Mar 2, 2011

~ ko buat lagi....marah ni wehhhhhhh~

assalamualaikum
hai semua
ingat lagi tak cheqna pernah citer pasal yang pen cheqna kat opis selalu sangat hilang??ala..malas r nak linkan...padahal dah lupa mana nak cari hahahahahahaha
ok..sejak cheqna tahu orang tu suka sangat songlap pen...cheqna sentiasa beringat...bila dia lalu n nak masuk je bilik cheqna..cepat2 cheqna simpan semua pen or pensil yang bertaburan masuk lam laci meja cheqna...hahahahahaha rasakan..
bila dia nampak cheqna wat cam tu..dia gelak je...hahahahahahaha..tetapi semalam...ada satu insiden berlaku...
cam gini kisahnya (perghhh statement macam citer saspen je..)
cheqna tengah setelkan paperwork..depan cheqna ada iwan tengah baca paper..tetiba dia ni datang..tercegat depan pintu bilik cheqna....sembang2..sambil mata cheqna kat komputer...tetiba dia bagi ayat macam ni
"cikna...beso r cicak belakang awak tu"
cheqna paling belakang sambil kata
"mana ada cicak...nawok..(singkatan dari pelawok...pelawok..pelawok...)
sambung sembang ngan iwan...tanpa mengesyaki apa2..masa ni area kul 10am kot....
kul 1245pm...iwan mintak tolong g hantar dia nak amik kete dia yang diservis...so cheqna kuar r..lalu depan dia ni..tiba2 cheqna terpandang poket dia..dan..
"hah!!!ni pen cikna ni....awak amik erk??"
dia senyap je.senyum tak...buat muka poyo je...cheqna dah serba salah..mungkin bukan pen cheqna kot...so berlalu macam tu jela..
hinggalah..lepas solat zohor cheqna nak sain surat...baru terperasan pen cheqna takde....huh...masa ni jugak baru sedar yang bahawasanya pen yang cheqna tegur masa nak g anto iwan tadi tu memang pen cheqna... hampeh tul...g cari dia...dia tak de sebab g buat pembayaran ke rumah...jaga ko...esok kena r....
pagi tadi..(2 Mac 2011)..dengan penuh kesabaran cheqna tunggu dia masuk keje...kul 8 lebih...nampk dia tgh sembang kat luar bersama..apa lagi..dengan muka poyonya...tak cakap banyak...cheqna g kat dia sambil amik pen dalam poket dia dan berkata
"cikna tahu ni pen cikna"
dia selok suka......
dia songlap pen cheqna masa kata
"beso cicak belakang awak cikna"
tak de nya cicak beso2 ni..huh!!!!!!!!!!
lagi sekali cheqna nak 'jual' wajah pengsonglap pen cheqna..hahahahahahaha
>
>
>
>
>

ingat takut r wat muka gitu????hahahahahahaha

13 comments:

  1. Apesal la dia suka sangat kat ghete bende Cheqna tu???

    ReplyDelete
  2. mama
    bukan ghete cheqna je..
    ghete semua kat opis ni r
    pantang nampak pen sket mesti dia songlap...
    dan dia siap ada satu beg khas yang dia letak pen2 yang dia songlap...
    lawak tul...

    ReplyDelete
  3. berharganya sebtg pen,kan?
    x kan hari2 nak beli br..

    ReplyDelete
  4. hamizah
    kak eh..
    kalu pen hok nang osen tu dakpe..
    ni peng pilot kak weh...
    mana dok geram

    ReplyDelete
  5. nih entry nok maroh atau po lawok???? sbb bile bacer, rase nok suker ngat... hahaha....

    ReplyDelete
  6. ada pulak hobi gitu ye, songlap pen orang.

    Tapi kan cheqna, saya takutlah tgk muka dia..huhu

    ReplyDelete
  7. zue annaleeya
    dok maroh2 heh kak..
    n3 suka2 nih..
    pakcik ni memang gong
    hahahaha

    ReplyDelete
  8. yus
    tengok muka memang ye bekeng tapi dia sangatla baik kak...

    ReplyDelete
  9. dia sonok menyakat cheqna tu sebenar nya...hahaa kelakar..

    ReplyDelete
  10. tapi mmg betui la pen dlm poket dia tu, pen cheqna? hahaha..hari ni songlap sok pen lain dlm poket dia kan...hari2 tukar pen dlm poket la cenggitu, heheheh...kelakar la cheqna nih....ade gak perangai manusia cam tu kan....cheqna songlap la balik ye tak...

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~