Feb 20, 2011

~ kenapa??betul ke??boleh percaya erk???~

assalamualaikum cinta teringat citer kat tv9 dulu yang tajuknya macam gini la...=)
assalamualaikum semua...
sihat???cheqna doakan moga kita semua sihat sentiasa dan berada di bawah lindungan Allah sokmo2..
ni nak tanya sket...betul ke orang kata kalau anak dara masak terlebih masin tu petandanya dia dah nak kahwin???
pernah dengar kan statemen macam gitu???
persoalannya skang yang cheqna nak utarakan ialah :
 BETUL KE?
 APA KAITANNYA???
BOLEH PERCAYA KE??
SEJAUH MANA KEBENARANNYA???
kalaulah betul.....KENAPA CHEQNA MASAK TAK MASIN2 NI WEH????????
lalalalalalalalalalalala
daaaaa

18 comments:

  1. Salam ziarah....
    akak tak pernah dengar petua petui macam tu...Kalau masak terlebih masin diserang darah tinggi adelaa..

    ReplyDelete
  2. hehehe... pernah la dengar.. tp cam xbleh caye je.. akak ni xsuka masak masin2 tp kawin je.. lgpun xelok la letak garam byk2.. darah tinggi kang..

    ReplyDelete
  3. bohla garam byk sket...barula msin...

    jgn gok caya mende2 gitu...jodoh kan ketentuan Allah swt....

    ReplyDelete
  4. Orang tua dulu2 (bukan orang tua sekarang tau...), banyak kias ibarat mereka.... :)

    Cheqna kuat makan masin , ya?

    ReplyDelete
  5. K.Sha kurang sihat...

    dulu2..tak pernah pun masak terlebih masin...eheheehe...tak tau la tu kebenarannya..

    ReplyDelete
  6. org tua dulu2 buat camtu sbb nk gertak je.. kebetulan plak jd, tu yg smua org percaya je..

    kalau betul mcm ni, jom kita pakat2 sngaja tumpahkan garam dlm lauk supaya cpat kawin..

    hehehehe..

    jgn marah ye:)

    ReplyDelete
  7. ehem..ehem...ni nak bagi hint ke ni cheqna ? hihihihi :)

    ReplyDelete
  8. org yang masak masin ni...org kata dahnak kawen..sebab duk dapur pun duk angau sokmo.. keje nak melalut je... bile dah angau..masin punrasa tawar...

    hihi..

    jgn cheqna nak masak masin2 pulak.. =)

    ReplyDelete
  9. qzeq
    kiasan orang tua2 dulu je tu..saje suka2

    ReplyDelete
  10. arizakiah
    tu r..memang kalu masak masin2 cepat diserang darah tinggi..=)
    hehehehehehe

    ReplyDelete
  11. chekna
    ha..ada gak yang pernah dengar..ingatkan cheqna sorang je pernah dengar ni..hehehehehe
    jangan masin sangat ye...=)

    ReplyDelete
  12. cik dah
    saje je heh..ngusik2
    kang kalu orang2 tua kang ye banyok kiasan ye...
    suka2 je ni...

    ReplyDelete
  13. mama achik
    wah..dan dan tak mau ngaku orang tua skang tu..nak jugak yang dulu2 ye...hahahahaha

    ReplyDelete
  14. kak asha
    take care..semoga kak sha kuat semangat ok..=)

    ReplyDelete
  15. miss layaleya
    kalu dang masin sangat bukan stakat nok nikoh tu..tu memang menempah maut
    huhuhuhu

    ReplyDelete
  16. MB
    hahahahaha
    saje jela...
    tak de maknanya nak bagi2 hint ni tau..hahahaha
    direct je terus senang =)

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~