Aug 15, 2011

~ kiasan..tapi ku tak faham~

assalamualaikum 
petang semalam balik keje...nak masuk simpang ke kampung dari jalan besar..ternampak makcik yang ku kenali...baru turun bas kot...
ouh sebelum tu lupa nak bagitahu..bas SPBUMI tak masuk kampung cheqna...dulu2 masuk...tapi semenjak ramai yang dah kaya..ada kenderaan sendiri...bas tak mau masuk...hahahaha..ntah ye ntah tidak alasan cheqna tu..
sebelum balik keje...adik cheqna dah pesan suh beli nasi air ke dia...so cheqna g la bazar tepi opis jap.... ok sambung balik..makcik yang cheqna panggil mok su sitoh tu pun naik la kete cheqna...dan tetiba dia berkata
" eh..aku bau nasi minyak r "
cheqna pun jawab.." mana ada mok su....nasi air....Ila kirim nak wat buka" dengan jujurnya cheqna menjawab tanpa apa2 perasaan lain r
" dok eh...mung tu aku bau nasi minyak...nak nikoh bila???"
dengan rakusnya cheqna menjawab
"ooooo..nasi minyak tu.....hahahahaha....dok lambat doh mok su" kata cheqna sambil tersipu2 malu gatal
banyak plak mok su ni bagi nasihat dan peringatan kepada cheqna...bagus gak,...belajar dari orang2 lama ni kan....heheheehehe
yang penting raya dulu..=)..err..cheqna dengo hotfm online...sayu plak kemain banyak lagu raya yang diputarkan... 

32 comments:

  1. ingat nasi minyak tang mana ye cheqna..rupanya nasi minyak cheqna.

    ReplyDelete
  2. hehe..nasib baik cepat tngkap td.kalau tak phm maksud mokcik tu...haru jer

    ReplyDelete
  3. hahaha...moksu patut cakap "cheqna bila nak bagi moksu kad jemputan kawin"...baru direct to the point...:P

    ReplyDelete
  4. heheee.. moksu tu kiasan dlm terang tu.. heheee

    ReplyDelete
  5. ekekekekeee..pegi je la belanje mkn nasi minyak :)

    ReplyDelete
  6. attys
    tu r kakty
    tapi kat sini nasi minyak tu bekpes kami =)

    ReplyDelete
  7. areleez
    nasi yang macam bubur tu...pastu dicampur ngan sup...sedap...

    ReplyDelete
  8. daddyziyad
    aha kan...baru senang cheqna nak faham =)

    ReplyDelete
  9. Cheqna tak kata duit nuffnang tak cukup lagi mak su....:)

    ReplyDelete
  10. Lia
    tak berapa nak terang gak tu..hehehehe

    ReplyDelete
  11. kakzakie
    hahahaha
    tak perasan la plak..sebab nuffnang tu baru tgk pagi ni..kisah ngan mok su tu petang semalam..=)

    ReplyDelete
  12. seb baik ada hubby yang asa terengganu, maka aku tau apa itu nasi air.. huhu sian kat aku nie kan.....

    erm lagu raya?? ari ni baru dgar sekali kat radio.. sedey nyer...

    ReplyDelete
  13. amboi...amboi....hihi..ni misti muke cheqna berseri-seri tu yang mok su tu boleh detect :P

    ReplyDelete
  14. aiyooo cheqna ni bendul rupenye.. hahaha larikkkkkkk

    ReplyDelete
  15. nyembang ngan orang2 tua... kalo rajin bertanya... banyak petua bleh dapat taww!

    ReplyDelete
  16. maszmadi
    apa susah...bukak je tiub awak tu (youtube) hehehehe dengola sepuasnya ye

    ReplyDelete
  17. bakpe nasi minyok bau sapa kuantang nih????
    hahahaha

    ReplyDelete
  18. zue annaleeya
    ada orang dok poser r tu deghah teh nanok nasi minyak =)

    ReplyDelete
  19. dok lambat doh tu maknenye tak lama g ke? heheheh!

    ReplyDelete
  20. cheqna cik ina pun cam ada bau-bau nasi minyak kat port klang ni. bila lagi tu?

    ReplyDelete
  21. cik ina
    kena datang ok..insyaallah nanti akan cheqna jemput =)

    ReplyDelete
  22. a'ah ek.. ini blog pon ade bau nasikminyak hehehee.. ;)

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~