Feb 19, 2011

~ hipokrit????tak perlu...adalah lebih baik menjadi diri sendiri....~

assalamualaikum semua....
apakhabar????cheqna doakan moga semuanya sihat2 dan sentiasa berada di bawah lindungan Allah sentiasa...amin....
erm.......tengok tajuk macam suspen je....ada yang tak setuju ke???takpe...semua manusia berhak memberi pandangan dan pendapat masing2...tapi tak semestinya semua orang kena setuju dengan pendapat dan pandangan kita kan???terpulang pada pemikiran masing masing...
ok....bagi yang dah berkahwin mesti ada pandangan tersendiri kan????ini pulak pandangan cheqna...dari sudut seorang gadis yang masih belum bertemu putera katak impian hatinya.....
orang kata zaman bercinta semua indah kan????ada ketikanya kentut pun bau wangi...ermmm entahlah sebab cheqna belum lagi terbau kentut EPH..muahahahaha...alahh cheqna percaya..muka cantik pun kentut busuk gak kan???
selalu cheqna sembang ngan kawan2 yang dah kahwin...selalu mereka akan kata "selagi belum tidur sebilik..selimut sama2..selagi belum tinggal sebumbung..the true of colors seseorang tak kan keluar...sehari dua mungkin boleh berlakon lagi...tapi dah masuk seminggu...sebulan dan seterusnya semuanya akan keluar.."
kadang2 bila fikir ada logiknya jugak....yelah..apa yang cheqna perhatikan...zaman bercinta semuanya nampak baik saja...eh jap...cheqna bukan kata semua pasangan bercinta mempunyai attitude yang macam gini ye....ada jugak pasangan bercinta yang lebih senang menjadi diri mereka sendiri...buruk baik pasangan time2 tu jugak ditunjuknya....tapi kebanyakkan kapel mesti nak tunjuk baik punya.....awek tersepak batu pun batu tu jugak yang dipersalahkan...ni time bercinta...dah jadi bini...sah2 bini yang kena marah sebab buta tak nampak batu...semuanya nampak manis je kan....memang heaven r masa bercinta....elelelele tak nak ngaku la tu..=P
cheqna????erm..setakat ni cheqna senang menjadi diri sendiri....lebih senang untuk cheqna dan EPH...ada jugak la kalau something yang cheqna lakukan tak elok akan ditegur...tapi kan..besh sebenarnya masa bercinta ni kalau kita menjadi diri sendiri...kita bebas sebenarnya...tak perlu nak kontrol ayu...kontrol hensem..kontrol macho...apa yang keluar itu adalah diri kita...nak menipu sampai bila..akhirnya terbongkar jua.....time tu pasti akan kuar statement " dulu masa bercinta lain....skang bila dah kahwin lain plak...awak ni jenis manusia yang macam mana ye???split personaliti ke??"
jadinya...better kita menjadi diri sendiri....senang....kalau betul kita ikhlas mencintai pasangan kita tentu kita akan menerima buruk baik dia kan...mana yang buruk tu..saling tegur la...demi kebaikan serta kebahagiaan bersama....memang agak 'sakit' bila pasangan tegur kekurangan kita...tapi fikir dari sudut positif...cheqna pun pernah alami situasi tu..tapi kena fikir sebaliknya la...segala kekurangan perlu diperbaiki demi kesejahteraann bersama..
anda bagaimana????tentu ada pandangan tersendiri kan???

4 comments:

  1. Hipo juga fitrah
    berubah mata adalah fitrah.
    Jaga2 sifat wanita bermula umur 35an. Rentak akan lari.

    ReplyDelete
  2. Setuju. Kita memang perlu menjadi diri sendiri dari mula. Jujur dalam perhubungan tu penting. Pada akak, dari mula akak berkwan dgn suami, 7 thn kawan sebelum berkahwin, dan skrg dah hampir 10 tahun usia perkahwinan, perasaan sayang tu semakin menebal. Gaduh kecil-kecil tu biasalah, dr dulu mmg tahu dia tak pandai pjuk, tapi serius, mmg sekarang lebih rasa perasaan sayang tu. Semakin hari, semakin bertambah, tak pernah berkurang.

    Jadilah diri sendiri dari mula, supaya pasangan tak rasa tertipu bila dah berumahtangga kan..

    ReplyDelete
  3. jadi diri sendiri.. kalau di tegur.. positif di ambil..rasa negatif letak tepi...

    dah berusia ni... takkan la nak ikut kepala sndiri aje kan cheqna...

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~