Jan 6, 2011

~ surat layang~

assalamualaikum semua
sihat ke????
kali ni cheqna nak share pasal sesuatu yang melayang....ouh...bukan diriku yang melayang....cheqna kan gebu gebas mana leh melayang2 ni..hehehehehe
erm...anda semua pernah terlibat ngan surat layang tak??tak kira r sama ada anda yang membuat surat layang itu mahupun anda yang menerima surat layang itu???pernah???
cheqna tak pernah terima surat layang mahupun menghantar surat layang..main layang2 pernah..hehehehehe
kadang cheqna tak faham r dengan orang yang suka sangat menghantar surat2 layang ni..kenapa perlu surat layang??kenapa tak hantar surat dengan cara yang elok...letak nama..alamat..ic..tempat tinggal..tempat keje..eh macam nak hantar surat cinta plak kan??hehehehehehe 
kenapa erk???sekalipun kita tak suka seseorang...n then perlu ke kita hantar surat layang??biasanya kalau nak hentam or kondem orang la kita akan bagi surat layang kan???bagi cheqna orang2 sebegini sebenarnya pengecut....yang ko suka2 nak kondem orang tapi ko tak berani....ko takut ape???dah suka sangat nak kondem orang sertakan nama sekali r..apesal???takut??takut orang kondem ko balik??bongoks...
secara peribadinya...cheqna memang tak berminat nak layan surat2 layang ni...buang masa..kalau ko betul tak suka orang tu...g la jumpa depan2..cakap elok2...memang kebenaran pahit untuk ditelan...tapi itulah hakikat.. cheqna biasa dikritik oleh kawan2...walaupun tu kawan kita tapi dah kita salah..memang kawan kita tu akan tegur..memang masa mula2 kawan cheqna kritik cheqna tu rasa sakit sangat..rasa pilu je hati..tapi bila difikirkan balik..ada betulnya...dan kawan cheqna tu sayang cheqna la...sebab tu dia tegur...betulkan mana yang tak betul..lagipun dia dah lama keje berbanding cheqna...susah untuk terima pada mulanya..tapi bila kita fikir dari sudut positif..mesti kita akan dapat terima...
hah!!berbalik pada surat layang ni...cheqna yakin orang yang menulisnya itu bukanlah gah mana pun..tentu biasa2 je n paling penting dia takut sebenarnya..takut kalau dia kritik orang yang dikritiknya itu akan memberikan kritikan yang lebih hebat dari apa yang dikritiknya itu...ni pandangan cheqna..mungkin pandangan anda berbeza..masing2 punya pandangan tersendiri kan..
bagi cheqna la..sebelum nak hantar surat layang tu..cermin2la diri sendiri ok
eh jap..kenapa cheqna kuarkan isu ni??cheqna kena surat layang ke??tak...cheqna cuma bersembang ngan seorang akak semalam....tu yang terkeluar isu ini...kepada penghantar surat layang..anda memang hampeh!!!
assalamualaikum...

28 comments:

  1. Salam cheqna,

    Kakak rasa kerana ada sifat pengecut maka timbullah surat layang. Kalau dia beranai kenapa nak layang-layangkan surat tu? Memang hampeh!! (ikut kata cheqna).

    ReplyDelete
  2. Salam
    pernah dapat surat layang
    tapi bukan untuk Daya laa
    huhuhu
    untuk orang lain

    ReplyDelete
  3. Cheqna sayang..
    Itu adalah asam garam kehidupan seorang boss..pasti ada yg suka dan sebaliknya , moga cheqna tabah.

    Tak sangka ye..zaman it ni masih ada lagi surat layang ingatkan org dah tak pakai surat...main sms je .

    ReplyDelete
  4. belum lg buat masa nie...mau nangeh hari2 kalau ada yg buat gitu padaku...huhuu

    ReplyDelete
  5. pernah dpt tp isinya kata dia minat Hana..eh itu kira surat layang ke? hahahha

    ReplyDelete
  6. same je perangai dgn ANONYMOUS...tak berkenan cakap depan2...face to face..antara kita dan dia je kan...so takde istilah org ni malu..org tu segan..esok2..yang menegur tu buat je macam biasa supaya yang ditegur tak rasa rendah diri...

    kan lebih bagus macam tu kan

    ReplyDelete
  7. selalu dapat surat dan kad layang masa sekolah dolu2, saham tengah naik, maklum... bontot masa tu lebih kurang mcm ziana zain, body mcm era fazira, dada mcm rozita che wan.. hahahaha

    ReplyDelete
  8. x pernah dpt surat layang, tapi surat secret admirer pernah la dpt masa zaman belajar dulu...hehehe...

    ReplyDelete
  9. Ala... dia tak ada duit nak beli setem tu Cheqna... tu yang dia hantar surat layang melayang tu... :)

    ReplyDelete
  10. kakzakie
    tula yang cheqna rasa.
    memang pengecut ini orang
    hampeh!!!

    ReplyDelete
  11. dia daya
    ehem ehem..sape yang dapat ni daya??
    =)

    ReplyDelete
  12. kak wan
    bu..bukan cheqna yang kena surat2 layang ni...orang lain
    tu la pasal..zaman canggih manggih ni ada lagi yang main surat2 layang ni...
    nasib baik dia tak letak bawah tempurung macam atuk nenek kita bercinta dulu2..=)

    ReplyDelete
  13. fieza79
    ala kak..kalau ada pun tak yah r nak nanges2..
    malu irfan tengok hehehehehe

    ReplyDelete
  14. hana
    itu dikira surat dari secret admirer
    amboi..dan dan nak bagitahu ramai peminat ye..=)

    ReplyDelete
  15. org gini patut kene debik sebijik, bio dia melayang pulak, hehehe..

    ReplyDelete
  16. queen
    aha..cheqna setuju...
    dah tak suka or tak berkenan cakap je depan2...
    tak susah...

    ReplyDelete
  17. NM02
    kah kah kah
    akak...amboi...voque gitu...
    beshnya..mesti akak gelak sensorang kalau diingat balik kang..

    ReplyDelete
  18. wahida
    ni sorang lagi yang ramai peminat ni
    hehehehehehe
    mesti senyum sorang2 ni...

    ReplyDelete
  19. kakcik
    aha kan mama
    almaklumlah setem kan mahal skang ni
    hehehehehe

    ReplyDelete
  20. sape yg bg surat layang tuh mmg hampeh dan pengecut...

    ReplyDelete
  21. Ubah tabiat isi surat layang adalah positf

    ReplyDelete
  22. Cheqna bg balik surat saman.... mesti dia takut.. he..he..he..

    ReplyDelete
  23. rina aka jaijina
    kan kan kan??
    bongoks punya orang..huh!!!!!

    ReplyDelete
  24. zue@annaleeya
    sangat sokong statemen akak..

    ReplyDelete
  25. zeqzeq
    belum pernah r dengar surat layang yang isunya positif
    hampir semuanya just tau kondem mengondem je

    ReplyDelete
  26. gismo82
    kalau cheqna yang kena surat layang tu tau r camana hehehehehehe

    ReplyDelete
  27. Salam,

    Cheq na, ape khabar ? lame tak menyinggah ....huhu

    sape main layang2 surat nih? aduyai tak gentle woman la ....face to face je trus ..kan senang ...hihi

    ReplyDelete
  28. mawar berduri
    wsalam
    ye lah...lama awk tak datang sini kan...bila awk nak update blog awk tu???
    ermm..tak sure gentle woman or gentleman...nyampesss tau

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~