Nov 29, 2010

~ ok..mari kita sama2 gelak dengan kesengalan cheqna~

salam semua
belum taip pun cheqna dah sengeh sorang2 sambil berkata " ko memang sengal cheqna"
hahahahahaha
mana aci cheqna sengal sorang2..meh kita sama2 mengsengalkan diri meh...ala..malu2 plak....meh meh..
seingat cheqna kisah ni berlaku masa cheqna study kat U dulu...tahun 2006 kot..
seperti biasa..hari khamis cheqna mesti balik umah..kesian kat ma kan..hehehehe..malam tu area kul 9 lebih2.. ma dah tidur..cheqna plak...nak masuk bilik nak tidur...singgah amik cutton bad..apa lagi..korek telinga r...
perghh..sedang asyik mengorek telinga...kuarkan cutton bad tu...sekali..
"hah!!!!mana kapas ni??ke memang tak de kapas tadi??ala..ala...gane ni???"
tetiba telinga rasa bengang...
hah sudah...kapas lekat....
"ma...ma...."
"mende" ma jawab dari dalam bilik dia
"ma..kapas lekat lam linge" cheqna mengadu
"hoh...korek lagi linge tu...." ma jawab
hampeh ma...ingat nak tolong tengok...tolong maroh ada r...
"doh korek..biar je..esok g spital...dekpung...kedudukan tu nok korek linge sokmo" belebel weh..huhuhuhu
arghh...tak puas hati...lagipun mana leh tido ngan kapas lam telinga..
ting!!!! idea sudah mari....
cheqna amik korek telinga besi tu...sapu ngan minyak baby johnson..n mula masukkan dalam telinga...
masa masukkan korek telinga besi tu tetiba
"hoh...duk wat mende lagi tu?" suara ma kedengaran dari bilik...
akibat diriku yang terkejut...tertolak korek telinga besi ke dalam...sudahnya kapas makin ke dalam la weh..
huarghhhhh
makin bimbang n bengang ni...
bismillah sekali lagi...masuk pelan2 dengan penuh kasih sayang..
akhirnya..
telinga rasa ringan..kapas dapat dikeluarkan.....
" dok payoh g spital..boleh doh heh wat tubik" cheqna kabo ke ma
" dalam bilik ma banyak lagi korek linge ni..nok ke tak mboh?" perghh..ma bagi perlian yang padu..
sejak hari itu...cheqna dah tak guna cutton bud lagi....
kakiku punya nota : masa kecik2 dulu...tengah2 malam selalu ngadu ngan ma kata semut masuk dalam telinga dan ma pasti suruh tekup telinga lagi sebelah...n tak lama lepas tu mesti terasa semut tu kuar..masa tu..mampus kau semut...=)

23 comments:

  1. hahaha... sib baik bulih wat kuor... klu dok gak, bengang gitu ar linge...

    ReplyDelete
  2. haha...

    teringat kenangan silam jugak ni !

    kRina sampai nangess sebab semut memang tak nak keluar. Pulak tu jalan2 dalam tinge tu.. Sakit ya amat ..

    Kakak suh letak minyak gamat dicotton bud dan sapu tepi tinge..
    tak lama tu bzzzzss-bzzsss dia kuar sendiri.

    ReplyDelete
  3. hahaha..adeh, seb baik tadek pape..

    akak kan kalau tinge masuk semut akak titikkan air dalam tinge, sah² semut tu innalillah, hahah..

    ReplyDelete
  4. hikhikhik..nik pun selalu korek guna cotton bud..tapi takde plak lekat dalam tinge,....

    so far la...alhamdulillah...

    tapi yang tutup tinge tu betul..tutup tinge lagi satu...tutup idung..napas ikut mulut..insyaAllah serangga tu keluar sebba takde udara..hihihih

    ReplyDelete
  5. Nasib baik sebelum korek tinge tu.. semut tak masuk dulu... ;-)

    ReplyDelete
  6. SALAM...
    Kah kah..macam macam
    la Cheqna ni...moga sihat
    selalu di sana..

    ReplyDelete
  7. cheqna, tinge skrg okey?
    ade tersumbat mende asing lagi tak? hehehe..mcm2 la cheqna ni,, u buat i lapar tau, hehehe...

    ReplyDelete
  8. idah
    ce tunjuk sket gelak dalam iman tu gane
    hehehehe

    ReplyDelete
  9. abu muaz
    memang...
    ingat balik mesti sengeh sorang..=)

    ReplyDelete
  10. zue annaleeya
    tobak pun kak..
    kalu dok memang nanges dok berlagu r

    ReplyDelete
  11. azrina 0307

    ma cheqna lu memang suh tutup je telinga lagi satu
    gigih la kita ni tutup ngan jari..
    tak lama lepas tu mesti terasa semut tu bergerak2 ke luar..hehehehe

    ReplyDelete
  12. azrina aka jaijina
    ye dok kak??
    dok bengang ke linge masuk air??

    ReplyDelete
  13. queen

    cheqna tak dela sampai bernafas macam nik buat...
    just tutup telinga lagi satu je..=)

    ReplyDelete
  14. mama achik
    hahahahaha
    kalau tak lagi naya kang???

    ReplyDelete
  15. zulkbo
    kihkihkih
    cheqna memang berbolok...=)
    alhamdulillah cheqna sentiasa sihat
    harap enzul pun sama ye =)

    ReplyDelete
  16. hihihi...

    sy dr dulu tak suke korek gune cotton bud..takot ...huhu..bahaya kalo tersangkut...haish
    Korek je gune yang besi tu puas hati ...hihihihi

    ReplyDelete
  17. mawar berduri
    memang r..guna besi gak puas hati hehehehehe

    ReplyDelete
  18. Salam kenal...saje nk share sy pn pernah gk alami situasi tersebut...cemas giler tp akhirnya berjaya kuarkan....hehe

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~