Aug 10, 2011

~ memang dia punyer kerja ~

assalamualaikum....
sampai opis kul 740am...bukak pintu...masuk bilik..on ekon...lampu kipas...bukak diari...tgk apa aktiviti hari ni..dah setel..baru bukak blog..fb..emel...
tengah syok baca abang nara punya blog...tetiba ada yang masuk bilik cheqna...sengeh2...cheqna kalau dia ni masuk bilik cheqna..cepat2 cheqna sorokkan pen cheqna..dah terkena kan....sekali cheqna ternampak dalam poket dia..mak aihhhhhhh

ce korang tengok.....nampak tak????x nampak???
hah..ce korang bilang berapa batang pen dalam poket dia......
7 batang weh......memang pengsonglap pen betul.....hahahahaha....tanpa perlu bertanya..haji mez dah bagitahu..
"cikna...nok tahu dop saya bahang pen mana ni???" 
"kabo jela..."
"malam tadi..saya g umah setiausaha jkkk kampung saya...tengah2 sembang...saya ternampak banyak sangat pen atas meja dia...saya tegur r..banyaknya pen..terus setiausaha tu kata amik la kalau nak...saya pun amik le...siap setiausaha tu tanya saya balik...cukup ke 4 batang tu????saya segan nak amik banyak cheqna oi...."
ngok ngek kan haji mez ni,..kalau kat opis ni sesape yang hilang pen kompem tak cari orang lain...cari dia jugak....dari pagi sampai petang banyak sangat pen dalam poket dia.....
bila time nak balik..poket dia akan kosong r..sebab tuan2 yang hilang pen pasti akan g tuntut pen ngan dia....esoknya pagi2 penuh plak...petang kosong.....sabo jela
setakat pen kilometrico ni ape ada hal sangat kan...tapi kalau pen pilot memang cheqna hangen weh.....hahahaha skang haji mez tak leh nak songlap pen cheqna lagi sebab semua taktik dia cheqna dah tahu...hahahahaha 

30 comments:

  1. hahahaha...sabor je la,ada jgak yg perangai unik cenggini...nk suke pon ada....dah tu,sah2 tiap2 pg keje die meronda dlu nih...g cri koleksi...ni klu ada cctv,best nih...cukup bulan,tayang 1 ofis..tgk taktik mengsonglap pen yg betul...hahaha

    ReplyDelete
  2. hahaha ada juga camni ye..tgk dia kn cepat2 sorok la kan

    ReplyDelete
  3. ekekekekeke...

    senang, kalau pen takde ink, ada byk back up! :)

    ReplyDelete
  4. kahkahkah... ada jugak yer yg suka pen kilometrico ni.... wat pe la tu byk2...hehehe..lawak tol..

    ReplyDelete
  5. ahahha base sungguh ada jugok hok jenis gini...ahhaa..lawak sungguh...bahang pen jkk

    ReplyDelete
  6. Memang ada org macam ini. Sebenarnya dia tak sengaja. Dtg meja kita sambil guna pen kita lepas tu terus masuk poket.

    Cuba pergi lihat pen holder atas meja dia mesti banyak...:)

    ReplyDelete
  7. nak buat ape l angan pen banyak2 tu ...hahah...lawak la haji ni cheqna

    ReplyDelete
  8. doc muda
    aha kan..kalau ada cctv besh gak ni...nanti r nak cadang kat pihak bos2 beso ni...

    ReplyDelete
  9. qemaishak
    kadang kalu tengok dia lalu depan bilik cheqna pun derah2 cheqna simpan pen hahahahaha

    ReplyDelete
  10. misya
    hobi dia memang suka amik pen orang hahahaha

    ReplyDelete
  11. daddyziyad
    sabo jela....nak tergelak pun ada tengok ke haji mez ni...

    ReplyDelete
  12. adarnazmie
    haji mez ni kdang2 saje je...tapi kat opis ni kalau hilang pen memang org akan cari dia jela...=)

    ReplyDelete
  13. ashie
    ada shie..haji mez r kalu jenih bolok serok wehi bahang pen org ni...hahaha

    ReplyDelete
  14. eima
    kalau pen biasa2 takpe..tapi kalau pen pilot memang saje2 r kena belasah haji mez ni hahahaha

    ReplyDelete
  15. kakzakie
    ya allah...kadang haji ni dia sengaja tau kak....tapi kiteorang tak marah sebab dah tahu dia punya stail kang....

    ReplyDelete
  16. mrs eady
    tak de haji kat opis rindu plak..kalau ada macam ni la..selalu ngaco kami ngan ngambik pen2 kami...

    ReplyDelete
  17. mommy fara
    kami kat sini hari2 macam nak pecah perut ngan haji ni...nakal

    ReplyDelete
  18. maszmadi
    nanti cheqna wat n3 khas untuk tunjuk hasil songlapan dia selama ni...=)

    ReplyDelete
  19. MB
    dia simpan pahtu bagi balik pahtu songlap balik...ntahlah haji mez ni...

    ReplyDelete
  20. hahahaha.... klako plok biler gelor pengsonglap pen...

    ReplyDelete
  21. wakakkakakka teringat masa kerja dulu berperang jugak la dengan opismate pasal pen...wakakakkkaa kelaka la entry ni cheqa

    ReplyDelete
  22. bitt
    haji mez ni memang suka tau..suka wat kami geram ngan dia....
    tapi kami terhibur dengan telatah dia =)

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~