Jun 23, 2011

~ misteri nusantara~

assalamualaikum
seperti yang dijanjikan....kali ni cheqna nak share pasal misteri2 nusantara yang berlaku pada diriku ini...apa misterinya??cheqna tiba2 kurus ke??ouh tidak...kan besh kalau betul2 berlaku....amin..insyaallah.....
pesanan penaja*sila baca dalam keadaan yang sunyi sepi...ditemani cahaya dari laptop je..jangan bukak lampu*
cheqna ni suka pada mende yang mistik tau....cheqna suka tengok citer2 hantu ke..seram ke...tak kisah kalau kena duk sorang2 ke...cheqna no hal la....bukan nak cakap besar..tapi dikalangan orang yang penakut cheqna adalah orang yang sikit ada berani....ada setengah orang kan takut nak tido sorang2 kalau kat hotel ke..kat tempat kusus ke...cheqna no hal...takut jugak tapi tak layan sangat perasaan takut tu...
ok...awal tahun 2010..bulan Januari..cheqna kan first time kursus kat ISM ( Institut Sosial Malaysia) setelah hampir 2 tahun bekerja...jadinya untuk pertama kalinya cheqna dihantar kursus ke sana..bulan januari tak de pape..tapi kursus bulan Februari 2010...ada kisahnya...kami dari trg yang kena kusus 3 orang...semua pompuan..so sah2 cheqna tak de roomate...kena tidur sorang la nampak gayanya...tak kisahlah..walaupun dalam hati agak cuak jugak sebab da macam2 citer cheqna dengar pasal ISM ni....dalam hati kata Allah kan ada...
makanya tidur la cheqna malam tu bertemankan lampu toilet sahaja yang dibuka ...lebih kurang kul 3pagi....cheqna dikejutkan dengan suara tangisan yang sangat kuat....cheqna amik spek..pakai...intai...senyap pulak..masa ni tak fikir pape...so letak balik spek...pejam mata balik...pahtu...bunyi pulak..lagi kuat...cheqna amik spek..pakai balik....buka lampu kat kepala katil tu....senyap..tak de pape...so letak balik spek...pejam mata...bunyi lagik.....sudahnya...cheqna tarik selimut sampai tutup kepala n berkata " nangis r ko nak nangis..aku nak tido jangan kacau aku sudah" seakan tak bernafas weh.....mau tak cuak..mana ada budak kat sini....huhuhuhu..baca macam2.....alhamdulillah tak de pape berlaku...sudahnya esok cheqna citer ngan rakan dari negeri yang sama...korang tahu diorang suh wat pe???diorang suh cheqna angkut bantal n selimut tido ngan diorang...diorang tak kasi cheqna tidur sorang...cheqna ok je....cheh....cakap besar ni...hahahahahaha..so cheqna tidur la ngan diorang malam seterusnya..alhamdulillah tak de pape...
kisah seterusnya..masa cheqna kursus kat ISM jugak bulan Mac baru2 ni..macam biasa habis kursus kul 5pm..kami terus gerak balik Trg...so cheqna dah maklumkan kepada ma cheqna yang cheqna dah gerak balik n akan sampai lebih kurang jam 1,2 pagi kot...cheqna pesan kepada ma kunci jela pintu coz kunci dah ada ngan cheqna...so ma tak perlu bangun r..
dalam kul 1220am cheqna dapat kol dari ma bertanya cheqna ada di mana..so cheqna bagitahu r cheqna ada kat Landas time tu dan akan sampai dalam masa 10-15 minit lagi....alhamdulillah cheqna selamat sampai dalam kul 1235 or 1240am gitulah....so dah bersihkan diri bagai..cheqna pun mengambil acara kuak lentang gaya bebas...tidurla..apa lagi...
esoknya baru ma citer nape dia kol cheqna malam tadi....kisahnya begini.....kul 9malam ma dah masuk bilik sebab dah ngantuk..so ma tidurlah..tepat jam 12 malam ma kejut sebab ma dengo sore cheqna ketawa2...depan umah....masa ni ma just bukak mata jela...lum bangunkan diri dari tempat tidur lagi...ma tunggu cheqna bukak pagar..tak de...ma tunggu cheqna bukak pintu umah takde...ma macam nak marah r sebab cheqna ketawa kuat..dahlah malam2..macam tak elok la kan...ma rasa geram..ma bangun..bukak pintu jendela..intai...cheqna tak de kat situ.....ma heran...tu sebab ma kol....yela...cheqna kan kat landas time ma kol tu....arghhh sudah ma kata....habis sore sape yang ma dengar???ma kata memang sebijik gaya cheqna ketawa.....
tapi alhamdulillah..kami tak de pape pun...cuma pelik je la...agak2 anda sore sapekah yang ma cheqna dengar pada malam itu????ma cheqna sedar jam 12 malam sebab dalam bilik dia memang ada jam besar....misteri tul.... ermm...sebelum2 ni ma cheqna dah banyak kali alami mende2 pelik ni...tapi alhamdulillah tak de pape yang memudaratkan ma lagi r setakat ni.....mintak jauh....

16 comments:

  1. ok...cheqna ni memag tau...doc muda baru je abis tgk cite insidious nih...cite antu..huhu...
    tgk 2 org...2-2 menjerit..wakaka..*mnjerit sbb tekejut mmber mnjerit pon ada*

    huhhu...xleh bayag mcm mne tu...mintak jauh la...stakat ni alhamdulillah,xde lg..klu stakat prasaan tu..buat x layan je...x ngantok pon..pejam je mate ni..lame2 nnt tido r...slalunye buat cmtu la...huhu

    ReplyDelete
  2. alamakkk cheqna terbaca dia malam hari la pulakkkk

    ReplyDelete
  3. seram ar cheqna, meremang bulu tengkok ai yew.... i pun selalu gak dgr mende2 cam tu, tapi org lain tak dgr...kenkadang cam perasaan kite je, terbawak2 sgt ke dunia misteri, heeee~

    ReplyDelete
  4. cheqna suka cemana erk...besor2 ker...
    jgn biarkan diri anda diselubungi misteri

    ReplyDelete
  5. Saja nak usik-usik cheqna la tu..minta dijauhkan terjadi perkara buruk..

    ReplyDelete
  6. tak suke tgk citer seram... apatah lagi nak mengalaminya....
    mintak simpanggggg

    ReplyDelete
  7. cik ina belum pernah mengalami saat cam ni. mintak dijauhkan. dah lah lemah semangat, pengsan cik ina .

    ReplyDelete
  8. doc muda
    kalau penakut jangan tengok citer2 cam gitu ok....=)

    ReplyDelete
  9. JCMB
    hahahahaha
    memang sengaja cheqna suh baa time malam2 hehehehe

    ReplyDelete
  10. eMMe
    tu r
    kengkadang perasaan kita je benonya....
    tapi mungkin ye mungkin tidak...wallahualam

    ReplyDelete
  11. qemaishak
    tu r..mintak jauh perkara2 buruk ni
    tok sey la...=)

    ReplyDelete
  12. MLD
    hahahaha besh pe citer sera,\m
    tengok r..=)

    ReplyDelete
  13. cik ina
    biasanya 'mende' tu tak usik kalau yang lemah2 semangat sangat ni
    hehehehehe
    tak adventeres jadinya....
    hehehe

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~