Aug 22, 2011

~ alergik yang tak la kronik sangat ~

assalamualaikum..
orang duk sibuk citer pasal persiapan raya..ko uk sibuk mengarut apa cheqna??biar r..lari topik sket...hahaha
kenal ini apa???yer....ini adalah lada...cili padi...cabai..erm apa lagi erk....yang pasti kalau makan memang pedas...hahahaha
ok kisahnya begini...
cheqna ngan lada ni alah sket..bukan alah ape...kalau ma cheqna suruh cheqna buang tangkai lada tu kan...cheqna boleh buat..satu..dua..tiga..empat...lepas pada tu mesti cheqna akan tergaru2 terutamanya tang tangan dan juga kepala...tak tahu kenapa..kadang tengah elok tengok tv..ma pun bunyi
"ina...tolong buang tangkai lada jap"
tang2 tu jugak cheqna akan gatal...tak tahu nape...adik bongsu cheqna pun sama...dia akan gatal kat kepala...kami boleh je makan..no hal...tapi kalau suh buang tangkai lada or ape2 aje yang melibatkan lada kompem akan gatal...
nape erk??takkan alergik kot.....
sekian...kisah alergik yang tak berapa nak kronik dari cheqna =)

32 comments:

  1. cheqna...nnt cari bibik, tolong buang tangkai, tak pun, beli kat kedai2 siap2 yg dah buang tangkai, heeeee.....

    ReplyDelete
  2. hadapi masalah yg sama, tapi terpaka hadap je...hheee

    ReplyDelete
  3. hahaha..yerke,,haha..bunga xpernah lak mengalamai cam ni..hihihi..

    ReplyDelete
  4. oh! macam tu pulak ya? akak, gatal tak penah tapi panas la kalo main dgn cili ni..

    ReplyDelete
  5. kecik2 dulu tak masuk dapur kut... hihihihi

    ReplyDelete
  6. nih mesti malah nok buang taka lader tuh ork???
    pahtuh sajer ar wat gatal2...
    muahhhaaaa....

    ReplyDelete
  7. Pelik betul alergik nie , mujurlah alergik time suruh buang tangkai cili je kalau di buatnya alergik time dengar suruh ke dapur lagi nanya hehehe...

    ReplyDelete
  8. Hahahahaha!

    Cili mmg ley bt gatal. Tp klu baru aje disuruh, dan-dan gatal....itu sumting wrong!

    ReplyDelete
  9. adik ipar ai plak, kalu makan pedas gatal kepala... hehehehe

    ReplyDelete
  10. Weh cheqna, qema gatal bila dah start buang tangkai je hihi

    Kg cheqna mache? mak sedara kita duk kg.bunut dkt masjid tuh, blh sgt la kalu nak jupo gak sebab qema blk p.mas raya umah mertua tahun ni hihi..nanti roger2 k.

    ReplyDelete
  11. gatal lain kotttt tu Cheqna

    hahaha...




    opsss..kReen akan gatal tangan kalau kopek kerang.

    ReplyDelete
  12. eMMe
    semata2 bibik??
    hahahahaah
    boleh je nak buang tapi gatal jela..=)

    ReplyDelete
  13. msredcheesecake
    ye ke??
    tu la kan..hadapi jela...

    ReplyDelete
  14. bunga
    tak yahlah hadapi mende ni...hehehehee

    ReplyDelete
  15. eelobor
    amboi...masukla sebab nak g tandas kan
    hahahaha

    ReplyDelete
  16. zue annaleeya
    owoh..parok lalu v kak zue gok..molek ket..cheqna rajin weh =)

    ReplyDelete
  17. amy
    kalau alergik yang tu jawabnya kena pelangkung ngan ma r..hahahaha

    ReplyDelete
  18. wida
    pakai glove pun tak jadi gak sebab still akan gatal =)

    ReplyDelete
  19. mommyfara
    tu la yang cheqna tengah cari apa yang wrongnyer..hahahaha

    ReplyDelete
  20. NM02
    makan dakpe kak..buang tangkai or main ngan lada tu je tak leh =)

    ReplyDelete
  21. pakai gloves lepas ni masa nak cabut tangkai :)

    ReplyDelete
  22. daddy ziyad
    tak jadi gop...
    gatal tu tetap akan menyerang....

    ReplyDelete
  23. pelik plak alergik yg ni...first time dgr

    ReplyDelete
  24. ~asha~
    yang pelik itu semestinya cheqna hahahaha

    ReplyDelete
  25. akakakkakakakaaaa....pelikkannn kenapa la erk... saya selalu kasi minyak tangan baru buat...hehehe

    ReplyDelete
  26. bitt
    hahahaha
    oh ye ke kak....guna minyak ape???

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~