Aug 19, 2011

~ kaki gosip??~

assalamualaikum
hari ni dah hari ke 19 kite poser ye...kita???lalalalalala alhamdulillah....bagi kaum hawa yang masih bertahan..alhamdulillah...sama ada korang pegnen ataupun ada masalah...hehehehehehe yang ada suami kira ok la sebab pegnen??yang tak de suami???oh no no no...mintak jauh ok..
di bulan ramadhan yang mulia ini...kita dituntut untuk membuat banyak perkara2 kebaikan bukan....bersedekah...banyakkan membaca al quran...yang penting kena kawal nafsu...nafsu plak banyak jenis..nafsu mata...mulut paling penting kan...janganlah duk sibuk nak mengumpat sana sini
ok...sebut pasal ngumpat...sape tak pernah mengumpat jangan angkat tangan..amboi..nampak sangat korang menipu ye....cheqna angkat weh..tanya lappy ni kalau tak caya..hahaha....kalau buat ujian IPS ni compem hasil dapatan tak leh dipercayai sebab nampak sangat menipunyer ( baca ala2 usop wilcha ) hehehehehe
ape ni bisik2 masa bulan pose???tak baik ok =)...
erm...kalau kat opis...situasi ini biasa r....cheqna pernah la terdengar ada dikalangan hamba2 Allah ni duk sibuk nak tau cheqna bertunang ngan sape...tunang dia tu hensem ke tak??keje ape??pakai kete ape???kaye ke??sepadan ke ngan cheqna???almaklumlah cheqna kan pegawai????
amboi....ade ke dalam GO mengatakan bahawa seorang pegawai WAJIB bertunang dan berkahwin dengan lelaki yang setaraf dengan dia...yang pakai kete sama ngan kete dia...yang gaji sama ngan gaji dia????atau paling besh ada ke dalam GO kata seorang pegawai tak leh pakai baju biasa...kena pakai baju sutera setiap masa??ade??kalau ada ce kabo sket muka surat berapa nak baca etek ni...
skang bila musim poser...duk sibuk nak tau cheqna pakai baju raya cap apa??tudung ariani ke???baju ada batu2 tak???handbeg kasut bonia ke???hahahaha...kesian plak dengan orang2 sebegini..semua nak amik tahu..mujurlah cheqna ni jenis sengal2 air..tak amik pot sangat....kalaulah cheqna ni jenis sengal2 angin maunya aku nyoho..errr nyoho tu macam menunjuk2 r setiap apa yang cheqna beli...setiap apa yang cheqna pakai siap ngan tanda harga lagi..tapi sebab cheqna kan sengal2 air..bo layan r....cheqna tak peduli pun apa yang orang nak kata...janji cheqna tak menyusahkan orang....
satu lagi..cheqna akan bagi berapa duit raya tahun ni??ye la...cheqna kan pegawai..mesti banyak.....sekali lagi cheqna tanya..ada ke dalam GO mengatakan seorang pegawai harus memberi duit raya sekurang2nya RM50 seorang kepada kanak2??ader???kalau ada cheqna akan mintak gaji ngan PM 1000 sehari..sekian terima kasih..
jap lagi cheqna nak kahwin...bukan lepas habis taip n3 ni la....lepas2 ni ler....korang jangan nak jadi sengal2 air jugak ok...=) kompem dan mesti orang2 ini akan sibuk duk tanya berapa hantaran??pelamin amik mana???berapa bayo???mesti banyak habis duit..mesti meriah sebab cheqna kan pegawai......sekali lagi cheqna nak tanya...arghh tak yah tanya r...faham2 sudah..hahahha..kengkadang tak faham dengan orang2 sebegini....apa la sebenarnya yang diorang nak kan??
lagi sedih..yang tukang duk sibuk2 bergosip ni masih lagi muda...sayang plop...tuan comel tapi mulut ya ampun...pernah jugak cheqna tegur..panggil masuk bilik r...cakap face to face tapi tak mengaku...erm ginilah...depan lain belakang lain...tapi cheqna tak kisah..sebab bagi cheqna orang2 sebegini yang suka menyibuk ni tak kemana...apatah lagi kalau yang jenis tak leh nampak orang lebih dari dia...orang yang dikatanya tu dah jauh maju ke depan..dia??still kat tempat yang sama r sebab tak de usaha nak baiki diri just duk ngata orang je kejenya......kalaulah ada sikap nak baiki diri...nak jadi lebih baik....kompem dia pun akan dapat yang terbaik kan???x payahlah nak sibuk2 cara@menyibuk hal orang...kalau jadikan kemajuan orang lan sebagai sumber semangat untuk baiki diri takpe gak..ni duk sibuk nak jadikan bahan gosip...apa yang ko dapat???doser jugak......mintak jauh la weh...
errr...anda camana??????? 
pssttt...dah siap ngemas umah..cheqna terjah anda ok =) 

30 comments:

  1. tak tanye ape..cuma doakan selamat dgn encik tunang tu jek .. :)

    ReplyDelete
  2. setuju dengan cara cheqna...

    kak yus pun malas nak ambil port sangat biasanya. Orang citer kita dengar, tapi nak tanya lebih2 malas, lepas tu diam gitu je...

    Ada masa memang yg orang bawah ni yg terlebih sibuk, pegawai atasnya biasa2 dan relax saja, tak faham kan orang yang kaki sibuk ni...huhu

    ReplyDelete
  3. Mama keje kira biji kopi je - jadi, belanja mama memang ciput! :)

    ReplyDelete
  4. mulut org nih susoh nok tutup...
    nok bg seme org puah ati pong susoh jugok...
    hrmmmmm... sabolah cheqna....

    ReplyDelete
  5. abaikan jer lah orang macam tu cheqna...

    kat opis iols pun ada jugak
    iols sokmo anggap sheols tak wujud
    tak payah dah nak pikir pasal mende2 merapu orang kata!

    ReplyDelete
  6. org yg bz body mcm tu ada di mana2...

    nyampah!!

    ReplyDelete
  7. uih!!!!! kaki boleh gisop yerk cheqna..

    manusia kan..... gitulah, jangan sampai gosip mendatangkan persengketaan udah la kan..

    ReplyDelete
  8. ~yus~
    mereka2 tak de ape nak dibuat kot kak =)

    ReplyDelete
  9. mama
    sama r..belanja cheqna pun ciput gak...
    cheqna lebih suka besederhana dalam segala hal =)

    ReplyDelete
  10. zue annaleeya
    kita ni kalu nok puahkan hati seme orang memang dok tercapai r kak..
    janji kita sendiri rasa puas dakpe r =)

    ReplyDelete
  11. wahida
    kan kan kan
    memang akan ada je dimana2...

    ReplyDelete
  12. maszmadi
    skang ni bukan mulut je boleh gosip ngan kaki2 boleh hahahaha

    ReplyDelete
  13. zaman dah moden, namun masih banyak joyah kampung di bandar bandar besar yg suka jaga kain dalam org.

    ReplyDelete
  14. jangan ngumpat nanti pahala kena potong,macam tu la kata anak saya

    ReplyDelete
  15. daddyziyad
    zaman tak akan merubah pemikiran sesetengah orang =)

    ReplyDelete
  16. Hehehehe...

    Tak tau nak kata pe. Tapi kelakar lah mentaliti org yg mcm tu...

    =D

    ReplyDelete
  17. mommyfara
    manusia tu unik...macam2 peel =)

    ReplyDelete
  18. eheheh kat sini lak...ada kakak sorang tu lagi la...dia bukan pegawai tapi ek nye melebihi pegawai2 dan kami....kalo kita beli periuk vision ke...pinggan mangkuk yg berjenama ke sibuk nak tau....tapi dia siap bgtau..kat umah dia dah ada dah.....lolololololo....dia tu org lama (40 an) mesti lah dah lama keje dah lama hidup...mesti la dah boleh beli itu ini skit2 dari dulu....kami kami ni org baru nak memulakan hidup...kawin pun tak sampai 10 taun lagi...dia dah 20 taun kawin...logik la ....tapi nyampah tau....

    ReplyDelete
  19. ~asha~
    hahahahaha
    biasa r tu kak...mana leh orang lain lebih dari dia...kene r kata gitu...
    pahtu kite2 ni main ikut je la angin dia..kang dok layang kang jadi lain plop ork..

    ReplyDelete
  20. sesekali tu cheqna buat la sumthing bg diorang terdiam. hahah

    ReplyDelete
  21. sapa yang tak mengumpat meh jumpa cik ina. dah pandai mengumpat jangan pandai mengadu domba. itu musuh utama, jadi gaduh nanti.

    ReplyDelete
  22. memang ada orang ginikan? semua benda nak amik kisah. ada juga emmbe yg sibuk duk tanya gaji laki kita brapa, tiap2 bulan masyuk, malah dia pulak yang lebih tahu gaji suami kita dari kita. dia pulak yg buat calculation. adoiiiii

    mmg ada org gini, lebih sennag dia nak korek dari kita dan berharap kita tak lebih dari dia, serius ada org gini.

    apepun jangan lupa jemput kak ida makan nasi minyak nanti :)

    ReplyDelete
  23. cik ina
    aha kan..tu satu hal gak..mengadu domba...alahai....

    ReplyDelete
  24. idaz
    tu r..kadang2 mereka lebih tahu dari kita kan kan kan...

    sabo jela...

    oo ok...jangan lupa datang ok =)

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~