Jul 20, 2011

~ dengar sini.....eh salah....silala baca dengan penuh emosi.....~

kepada ibu2 khususnya dan bapa2 amnya....baca dengan molek2 ye....bakal2 ibu dan bakal2 bapa pun silala baca.....tapi ni bukan versi 18sx ok....
pernyataan cheqna berbunyi macam ni.....
"anak2...bermula dari zaman kelahiran sehingga berusia 12 tahun..means darjah 6..ibu bapa adalah hero mereka..
TETAPI
Bermula usia 13 tahun dan keatas...ibu bapa bukan lagi HERO mereka tetapi rakan2 adalah HERO mereka..mereka lebih banyak mendengar kata2 kawan2 berbanding kata2 ibu bapa..."
percaya atau tidak....itulah hakikatnya.....
so....
semoga kita semua khususnya ibu bapa...akan tetap menjadi HERO kepada anak2 sampai bila2....
bagaimana caranya??terpulang pada masing2 untuk membentuk keperibadian anak2 sebab anak2 umpama kain putih...ibu bapa lah yang berusaha untuk mewarnainya...mencorakkannya..
semoga kita semua menjadi ibu bapa yang terbaik untuk anak2...insyaallah.. 

25 comments:

  1. hukhukhuk...takut nyer nk lalu fasa ni nnti.......

    ReplyDelete
  2. alamak kak sya ada anak yang akan menjangkau umo 13 tahun tak lama lg

    ReplyDelete
  3. alamak kak sya ada anak yang akan menjangkau umo 13 tahun tak lama lg

    ReplyDelete
  4. setuju dgn penyataan cheqna tu...doc muda dah pnh rse,mse doc muda awal remaja dlu...memag kawan la yg penting,hari2 nk g sekolah sbb nk jmpe kwn2...eerr,to be honest,slalu panas baran klu dok umah,ngn kwn2 ok je...doc muda dgr ckp mak ayah tp mmbentak jgak la,sbb terpaksa kn..huhu
    alhamdulillah,ble dah besar ni,dh bleh pk dgn lebih matang berbanding awal remaja dlu...

    ReplyDelete
  5. cabaran kan membesarkan anak-anak, anak2 zaman hadapan tak tau cabaran nye camner pulak....

    ReplyDelete
  6. kite² dulu pun mcm tu jugak...mcm tula agaknye perasaan mak ayah kita..dan sekarang berbalik pd diri sendiri..semoga kita semua tabah dan kuat dalam mendidik anak²..insyaAllah :)

    ReplyDelete
  7. betul tuh...
    dah masuk sek men nanti rakan2 sebaya adalah pengaruh yg kuat...
    haishshhhh... takut rasanya nak lalui fasa anak2 dah berumo 13 thn nnti... huhu...

    ReplyDelete
  8. risau nak tunggu anak 'bebelas tahun..



    camne lah gayanya nanti.

    ReplyDelete
  9. mrs eady
    insyaallah....akak pasti boleh laluinya..=)

    ReplyDelete
  10. misya
    insyaallah kak...kalau dididik ngan baik pasti tak akan ada pape yang buruk berlaku =)

    ReplyDelete
  11. docmuda
    cheqna juga pernah laluinya....
    alhamdulillah berkat ajaran n didikan ma..cheqna menjadi 'seseorang' jugak
    alhamdulillah

    ReplyDelete
  12. emme
    betul tu...
    cheqna pun seriau jugak memikirkannya..

    ReplyDelete
  13. zueannaleeya
    tobak kata kak eh...
    cheqna bila berhadapan ngan kes2 gini sokmo mikir panjang....

    ReplyDelete
  14. azrina
    kak rina tunggu yang tu...
    cheqna plak tunggu bilala cheqna nak ada anak...
    hehehehe

    ReplyDelete
  15. betull..iz pn jadi takut bila anak2 dh makin membesar..risau kalau kata iz mereka dh x moh nak dengar..

    setakat ni alhamdullilah xde masalah lagi..mereka masih mahu mendengar kata..harap2 begitu la sampai mereka meningkat dewasa..:)

    ReplyDelete
  16. alamakkk....
    ada satu dua tahun lagi untuk jadik hero mereka

    ReplyDelete
  17. ~iz~
    insyaallah kalau dah mereka terbiasa dengan cara didikan yang betul insyaallah tak de pape...=)

    ReplyDelete
  18. drsinga
    errr..ye ke??
    moga2 dapat jadi hero selamanya...

    ReplyDelete
  19. sungguh mencabar menjadi ibu bapa di zaman moden ni...
    harap aku boleh handle anak2 aku sehabis baik...

    ReplyDelete
  20. kalau nak jadi hero dan heroin forever tuk anak-anak kena jadi cam kawan ngan anak. barulah tiada rahsia.

    ReplyDelete
  21. cik ina
    betul tu..
    tu adalah salah satu cara nak jadi hero di hati anak2 selamanya..

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~