Nov 30, 2010

~ cakap je pandai...menyampah ~

salam semua
cheqna ni tak la obses sangat pada mana2 parti..bagi cheqna..baik buruk bab2 parti ni baik simpan lam perut sendiri je..jangan obses sangat...jap..jangan tanya cheqna penyokong mana...rahsiakan rahsia kerajaan..hahahahaha
kenapa cheqna berkata begitu?????ada ceritanya....
kita raya korban hari tu pada hari rabu kan???17 November 2010....ok...sebelum2 ni peristiwa ni dah jadi dah tapi kami wat dono je...
Jumaat 12 November 2010 ~ kami kat dapur
tetiba cheqna terbau busuk..bau macam tahi lembu...intai intai belakang....tertengok ada seekor lembu di ikat di bawah pokok cempedak...
"lembu sape plop ni??"cheqna tanya ma
"lembu pok &^%$...ma napok dia bawak lembu dia pagi tadi..ma dok halal dia letak lembu belakang umah kita....ma ada kat umah tapi dia wat tak tahu je....langsung tak mintak izin" ma bagitahu...
cheqna wat tak tahu jela...
area kul 3pm
"assalamualaikum.." kedengaran suara memberi salam
"waalaikummussalam..hoh pok &^%$...nok mende?" cheqna bertanya
" ni nok kabo letak lembu ni...."
"bakpe baru kabo..saya tak halal...." cheqna bagitahu dia
"tadi nok kabo tapi tuan umah tak dok" dia membela diri
"jangan cakap nipu gok...dok baik Allah marah....kami dok g kemana2 pun...saya napok pok &^%$ bawak masuk lembu pagi tadi...saya bukan marah nape...letak la nok letak...tapi mintak izin dulu...ni dok mintak izin pahtu tinggal tahik plok tu....pok &^%$ ni cakap bab agama sedap ngat..pandai sangat...tapi hampeh..banyak kali doh pok &^%$ wat gini kan????kalu saya kata dok halal lembu2 pok &^%$ makan rumput n tinggal tahik belakang umah kami  ni gane agaknya???ce pok &^%$ g tanya ustaz2 tu...dok pun tanya diri sendiri r..pok &^%$ kan memang hebat bab agama ni..lembu tu nak wat korban kan rabu ni???mok saya dok halal makan rumput sini...pok &^%$ tanggung r..."
"jangan gitu" dia merayu...
"g balik r..amik lembu tu..kang saya v racun lama kang...." cheqna ugut..saje je..bukanlah kami sekejam itu..
tanpa mintak maaf dia berlalu pergi..
bongoks kan?????yang cheqna n ma geram sebab dia cakap bab agama sedap sangat...hok tu halal hok ni haram...orang tu dok betul dia je betul...mujur cheqna dok kata "pakai pioh saje je" huhuhuhuhuhuhuhu
dok tahu r ma halal ke dop...halal kot...saje je nak "ajar" sket pok &^%$ tu...
err...kejam ke cheqna???tak kan???

24 comments:

  1. elok diberitahu supaya beringat-ingat di lain kali

    ReplyDelete
  2. Salam cheqna...

    banyak 'benda' yang kita tak perlu ke sekolah untuk belajar...

    ReplyDelete
  3. hoho...welahhhhh kite serupa...ambe ada gok sorang hamba ALLAH ni, duk depan umah ambe je...nama ye POK LOH, ambik kabo lalu nama..ahah...ari tu melih lembu depan umah , pahtu ngan perut2 lembu, darah2 lembu dier dok kambus..gok mari angin, busuk bangor bau....sakit pale duk tahan...memang jenis dok reti base ...nok wat sgt melih lembu secara berjemaah depan umah...gok xmboh care sampai abis...ooooo dok reti base...

    ReplyDelete
  4. garangnye cheqna ni, takot wase..

    tp org macam tu mmg kene ajo, MIL akak kalau lembu org lain lalu kat laman dia, cepat² dia halau..

    ReplyDelete
  5. mama achik
    betul tu ma...
    tapi kadang2 geram ngan orang yang perlu kita 'sekolahkan' ni

    ReplyDelete
  6. memang kena tegas. Biar dia tahu yang vakap dia pun bukan semuanya betul...

    ReplyDelete
  7. ashie023
    owoh..memang r kalu gitu..sakit hati r..
    wase dok reti base r tu...
    geramla..

    ReplyDelete
  8. azrina aka jaijina
    cheqna memang bekeng...
    tobak pom..

    ReplyDelete
  9. jgn garang2 sangat, t darah tinggi lak, hehehe..gurau je dear~

    ReplyDelete
  10. mak aih;...garang nye cheqna.. kalau nik tak berani nak kata gitu,..senyap jela...

    paling kuat pun bior we dgn cik je cakap

    ReplyDelete
  11. takut wase... bekeng jugok cheqna nih deh... huhu...

    mmg slalu jupe org gitu... ckp dok srupe biking... hisss....

    ReplyDelete
  12. emme
    muahahahahahaha
    jauhkan diriku dari penyakit darah tinggi
    amin...

    ReplyDelete
  13. ajee
    amende???
    gaduh mau??????
    hehehehehehehehe

    ReplyDelete
  14. queen
    cheqna memang garang..
    n akan bermulut laser pada masa dan ketika tertentu
    hehehehehe

    ReplyDelete
  15. zue annaleeya
    takut dop???
    hahahaha
    tapi cheqna memang bekeng....
    geram ork...cakap tak serupa bikin...

    ReplyDelete
  16. molek racung dengan dia , dia sekali... baru gepor kuala berang..

    lembu dan tuan lembu mati keracunan.

    TV 3 pung wat tubik berita jang 8 pembunuh yang disyaki telah ditakat bernama cheqna...

    ha,ha,haaaaaa

    ReplyDelete
  17. abu muaz
    hahahahahaha
    parok tu
    tapi molek gok ork....
    lain kali r try
    hahahaha

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~