Aug 4, 2011

~ jumpa cikgu2 ~

assalamualaikum...
saje nak imbas kenangan dolu2 ni...bukan ape....sebabnya setiap kali hari kerja..pagi2 drive nak g keje tu cheqna mesti akan berselisih dengan cikgu2 masa sekolah rendah...yang beshnya...hari2 g kerja mesti akan berselisih ngan ustaz marzuki...ustaz ni adalah cikgu kelas cheqna masa darjah 6 dulu....6 Mawar..ingat lagi..
cari r mana satu ustaz marzuki....cheqna tak yah r korang cari...sah2 dah jumpa...hahahha..ni semua rakan sekelas masa sekolah rendah dulu....majoriti dah kahwin...yang tak kahwin berapa kerat je lagi......termasuk penulis blog ini..hahahahahaha
lagi sorang cikgu yang cheqna selalu berselisih adalah cikgu shukri dan teacher zarina..mereka ni laki bini...tetiap pagi hari kerja memang kerja kami angkat tangan jela...cikgu rumiati...salah seorang yang cheqna selalu berselisih gak....
pahtu kalau tak silap..cikgu masa cheqna form 4 form 5 ada gak..ustaz nasfu...always berselisih...cheqna still ingat muka ustaz tu...tapi kalau cikgu2 ni biasa r mana nak cam kan..almaklumlah ramai sangat anak murid... 
cheqna masih lagi berhubung dengan beberapa orang cikgu dari sekolah rendah ni...besh wooo....kita dah besar gedabak ni masih berhubung ngan cikgu2 zaman sekolah rendah...pahtu cikgu2 plak g bukak cerita zaman2 sekolah rendah dulu kita ni camana..lagi haru....hahahaha
bila ntah nak jumpa ngan semua cikgu2 ni...tapi ada gak yang tak beshnya bila jumpa cikgu2 zaman sekolah rendah or menengah ni...soalan femes yang akan ditanya adalah:
1) awak kije mana skang??
2) kije gape???
3) wah...bergaya awak skang erk..alhamdulillah....'menjadi' jugak awak...dah lama ke keje??
boleh tahan lagi....dah lama ngat sembang..
4) awak dah kahwin??anak berapa skang??suami keje ape?? 
5) kalau jawab ya,"sampai hati tak jemput cikgu....dah tak ingat cikgu le tu"
6) kalau jawab tak, "habis...awak nak kahwin bila??tunggu apa lagi..keje dah ada..dah pakai kete..kahwinla mek oi...kawan2 lain dah beranak pinak dah...."
dush.....part ni yang cheqna kuurrreeennngggg suker...tapi skang dah suke muahahahaha yela...tak lama lagi kan???hehehehehe doakan cheqna...skang sesape yang tanya dengan kondifennya..eh..dengan konfidennya cheqna leh jawab...insyaallah..Allah pasti kan merestui...amin... 
erm.....cikgu oh cikgu...teringat kenangan dolu2...saat2 indah diwaktu sekolah rendah..... 

16 comments:

  1. hehe..sekarang dah suka ya cheqna kalau orang tanya bila nak kahwin?

    Moga semua yang di rancang akan berjalan seperti yang di kehendaki...

    ReplyDelete
  2. Sebagai cikgu amat bangga bila melihat anak didik berjaya.... Soalan-soalan yg cheqna kata memang betul...:)

    ReplyDelete
  3. kenangan zaman sekolah memang best hoccay!
    boleh gelak guling2 bila di ingatkan...

    ReplyDelete
  4. ai kalu teserempak ngan cikgu sekolah, ai maluuuuuuuuu

    ReplyDelete
  5. Tanpa cikgu, tiadalah pegawai2 tinggi tu semua, kan? :)

    ReplyDelete
  6. ~yus~
    amin kak...
    terima kasih kerana mendoakan cheqna =)

    ReplyDelete
  7. kakzakie
    mulianya perngorbanan seorang giru..tak mengharapkan balasan untuk tunjuk ajar yang diberikan....
    turut bergembira bila anak didik berjaya =)

    ReplyDelete
  8. mama
    betul..
    semuanya bermula dari seorang insan yang bergelar guru =)

    ReplyDelete
  9. misya
    kalu cheqna dulu2 sangat takut dan menghormati cikgu
    tapi budak2 skang cikgu dianggap macam kawan2 je...

    ReplyDelete
  10. sy takot cikgu..xtau la apa penyakitnye..smpai skag pon kadag2 teragak2 lg ngn cikgu....xtau la apa sbb,penah trauma ngn cikgu???hhmm..xpenah rsenye,kne rotan???eerr,ala..sbb x g latihan sukan je..tu x kesah sgt..nk kte x konfiden,skag dah ada konfiden dah rsenye,alhamdulillah...xtau la...huhu

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~