Jul 15, 2011

~ versi koya koya with incik tunang~

assalamualaikum
kan dalam n3 masa cheqna citer pasal g ngurut tu....ada cheqna bagitahu yang cheqna ngan incik tunang ada sembang2 versi koya2 kan...
nah..kali ni cheqna nak share r apa versi koya2 yang kami sembangkan tu...hehehehe
ekceli masa tunggu untuk dilayan...kami duk kat ruangan menunggu tu....dan ini adalah perbualan kami...tapi sebelum tu cheqna dah alih dialek ye...kang cheqna tulis dalam bahasa ganu sumpah korang tercengang...ada gak yang pelangkung cheqna kekgi....
"yang...cantik gak kaler ni kalau kita wat tema umah kita nanti kan?" kata incik tunang
"hah???rumah sape????" cheqna purak2 tanya...hehehehe
"umah kita la....warna coklat cam gini besh gak....redup..sejuk je" kata incik tunang lagi
"ala...hitam putih la cantik.....semua dinding kale putih...perabot sofa semua kaler hitam..boleh erk?" cheqna memujuk
"eh..tak leh yang....kaler putih....nanti cepat kotor" incik  tunang membantah...
"a'a la bang...nanti ada gak yang buat kelas mari menulis...diketuai oleh akmal(anak sedara incik tunang)" cheqna mengiakan..
"hah..tu lah..nanti akmal ajar anak2 kita plak...tak boleh tak boleh.....kotor umah abang..tak cantik nanti" bersungguh2 incik tunang menjelaskan.. 
"kalau camtu..merah hitam ye bang...mesti cantik" cheqna memberi cadangan lagi....
"tak payah...kita cari kaler yang besh2..yang sejuk2..yang redup....siang terasa malam...malam memang sah2 rasa malam r...besh sket yang...duk umah je....tak yah kemana2" dengan muka poyo incik tunang memberi idea
"arghhh sudah...sekian terima kasih.....kalau bab koya...huh....serahlah ke dia....baik masuk ngurut lagi besh" cheqna bangun lalu menuju ke bilik urut meninggalkan incik tunang yang sedang bergelekek ketawa..
" koya itu besh yang" sempat lagi incik tunang berkata..
ngok ngek kan kami????hahahahaha...kalau bab nak decorate umah memang incik tunang suka...biarpun rumah masih tak de...hahahahaha...
 tapi takpe...koya2 itu memberi semangat untuk kita mencapai apa yang kita koya kan..kan kan kan??err koya tu adalah imaginasi...khayalan...sekian harap maklum=)

20 comments:

  1. indahnya zaman pertunangan.... moga sampai ke jinjang pelamin, kekal hingga akhir hayat...

    ReplyDelete
  2. koya2 la best....klu x tercapai pon,at least penah mmbayangkn...impian bermula dgn khayalan...hehehe..tp doc muda jarag skit berkoya2 ni...xtau nk koya gapo..hahaha

    eerrkkk!!!!...rsenye mcm knl je yg dlm gmbar cheqna tu..yg paling hensem tu nme sape ek???kehkehkeh...single lg x???

    ReplyDelete
  3. hahah nak kene kawen cepat tu.. dah2 g jumpa tok kadiiiii

    ReplyDelete
  4. Ooooo.. koya tu khayalan ya? Baru mama tahu. :)

    ReplyDelete
  5. matured la en tunang awak cheqna, sukeee baca dialong dia, idea dia bernas, cewah!

    ReplyDelete
  6. orang2 dalam gambar tu tgh koya ke cheqna?



    hehehe

    ReplyDelete
  7. amie
    terima kasih atas doa itu kak...amin =)

    ReplyDelete
  8. doc muda
    koya memang besh....dengki le tu.....hahahaha
    rasanya dah berpunya....nanti nak chek balik=)

    ReplyDelete
  9. ajee
    beshnya kalau dapat kahwen cepat2...huhuhuhu

    ReplyDelete
  10. mama
    hehehehe...bagus gak kan..at least dapat ilmu baru =)

    ReplyDelete
  11. abah khalisa
    mesti cantik ni decorate umah ni =)

    ReplyDelete
  12. MB
    sweet ke???
    kami suka mengarut merapu ni =)

    ReplyDelete
  13. eMMe
    matured ke???kalau dia baca ni kompem kembang....mencik tau..hahahaha

    ReplyDelete
  14. NM02
    masa ni semua tengah terpegun melihat kecantikan cheqna...muahahahahahaha

    ReplyDelete
  15. hahaha..

    Jenuh kRina pikir pebenda lah koya tu.. Rupanya imaginasi.



    Bila langsung nih ? Jemput kRina dak ?
    hehehe..

    ReplyDelete
  16. azrina
    insyaallah kak rina akan dijemput..dan pastikan kak rina hadirnya hehehehehehe

    ReplyDelete
  17. cheqna selalu cik ina dengar perkataan koya tu kawan sebut bila mak lepas kena bius.cam separuh sedar.semoga cheqna berbahagia selalu ngan tunang.

    ReplyDelete
  18. cik ina do do cheng
    yup...cam gitulah lebih kurang...
    terima kasih cik ina atas doa itu..=)

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~