Jul 12, 2011

~ kenangan~

assalamualaikum
selamat pagi selasa......
kali ni nak share lagi pasal tugas cheqna as a Pegawai Perhubungan hari tu..as a LO kami dibekalkan ngan uniform...dan WAJIB memakai kasut bertutup dan bertumit kaler hitam...wallah......WAJIB2 ni yang cheqna tak berapa nak berkenan ni...sebabnya...hampir 3 tahun bekerja...cheqna lum pernah beli or pakai kasut bertutup kaler hitam or apa2 kaler r kalu bab2 kasut bertutup ni....tapi kali ni terpaksa beli n terpaksa pakai...

nila kasutnya....Swiss Polo punya...RM69.90....ikut hati nak beli yang RM15.90 cap asadi je..tapi tak de saiz....bukan kedekut tapi memikirkan bukan cheqna pakai sokmo2....tapi dah tak de terpaksa la beli...mula tu cheqna pakai stokin...tapi licin..so cheqna amik keputusan tak pakai stokin...hasilnya....

sakit weh....macam meletup gitu....gelembung2 yang ada air kat dalam...memang sakit..akibat tak tahan..hari Jumaat cheqna pakai stokin...dan alhamdulillah ok..bengkak tu surut dengan sendirinya...tobak lepas ni cheqna tak mau pakai lagi kasut2 sebegini....or kena pakai cap yang mahal2 je ni????huhuhuhu

ni plak hadiah dari sebahagian kontijen dari Perlis kepada Cheqna...untu makluman kontijen yang cheqna jaga 10 orang je...part novel tu memang kelakar...itu dari Puan Siti..sepanjang program...puan siti always bawak novel ni...beliau sangat suka dengan hasil karya RAM ni...sekali masa 10 Julai tu..elok2 dah naik bas tetiba beliau turun balik...dan berkata 
"kami tak tau nak bagi apa....amik la novel ni"
alahai....ditolak2 pun terpaksa amik jugak....
apepun...memang besh la ngan depa2 ni.......
rindu nak dengar depa2 ni bergelak2 dalam bas....berpoyo2.....
dah..habis bab Program 5-10 Julai 2011.... 

21 comments:

  1. Hujung minggu ni nanti, kita cari masa untuk berjumpa, ya? :)

    ReplyDelete
  2. kasut sarung tutup2 nie kene pilih betul2. sbb klu x nanti mmg melecet. hu3.. leez ade 1. brand excellent. harga range dlm 50 hengget. ok la.. sampai skang pakai, mmg xmenyusahkan.

    ReplyDelete
  3. iye la...kadang2 kasut ni tak sesuai dgn kaki kita
    tu yg bila tak pakai stokin jdk camtu... bila pakai stokin tak selesa pulak... jdk licin...hurrmmm camne??

    ReplyDelete
  4. areleez
    cheqna memang tak berapa suka pakai kasut tutup2 ni...
    rimas...

    ReplyDelete
  5. MLD
    betul tu
    sebab tu cheqna malas nak pakai kasut tutup2 bagai ni...rimas..

    ReplyDelete
  6. laling, akak dah follow kamu la b4 ni. yg pakai tudung biru manis kalbu tu. itu email blog lama. okes, skang udah follow email blog kedua. so ada dua akak kau yg jelita kat follower tu. suker tak??? hehehehehe

    ReplyDelete
  7. NM02
    tau..saje je nak nyakat akak
    hahahahahaha
    thanks akak sayangggg
    mmmmuuuahaahhhhhhhhhhhh

    ReplyDelete
  8. sekali pakai dah melecet..kesian nya cheqna...kfieza pun tk selesa pakai kasut bertutup ni rasa mcm kaki tkleh bernafas jek..!

    ReplyDelete
  9. fieza79
    tu la pasal kak fieza...
    lemas je rasanya kan kan kan

    ReplyDelete
  10. yana pn suka novel karya RAM ni,bestnya hadiah...yana pun alah pkai kasut tutup2 ni

    ReplyDelete
  11. pehh...
    sure berkuap.. berjam-jam pakai kasut bertutup tu..
    :)

    ReplyDelete
  12. sakit tu...iz pn x tahan kalu kena gitu...sakittt

    ReplyDelete
  13. mayamayana
    cheqna lum pernah baca RAM punya hasil tulisan ni..
    besh kan??
    bab kasut tu memang alah r..huhuhu

    ReplyDelete
  14. drsinga
    ada masa cheqna tanggalkan kasut tu...amik kesempatan r..penat weh pakai kasut berjam2 ni...

    ReplyDelete
  15. ~iz~
    sakit pun redah jua..dah namanya tugas kan..huhuhu

    ReplyDelete
  16. nm02
    demimu kak..ku rela kene babab...hahaha

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~