Jul 18, 2011

~ durian oh durian ~

assalamualaikum
yuhhhuuu
semalam bakal mertua kol..ajak g ke kelate..amik adik bongsu incik tunang dari hostel...dia bercuti sem...tapi incik tunang tak bagi ikut sebab dia suh cheqna berehat kat umah..dengan alasan hari sabtu cheqna dah sibuk ke hulu ke hilir..so incik tunang suh relax2 kat umah....petang baru dia suh kuar sebab incik tunang nak jumpa...malam tadi incik tunang ke KL..ada kerjanya..
jadinya petang semalam kami kuar..part yang besh..jimat duit cheqna sebab mr black dicuci lagi..muahahahahaha taktikku masih berjaya..incik tunang kan tak suka tengok kereta kotor2 ni....hahahahahaha
sambil2 tunggu mr black dicuci...sembang pasal durian..incik tunang ni tak makan durian...huh..hilang nikmat dunia...hehehehe...kan umah cheqna ada pokok durian...bakal mertua..ngan akak dan adik bongsu incik tunang makan durian...so..cheqna suh la incik tunang datang umah amik durian bila durian dah 'luruh' nanti..ermm..luruh tu sama dengan gugur r...sebab  cheqna tak pernah masukkan durian dalam mr black..memang cheqna 'haramkan' r...sebab bau kuat kan??hehehehehe
beshnya..incik tunang pun tak nak masukkan dalam si putihnya....habis camano????nak tahu incik tunang suggestkan apa????
" sebelah tangan pegang stereng..sebelah lagi pegang guni yang berisi durian...tapi kuarkan dari kereta tu...sambil bawak kete sambil pegang r guni tu..."
cheqna pun jawab
"hah..elok le tu..sampai kat umah abang..bukan setakat durian yang hilang..ngan tangan2 saya sekali hilang"
selok incik tunang suka...
adik cheqna, ira kata
"ginilah..biar laki aku yang bawakkan...sebab laki aku ada kete terbuka (storm) sampai je umah tunang ko..aku bagitahu mok macam gini ~ mok..anok ngan natu mok ni dok leh harap belake...tok tuer nak makan durian pun susah main ngan anak natu hok kedekut tak mboh v busuk kete ngan buah durian ni~
hahahahahaha.....
selok kami berdua suka....dok tahulah gane tu...mungkin isi siap2 letak lam tupperware kot...hehehehehe
kuat kan bau kalau kita masukkan dalam kete kan kan kan??

22 comments:

  1. tunang mu mcm hubby kawe le cheqna. diharamkan doyan masuk dalam kete dia hokeh... mencik!

    ReplyDelete
  2. begitulah nmpak gayanya,tuk lebih praktis,kne letak dlm tupperware je la....

    mcm2 produk pewangi kete yg jual kt pasaran tu,g cuci pon bleh...dekut r..huh,duyan oh duyan...ble bleh mkn nih...family doc muda,sume hantu durian....so,kne berebut klu nk mkn..muahaha

    ReplyDelete
  3. Durian yg ada kat umah cheq na tu jenis apa? musang king ke? he..he..he..

    ReplyDelete
  4. Semalam ada peserta beli duyan kat pasar payang bawak balik ke KL. Letak kat tempat barang di bawah bas, tapi baunya masih meresap ke dalam bas. :(

    ReplyDelete
  5. letak la daun pandan cheqna. letak banyak2. nanti takde la berbau kete. hehe
    isk tak sabar nak balik kelate ni nak belasah durian gak. da cakap kt MIL nak tunggu durian luruh kat kebun. hahaete. hehe
    isk tak sabar nak balik kelate ni nak belasah durian gak. da cakap kt MIL nak tunggu durian luruh kat kebun. haha

    ReplyDelete
  6. mujur ada yg bermurah hati nak tolong bawakan..kalu x simpan kt perut jer la makan sebanyak mungkin kt kampung tu..hehee

    ReplyDelete
  7. NM02
    doh nak wat gane kak weh..
    hahahahaha
    sabo jela...

    ReplyDelete
  8. doc muda
    dok dekut eh...
    duyan ni sembur la pewangi cap paling mahal pun tetap akan bau jugok...meh r dumoh nak makan banyok gak

    ReplyDelete
  9. gismo82
    ntahlah..yang pasti besh...
    hahahaha
    musang king ke king kong ke tolak tepi yang pasti sedap =)

    ReplyDelete
  10. ajee..
    daun pandan salah satunya..arang pun ye gak...
    silalah balik melantak duyan banyak2 ye..pahtu kepanasan hahahaha

    ReplyDelete
  11. doryan kalau buh dalam keta, alamat satu keta berbau doryan. sedap.

    ReplyDelete
  12. samalah..iera pn 'haramkan' durian masuk dlm kereta walaupun sebenarnya favourite tu..

    ReplyDelete
  13. iera
    cheqna suka makan durian tapi nak masukkan durian dalam kete??ohh noooo

    ReplyDelete
  14. ada org kata letak roti...beli roti dan buka, dan roti tu letak di semerata bonet...nanti roti tu serap bau

    ReplyDelete
  15. ye dop kak sha???
    ape kata kak sha try lu pahtu oyak r jadi ke dop..

    ReplyDelete
  16. hahahah betul3x nasib baik saya memang makan durian akekeke

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~