala masa ma cerita ke dia sewaktu kami di johor hari tu sambil berkata.."patutla ma....atas orang faham je ma ork???" elokla ma ngan incik tunang..sama2 wat pakatan nak kenakan cheqna...
masa ngandungkan cheqna..ma suka sangat makan mende ni....apatah lagi kalau mende ni dah lama terdedah di bawah sinaran matahari dan akhirnya terkena hujan...sangat2 sedap...tapi ma  tak la makan banyak sangat..tak la makan sampai kenyang...makan sekadar nak lepaskan keinginan dia...arwah toki yang marah bila dapat tahu ma suka makan mende ni... ma kata dang r 5,6 kali gok ma makan...err maksudnya sempat r 5,6 kali ma makan sebelum arwah toki mengharamkan terus ma dari makan mende alah ni...
tau ma makan apa??????
>
>
>
>
>

>

kenal ini???ha...inilah yang ma suka makan..batu bata yang kaler oren tu.....hamik ko.....batu bata jugak yang ma cheqna idamkan..sebab tu cheqna keras kot..muahahahahahaha
korang berani??????sabar jela ma cheqna ni...tapi tu la kan...keinginan orang mengandung ni kita tak leh nak duga kan??
incik tunang dah bagitahu ma hari tu...janganlah cheqna ni mintak yang bukan2 sewaktu cheqna pegnen nanti...ma jawab...
kalau dah mengidam...nak atau tidak kenalah penuhi jugak...karang meleleh air liur anak..hahahahahahaha 
anda mengidam apa??ce citer ce citer...

52 comments:

  1. mcm2 kan..hehe.
    ms sy pregy dulu x tau lah benda apa yg tak dapat mkn..smpai skrg waiz tu asyik meleleh jer air liurnya

    ReplyDelete
  2. pelik tuh! ingat mende yg atas jalan tu.....hahahahhaa!

    ReplyDelete
  3. hah? biar betol? huhu.. memang pelik..

    harap2 bila mengandung ni tak mengidam pelik2..:P

    ReplyDelete
  4. hahaha gelak besar ni cheqna weh..xpernah lak tanya mek dulu ngdam apa masa ngandung, qema ngandung ke ammar xngidam pun..

    ada kawan ngandung ngidam nak makan tar jalan tu..huhu

    ReplyDelete
  5. kih..kih..batu bata diidamkannyer...

    jgn diikutkan perasaan bab mengidam ni...lg2 yang haram kan..byk kes jgk kan berlaku dulu..skg x dgr dah..

    ReplyDelete
  6. Bata? Wow!

    Pesan kat Incik Tunang, ke mana tumpahnya kuah kalau tak ke nasi?

    atau

    Like mother like daughter...

    Bersiap sedia menghadapi segalanya bila isteri berbadan 2 nanti ye? Sy mengharapkan agar jgnlah Cheqna mengimpikan juadah kambing bertanduk emas 916 ye?

    ReplyDelete
  7. tak ngidam pun mase pregnant...sb takut nnti suami susah cari kesian pulak dia nnti..

    ReplyDelete
  8. wida
    mesti ada tu mende yang tak dapat dimakan tu
    hehehehe

    ReplyDelete
  9. qemaishak
    kan kan kan..
    ore ni mace2...mujur ma cheqna ngidam makan gotu..kalu ma buat nak makan hok lagi pelik dok ko haru??

    ReplyDelete
  10. cik dah
    betul oh tu...
    harap2 gitu r...dok leh ikut sangat hok haram tetap haram ork

    ReplyDelete
  11. Mommy fara
    hahahahaha..incik tunang baca ni mesti ye debor..hahahaha

    ReplyDelete
  12. adehhhh.... ader plok ngidam bata tuh???
    pelik sgguh.....
    tp tulah, adat org ngidam....

    akak ader sorg kwn masa peknen suker sgt cium bau asap bas...
    jadiknya, hari2la somi dia bwk gi terminal bas sbb nok cium asap bas...
    huhu... mcm2...

    sib baikla akak dah 3 anak nih tak pnah plak ngidam pelik2 masa peknen... huhu..

    ReplyDelete
  13. Kakak dulu nak makan telur ikan duri/mayong yg besar-besar kuning. Cari satu JB tak jumpa. Cari sampai Pontian last MIL yg jumpa di pasar Batu Pahat. Padahal selalu senang nak dapat time kita cari sampai berbulan baru dapat..hihi..

    ReplyDelete
  14. Mak aih! nasib baik tak ngidam makan simen. :)

    ReplyDelete
  15. pertama kali saya tahu ada org tingin bende ni..3 kali peknen tak de pulak ngidam pelik2 cume nak makan tupat sotong je

    ReplyDelete
  16. mak aihh...hahaha...hebat la org peknen ni ...ngidam batu-bata tu ...haish ...mak sy mase ngandungkan saya ngidam nak makan durian mangko..tau ke cheqna? durian yang keras yang tak brapa nak masak tu ....

    ReplyDelete
  17. cheqna sila percaya ye orang pregnant ada yang macam tu. cik ina masa pregnant no 2 hari-hari makan beras mentah.

    ReplyDelete
  18. kalo dh pregnant ni mmg mcm2 yg di di idam kan..jgn yg tk masuk akal sudah la kan...hehee

    ReplyDelete
  19. tu dia cheqna...pestime dengaq org ngidam makan batu bata ni...haruu..hehehe

    ReplyDelete
  20. mrs eady..
    alahai kalaulah semua isteri macam tu mesti suami tak pening kan??

    ReplyDelete
  21. zue annaleeya
    doh nok wat gane starang kak weh..sabik kata org ngandung ni macam2..hahahaha

    ReplyDelete
  22. mama
    kalau ma makan simen??huh tak kuar agaknya cheqna ni hehehehe

    ReplyDelete
  23. happy irfa
    sebab tu cheqna pelik kot
    hahahaha

    ReplyDelete
  24. cik ina
    betul...sepupu cheqna memang hari2 makan beras mentah masa dia pegnen...
    skang anak dia plak yang ikut perangai dia hehehe

    ReplyDelete
  25. farihah
    hahahaha
    haru ke???
    nak wat camana..dah itu yang ma cheqna idamkan..

    ReplyDelete
  26. adoiiiii... tak sabar plak nk tunggu turn cheqna pregnnt nanti camne. haha

    ReplyDelete
  27. ajee..
    lambat lagi ok...nikah pun belum..=)

    ReplyDelete
  28. uish peliknya ceqna , masa makan tue x de sakit perut ke..

    ReplyDelete
  29. hahaaha..dasyat!.Wife abah ngandung abah plak yang kuat makan mempelam.hehehe

    ReplyDelete
  30. Ya Allah..sebelum ni ade gak dengar org ngidam pelik2..tapi ingatkan org reka2 je. rupanya betul2 ade ye..urmm..nasib baik la saya x ngidam ape yang pelik n tak pelik masa ngandungkan Umar & Muaz. Alhamdulillah..ape pon..cerita ni memang menarik sesangat..

    ReplyDelete
  31. amy
    ma kata tak de la plak sakit perut..
    bila ma citer kan..nikmat dia dapat makan batu2 tu macam kita dapat makan ayam fc hingga menjilat jari tu hahaha

    ReplyDelete
  32. kite org jawa ckp meleleh liur tu "mengeces", so selalu la ugut husben kang anak ngeces baru tahu!

    hahaha...

    ngidam takpe, tpi jgn la yg tak elok dan mudaratkan...cian baby lak...

    ReplyDelete
  33. mamanoriz
    hahaha ugut tu...
    tu la..sib baik cheqna ok =)

    ReplyDelete
  34. oloh ... bahaya ngat...
    kejjjuut ambe baca...
    tapi cheqna jgn ngidam makang simen ya !!!!
    maaf zahir dan batin

    ReplyDelete
  35. abu muaz
    hahahaha doh nok wat gane starang..
    dok ah...beng gitu..ngidam makang simen padang r kali ni...

    ReplyDelete
  36. biar betul makan bata merah ni.. hihihihi.. mujur jadi orang sempurna sifatnya.. alhamdullillah.. :)

    ReplyDelete
  37. absolutely emy
    betul la...tu r..sib baik cheqna ni jadi 'orang' gok..hehehehe

    ReplyDelete
  38. urm, mujo tak ngidam makan jalan tar..hehe

    ReplyDelete
  39. imanshah
    kalau ma cheqna makan jalan TAR mungkinkah cheqna segebu ini???
    muahahahahaha

    ReplyDelete
  40. queen
    bagus suffiyah tak nyusahkan umi dia hehehehe

    ReplyDelete
  41. wowww serius nehh bab mengidam bukan benda2 mknan..pernah dengar jugak ada yg mengidam nak rasa sabun basuh baju tauk...ermmm kite ngidam ape yer dulu...

    ReplyDelete
  42. bitt
    hahahaha
    sib baik cheqna jadi orang gak...
    hehehehe

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~