May 29, 2011

~ sakit hati ngan ayam2 ~

assalamualaikum...
erm..2 hari tak de n3..rindu ke??hehehehehe...ekceli cheqna busy sket...hari khamis petang balik kelate sebab wat makan untuk arwah datuk....petang jumaat baru balik ganu..tapi macam biasa r...cheqna kan guna broadband jadi line memang 'laju' sesangat hinggakan cheqna tak sempat nak singgah umah anda2 semua... loading punyalah 'cepat'...tu yang tak sempat tu...=)
semalam cheqna buat salah sket....hehehehe..dulu rasanya cheqna dah pernah citer dah..pasal ayam...yup ayam kampung.....geram weh...kat umah cheqna tu langsung tak leh bukak jendela...yelah..kalau dah bukak kompem akan ada telur ayam kat simpanan kain baju..biasanya biik cheqna r jadi mangsa....tak pasal2 hari tu kena basuh semua kain baju yang ayam2 yang tak reti bahasa ni (yela...ayam mana g sekolah)..ayam2 ni suka bertelur tau..hari2 bertelur...sebijik je pun...tapi kalau dah 7 ekor ayam yang ntah ayam sape...tak ke banyak tu?????keje cheqna kalau time tak keje nilah....hambak( halau) ayam2 ni....geram tau....
nampak tak apa yang ada dalam bulatan tu???tak nampak ke??ouh..tu tingkap bilik cheqna..tak bukak kan???nak bukak boleh..kena cheqna ada kat dalam bilik tu...kalau tak..huh..
nampak kan??telur ayam weh..anda bayangkan ayam boleh khabak(panjat) kat situ untuk bertelur...dah biasa sangat telur tu jatuh berkecai ke bawah...yelah..mana ada jatuh ke atas kan???suka2 hati je ayam ni nak bertelur kat mana....atas ni pun jadi....

sudahnya semalam...penyapu cheqna patah weh gara2 nak hambak ayam ni...tak pasal2...geram sangat..dah la bukan ayam cheqna...karang kalau sound lebih2 ada gak yang patah hati karang...tak mo la sampai macam tu....hari ni kena ganti balik penyapu ni.......arghhhhhh

16 comments:

  1. Kasihan kat penyapu yg tak salah. hi...hi...hi....

    ReplyDelete
  2. hebat betul ayam tuh.. camne lah boleh terlepas kat ateh tuh.. mwahahaha

    ReplyDelete
  3. hhmmm...tau pon ada org rindu...n3 xde 2 hari...3 hari doc muda termimpi2 nih....hehehe

    ayam oh ayam,kenapa kau sukakan daku???ni mesti ada kaitan ngn keje cheqna ni,ayam2 ni rse slesa mcm klien2 cheqna,sbb tu la die dtg kt cheqna byk2 kali tu..huhuhu..sabor je la...:p

    ReplyDelete
  4. lain kali nak hambak ayam baling dengan duti 50sen jerr

    ReplyDelete
  5. ajee
    itu hasilnya bila cheqna kat dapur..dok dang nok hambak

    ReplyDelete
  6. docmuda
    n3 takdop 2 hari...tapi 3 hari rindu???erm..pelik tu...
    hahahaha
    ayam bongok tu....

    ReplyDelete
  7. cheqna, kalo pasang pagar dawai duri tu, ayam kalo panjat pagar mesti tercocok muntot ayam dah serik masuk umah chqena, hahahaha!

    ReplyDelete
  8. hadoii.. ganasnya ayam tu p bertelur.. hehee

    ReplyDelete
  9. eMMe
    kang kalu pasang pagar tu takut tuan ayam tu yang meraung lak nanti
    hahahaha

    ReplyDelete
  10. Lia
    memang ganas
    boleh lak selamba badak je terbang naik atas tu..bertelur dan berlalu pergi

    ReplyDelete
  11. ayam tu suke kat cheqna ye...

    ganas betul sampai patah penyapu dikerjakan cheqna yee...

    ReplyDelete
  12. uishh kat atas tu pun boleh bertelur? mmg hebat ayam tuh hehe

    ReplyDelete
  13. ainnoraini
    tak koser...hahahaha
    cheqna pun terkejut...hehehehe

    ReplyDelete
  14. mama kembar 3
    cheqna dah tak heran...
    dah biasa sangat...
    hahahahaha

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~