Jul 21, 2011

~ cinta..jodoh dan perkahwinan~

assalamualaikum
halluuu..
kengkawan.....cheqna nak share sesuatu ni.....tak tahu r betul atau tidak tapi bagi cheqna...just for fun boleh..nak percaya sangat tu..memang tak la...sebab hanya Allah maha mengetahui segalanya kan...
ok kisahnya begini....

pernah tengok buku ni????tentu pernah kan....ok..cheqna beli buku ni masa tahun 2009...kat PWTC...masa tu cheqna hadiri kursus sebulan kat sepang dan juga INTIM kat jalan elmu, KL..so weekend..ada kawan ajak g PWTC sebab ada pesta buku..lebih kurang r...masa ni cheqna ngan 'gemuloh'..means x bf la...
yang beshnya....cheqna sesaje buat tau apa yang ada dalam buku ni....n guess what??hasilnya....cheqna akan kahwin pada tahun 2012..muahahahahaha
tapi masa tu ngan kapel lama r..bukan ngan incik tunang....tak mo buat r ngan incik tunang ni...malas n incik tunang memang tak suka mende2 macam gini...mengarut katanya..welll lelaki biasa r kan...hahhahahaha
kalau diikutkan memang plan cheqna ngan incik tunang akan kahwin pada 2012 ni...suratan atau kebetulan????hari tu ada bagitahu incik tunang...hah amik ko...sebakul dia bagi tazkirah kat cheqna..hahahahaha
yang dah kahwin tak payah gelenyar2 nak buat r....kang tak pasal2 ngan calon lain karang....teeetttttttt

42 comments:

  1. hoh!!!
    macam best.
    pinjam cheqna.
    nak gak tau bila giliran orang.
    hahahaha...
    bulih dop?

    ReplyDelete
  2. kurafat ni kalau percaya..betul ckap encik tunang tu...

    ReplyDelete
  3. kebanyakan lelaki tak suka percaya hal yang remeh temeh tu.dorang ni suka ikut logik akal

    ReplyDelete
  4. jangan dok percaya 100% !


    Ikut instinct boleh kott? hehe..

    ReplyDelete
  5. cik cookie
    boleh tapi dok tahu tahun bila sebab skang si nisa yang pinjam buku ni..hehehehe

    ReplyDelete
  6. maya mayana
    tak percaya pun kak..just for fun je..=)

    ReplyDelete
  7. zue annaleeya
    dok cayer pun..saje nok galok...hahahaha
    ajal maut jodoh pertemuan kan allah yang tentukan =)

    ReplyDelete
  8. wahida
    memang saje suka2 je ni..
    tak baik la percaya..
    hanya ALlah mengetahui segalanya =)

    ReplyDelete
  9. azrina 0307
    dok cayer pun kak
    saje suka2..=)

    ReplyDelete
  10. mcm nak pi cari je buku tu..heheee!

    suratan dan kebetulan jgk tu kot cheqna..!

    ReplyDelete
  11. fieza79
    g r kak cari...ntah ada ntah tidak hehehehe
    tu r kak..saje untuk suka2 boleh r..nak percaya sangat tak baik plak sebab hanya Allah yang maha mengetahui

    ReplyDelete
  12. betul..kita tak tahu jodoh kita dgn sapa..

    karang bercinta dgn orang, bertunang dengan orang lain, berkahwin plak dgn orang lain.. :)

    ReplyDelete
  13. makdara terdiva
    sangat2 betul tu
    hanya allah maha mengetahu kan kan kan

    ReplyDelete
  14. hihi tak blh buat ye cheqna, takut kita terlalu percaya jadi benda lain pula, suka-suka takpe la kan:)

    ReplyDelete
  15. apa2 pun moga cheqna bahagia bersama tunang dan bakal suami...

    segalanya hanya Allah yang maha tahu...

    ReplyDelete
  16. bakul besar ke bakul kecik dia bagi???

    2012..?
    yeay!!
    dah dekat!!

    ReplyDelete
  17. adarnadzmie
    insyaallah..
    amin....
    thanks kak =)

    ReplyDelete
  18. dr singa
    sebesar2 bakul dia bagi...
    nanti cheqna jemput kena datang ok =)

    ReplyDelete
  19. sweet la Cheqna ni, dah nak kawen, tak sangka la Cheqna mula cite pasal pak pak pung! i'm hepi 4u, wiwit!

    ReplyDelete
  20. tak tahu la isi buku tu ape?? hehehe so tak paham la buat ape??? akekekekkee pernah dengar pemata hilang jek kalo buku2 kawin nehh...hehhhe boleh gituw..akkakakakaa

    cheqna kawin tahun depan 2012...owh ambik la tarikh cun 12.12.12, yg cunnya saya pon lahir tarikh tu..tapi tahun tak cun ler...aekekkkeke

    ReplyDelete
  21. emme
    cheqna sweet??auwwwwww
    hahahahaha thanks dear =)

    ReplyDelete
  22. bitt
    lambat sangat tu 121212..tak sabar ni..hahahahahahaha

    ReplyDelete
  23. klu yg dh kawen try buat lg, tu mmg dh psg niat lain namanya. suratan dan kebetulan sungguh kisah akak tu:))

    ReplyDelete
  24. buku motivasi ker ni...alahai iz ni payah tul nak baca buku motivasi..:)

    ReplyDelete
  25. fifiey
    hehehehe
    nak percaya memang tak kan la...
    kebetulan je tu =)

    ReplyDelete
  26. cheqna... tak payahla nak percaya sangat kat buku2 camginih,... baca takpe... percaya tu x perlu..just sekadar hiburan... ahahahahh..

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~