Jun 6, 2011

~ Weekend yang sibuk ~


assalamualaikum.....
jumaat 3 Jun 2011 ~ as a usual...hari jumaat adalah hari untuk cheqna membasuh kain baju..mengemas bilik mengemas umah....acara dating2 pun tak de hari ni ye..fokus untuk diri sendiri je...
area kul 10am...adik cheqna Ila kol bagitahu mok sedara cheqna iaitu kakak kepada ma cheqna telah dimasukkan ke HUSM Kubang Kerian dan dalam keadaan tidak sedarkan diri..ekceli...mak sedara yang cheqna panggil mok long ni ada asma gak...bila cheqna bagitahu ma cheqna terus ma cheqna nangis...n kami bersiap untuk g ke HUSM r... 
kul 145pm kami gerak dari umah...sampai kul 5pm kat HUSM...mujur sepupu cheqna tunggu kat bawah..kalau tak memang nanges r nak cari wad ICU tu..sampai2..kami diberi baju kuning untuk dipakai..basuh tangan bagai..masuk jumpa mok long cheqna.. 

ni mok long cheqna....curi2 snap ni....kalau misi tu nampak maunya dipelangkung cheqna....dalam2 cheqna sedih terkeluar jugak kesengalan cheqna apabila berbicara ngan misi disitu...
"nurse...camana keadaan mak sedara saya ni....memang ada jangkitan paru2 dalam kuman ke???"
amik ko......
"ermm..kak...jangkitan kuman dalam paru2 la..." nurse tu membetulkan ayat cheqna....hahahaha mongoks kan cheqna???
dan alhamdulillah esoknya kami dimaklumkan mok long dah sedar....moga2 mok long akan sihat sepenuhnya la..... 

6 comments:

  1. alhamdulillah dah sedar..harap2 cepat sembuh n bleh kluar hospital cepat2...

    jangkitan paru2 dalam kuman??cmne tu???besar mne sgt la paru2 kuman tu nk kne jnkitan...die dh kuman,sape plak yg nk msuk dlm kuman tu??

    ReplyDelete
  2. Tersasul ye...semoga Mak Long Cheqna lekas sembuh. Wad berapa?

    Besok nak ke KT...jalan2.

    ReplyDelete
  3. doc muda
    malas r mikir bab kuman tu kot pandai ye r
    hahahaha

    ReplyDelete
  4. kak hamizah
    alhamdulillah...moga mok long makin sihat

    ReplyDelete
  5. pak nidus
    hospital kubang kerian la pak...

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~