Nov 10, 2010

~ seperti yang dijanjikan...saksikanlah.....~

salam semua
seperti yang cheqna janjikan....inilah gambar2 masa cheqna menjalankan aktiviti gotong royong di rumah salah seorang penerima bantuan.....
pak mat ni mengalami masalah mental dan juga kurang nampak....kesian sangat...
so layankan gambo k...


oh...ini adalah gadis2 yang rajin ok....tidak termasuk yang membelakangkan kamera..=)

nisa...faridah...cheqna..n wani...apasal dah????tak puas hati ngan cheqna erk????lalalalala

keadaan sebelum....

dalam rumah

dalam rumah...macam2 ada...yang nampak tikar tu..situlah dia tido..

see.....

semua ada disini..

ini adalah pak mat..masa ni dia duk kat pintu umah dia sebab tak kasi kami masuk lam rumah dia buang segala yang tidak diperlukan...tapi setelah dipujuk...akhirnya berjaya

yang terlibat dalam gotong royong ni adalah kami..ABM..MDHT dan juga JKKK

kami sedang menyiapkan barang2 tuk pak mat

basuh basuh..

aktiviti pembersihan...gambo tetap....yelah..bukti...lalalalalala

sedang membuang segalanya...

apehal minah tu????

dia ni bising suh amik gambo dia...

lagi bukti...

bos( tudung hitam yang cantik tu) sedang memerhatikan pekerjanya bekerja allalalalalala

setelah siap..

kecik je rumahnya....

at least tak la teruk macam mula2 masuk kan???

siap tikar getah lagi..

pak mat testing tido atas tilam baru dan segalanya baru..

                                                         semua kami siapkan...
alhamdulillah...segalanya berjalan lancar...
sepanjang menjalankan aktiviti ni..cheqna tak habis2 fikir..apelah agaknya nasib kita suatu hari nanti ye???



34 comments:

  1. perh... sebelum rumah pak mat dibersihkan... banyaknya botol2...
    kalau dapat kumpul n jual, dapat gak duit walaupun tak banyak.

    suka lak tengok bila ada aktiviti2 kebajikan macam nie...

    ReplyDelete
  2. kesiannya.. selalu beringat diri sendiri, kita susah, ada org lagik susah,kan?

    ReplyDelete
  3. rezeki masing2 di hari tua...entah esoklusa macam mana lahkita,,...

    tetiba sebak je baca entry cheqna ni

    ReplyDelete
  4. Nasib baik cheqna tak jumpa ular kat dapur pak mat tu ye...

    ReplyDelete
  5. maslinamansor
    kami memang terkejut giler.....
    memang tak layak pun untuk manusia normal cam kita tinggal macam tu...sampah sarap penuh..siap ngan tanah lagi kat dalam tu....
    kesian sangat...
    aktiviti sebegini memang menyeronokkan

    ReplyDelete
  6. hana faza
    tu la...
    sangat2 sedih...=)
    bersyukur dengan apa yang dimiliki

    ReplyDelete
  7. queen
    tengok sendiri lagi sedih..
    cheqna mula2..memang mengalir air mata tapi ku tahan jebat...eh tak tak..

    ReplyDelete
  8. ibu

    ya allah....takut weh..
    jumpa kala jengking ngan lipan je...
    huhuhuhu

    ReplyDelete
  9. my little diary

    sambil berbakti itulah yang kami harapkan...

    ReplyDelete
  10. Alhamdulillah rumah tu dah bertambah berseri lepas aktiviti gotong royong, :)
    comel jew rumah tu

    ReplyDelete
  11. kesian ye kat pat mat tu..mcm mane la dia tinggal dlm keadaan mcm tu...sedih pulak kak ain nengoknye...

    tapi...dah cantik & bersih rmhnye kan...

    ReplyDelete
  12. daya

    tu la...
    kalau mula2 tengok memang sedih sangat
    at least bila kami datang bersihkan ok sket..=)

    ReplyDelete
  13. Semoga pak mat terus dirahmati...

    Dan
    Semoga semua peserta gotong royong itu juga terus dirahmati dan diganjari dengan limpah rahmat ALLAH Taala....

    ReplyDelete
  14. harap pak mat tak sepahkan umh dia lagi....

    ReplyDelete
  15. auu kenang pulok aku ngan beskal pok mat....

    alhamdulillah keje beres..semoga sedikit pertolongan dapat meringankan beban pok mat..pok mat lepas ni mesti gumbira..

    ReplyDelete
  16. siannye dia...sedih plak..takde anak2 ke? dia mmg bujang ke?

    kecik nye umah? atas tanah siapa?

    seronok jugak buat keje amal mcm ni..byk pahala korang

    ReplyDelete
  17. NM02
    harapnya begitulah...
    takpe..kami akan sentiasa memantau..

    ReplyDelete
  18. ashie023
    banyak2 mende..sikal gok hok kenang..mari r nok gok...

    ReplyDelete
  19. ~asha~
    bujang...tanah kerajaan..
    sangat seronok kak weh..

    ReplyDelete
  20. sape yang sediakan makan die cheqna? die masak sendiri ke? sumber pendapatan? wahhh soalan ko senah.... hehe

    ReplyDelete
  21. ajee
    dia masak sendiri
    dia terima bantuan kewangan dari pihak kami every month...
    takpe takpe..tanya..tanya...cheqna sudi menjawab

    ReplyDelete
  22. toilet nye kat mana tuh cheqna? tak nampak pon.. huhu

    tengok pak mat tuh steady je kan....

    ReplyDelete
  23. ajee
    tak de toilet..depan umah dia ada sungai
    kalu tengok gambar first tu..belakang kami adalah sungai..so kat situ r dia membuang...
    dulu dia duk dalam sungai tu...means rumah tengah2 sungai...

    ReplyDelete
  24. Boleh dibuat menantu Cheqna ni....

    Kalau dapat dilihat, banyaknya pahala kau orang dapat..

    ReplyDelete
  25. pak nidus

    menantu???
    aii likkeee..
    hehehehehe
    alhamdulillah...hari ni hari dia
    esok lusa kita belum tahu nasib kita kan???

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~