Dec 30, 2010

~ doa selamat dan mesyuarat ~

assalamualaikum..
minggu ini anda semua akan dihidangkan dengan cerita ceriti sekitar persiapan perkahwinan dan juga sekitar majlis kahwin adik cheqna..bagi yang dah rasa mual2 tu sila la muntah terlebih dahulu...cheqna tidak akan bertanggungjawab sekiranya anda mengandung..eh jap..ada kaitan ke????
hahahahaha
layan...
pada 20 Disember 2010 malamnya selepas solat isyak..kami adakan kenduri doa selamat dan juga mesyuarat la ngan orang2 kampung..ala..ada la 2,3 14 15 orang..eh tak..20 orang lelaki dan lebih kurang 5 orang wanita yang datang..mohon keberkatan dan doa selamat dari Yang Maha Esa moga majlis pada 25 Disember 2010 berjalan dengan lancar...
dan mesyuarat bagi menentukan daging disiang bila..pagi sabtu ke..malam sabtu ke...dan apa menu malam tu???
ini dia...

ayam yang sedang digoreng dan sebelahnya masak merah ok..

this is nasi minyak or orang luar panggil nasi hujan panas..

ini pulak gulai ayam..

ini antara lelaki yang hadir..dapat snap gambo masa makan je...kang kalu snap gambo masa diorang solat hajat tak pasal2 cheqna kena pelangkung...no no no no....hehehehe
jadi itu sahaja laporan bergambar hehehehe
pengsan cheqna malam tu mengemas....membasuh pinggan mangkuk...ala..bukan tak de yang membantu tapi makcik2 yang datang dah berusia...kesian la plak kang....jadi sebagai remaja yang purba..cheqna memang membasuh segala pinggan mangkuk seorang diri...tak sanggup nak biarkan makcik2 berdiri lama2 membasuh pinggan mangkuk..
siap je membasuh..tak cakap banyak weh...solat isyak n then...zzzzzzzz

21 comments:

  1. Kalau mama, mama guna pinggan pakai buang je! Tak larat nak berdiri atau mencangkung basuh pinggan lelama - sakit pinggang! :)

    ReplyDelete
  2. nik kalau time kenduri suke basuh pinggan..tapi basuh pinggan jela..duk je situ basuh pinggan.. hehehhehhehe....

    tapi kalau hari biasa pemalas..ngehngehngeh

    ReplyDelete
  3. berkenduri mmg penat, tapi bila semua berkumpul, hepi, hilang segala kepenatan :)

    ReplyDelete
  4. mujur gak dok basuh pinggan..bole tunjuk rajin sket.

    ReplyDelete
  5. SAlam cheqna
    Sedap jew tgk nasi hujan panas
    Selalu kalau bab membasuh pinggan nie anak dara laa yang wat. kesian kat Mak cik yang dah tua2x

    ReplyDelete
  6. kalo kenduri mmg penat...tak kira kecik ke beso..part mengemas tu la letih yakmat..

    ReplyDelete
  7. oo sebok di sini rpa nya patut lama tk nmpk...

    remaja purba yg rajen lahh...kami dulu2 masa remaja malas2 jerk...hehehh bagus2...

    ReplyDelete
  8. Ada lagi ke pinggan mangkuk yang belum basuh...mai sini Pak Nidus purba kala tolong Cheqna....hee3.

    ReplyDelete
  9. mama
    masa wat open house hari tu memang guna pinggang pakai buang....
    ni panggil orang tak ramai sangat bolehla...=)

    ReplyDelete
  10. kak na
    kak na pun tergolong dalam kategori ini muahahahahaha

    ReplyDelete
  11. queen
    cheqna memang suka basuh pinggan dan itu adalah tugasan rasmi cheqna setiap kali ada kenduri kendara..

    ReplyDelete
  12. NM02
    wendddddduuuuuuuuuu jugakkkkkkkkkkkkkkkk=)

    ReplyDelete
  13. maksu
    memang betul....
    tapi penat r kalu ramai2 tu yang menolongnya 2,3 kerat je...
    yang lain sembang je lebih..huhuhuhuhu

    ReplyDelete
  14. kak wan aka ibu
    cheqna memang rajin
    tobak pom....
    hahahahaha

    ReplyDelete
  15. dia daya
    sememangnya nasi itu memang sedap...
    hehehehe
    tu la kan...kesian plak kat makcik2 yang dah berumur..
    jadi cheqna yang gagah perkasa la amik alih tugas membasuh tu...

    ReplyDelete
  16. ~asha~
    kak eh..memang doh hok tu
    letih Tuhan je tau
    tapi bukan sokmo kang...
    besh r

    ReplyDelete
  17. fieza79
    akak memang..
    nasib baik skang rajin..
    ke skang pun malas????
    ngeh ngeh ngeh
    larikzzzz

    ReplyDelete
  18. fieza79
    akak memang..
    nasib baik skang rajin..
    ke skang pun malas????
    ngeh ngeh ngeh
    larikzzzz

    ReplyDelete
  19. nidus
    alohla pak nidus...sudoh doh heh..
    kenduri cheqna r neh mari tolong basuh....=)

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~