Nov 26, 2010

~ antara boleh dan tidak ~

salam semua
wah...laju le plak n3 hari ini..almaklumlah jumaat..cuti dan idea membuak2..hehehehehehe so layan jela...
ada kawan2 yang mengenali cheqna secara nyata tidak percaya pada mulanya pabila cheqna menjelaskan bahawasanya cheqna ni selera murah.....kenapa selera murah????sama2 baca sampai habis....ala korang ni kan...asal n3 cheqna panjang berjela sket korang tak nak baca..majuk r...huhuhuhuhuhu
sebab mereka tak percaya???entah....hehehehehehe
ekceli banyak mende yang cheqna tak minum n tak makan...meh kita sama2 share..boleh???hehehehe
pertamanya...cheqna tak minum soya..tak tahu kenapa...kalau minum je mesti sakit kepala...pernah try minum...seteguk je..terus kepala ting tong...bau pun dah boleh buat cheqna muntah....maaf pada peminat tegar soya...huhuhuhuhuhu serius..memang tak leh minum...cincau pun sama...lagi air ape lagi erk....horlicks..ovaltine..vico..tea krisantimun..antara yang tak boleh r tu...
makanan pulak...ha..yang ni banyak...hehehehehehehe
pertamanya..percaya atau tidak..cheqna tak makan sayur...diulangi..tak makan..walaupun bukan semua tapi memang jelas dan nyata...cheqna hanya boleh telan camboh aka taugeh..tu pun terpaksa sebab ada lam bihun sup yang menjadi kefeveretan cheqna...cheqna leh makan erm..tu je rasanya...hah!!!kacang panjang pun boleh...sayur gak kan???hehehehehe...
sawi..kangkung..bayam..kobis..salad malad..brokoli...teney....( petola kot bahasa luar )terung..dan pelbagai lagi jenis sayuran cheqna memang tak leh makan....carot pun sama tapi air carrot susu cheqna minum...huhuhuhuhu..setakat bawang no hal la...hehehehehehe
cheqna jugak tak leh makan coklat especially cap cadburry.....walaupun cheqna gebu..muahahahaha statemen perasaan...ala gebu dalam breket la...senang citer chubby...wahh tetap tak ngaku gemuks ni....hehehehe..cheqna bukanlah peminat coklat...sayur...n soya....cheqna tak terasa hati kalau kawan2 makan coklat cadburry or watever jenama sekalipun tak pelawa cheqna makan sekali..memang cheqna tak makan pun...boleh makan sikit je...tak sampai satu petak kecik tu...suku r....sah....2 minit kemudian cheqna pasti akan sakit kepala...kadang heran tau..camana la diorang yang lain rilek je makan cadbury sampai satu keping yang harga berapa hengget ntah..tak de pape pun tapi cheqna..memang tak dapat nak nolong eh....cheqna leh makan ferrarro rocher tu..tapi sebiji cukup..kang makan banyak2 ada gak yang jalan tepi tengah tepi tengah kekgi..
begitu jugak eskrem...eskrem feveret cheqna adalah eskrem kacang merah yang regenya 20sen sebatang...cheqna tak leh makan sangat cornetto tu...sakit kepala r..apalagi...mula2 kawan2 tahu cheqna hanya makan eskrem ni...selok mereka suka..err..maksudnya mereka ketawa terbahak2...ala tak kisah pun....
dan lagi satu feveret yang jelas dan nyata adalah...cheqna suka sambal bilis...tak kira r ada petai ke tak de petai..memang cheqna suka...hehehehehe..sampai satu tahap...sahabat cheqna pernah kata tuan kedai tu wat sambal bilis kangkang sebab hari2 cheqna makan sambal bilis tu...tanpa rasa jemu..see...setiakan cheqna..
n see..murahkan taste cheqna...senang nak jaga...hahahahahahaha...koya...=)
anda plak macamana?????ke kita sama???share r...=)

30 comments:

  1. me selera mahal
    semua me baham
    mmg senang la bela cheqna
    tapi cheqna menten chubby
    i like~

    ReplyDelete
  2. tekak je kot yang murah... hahaha yang laen2 tuh... aummmmm :p

    ReplyDelete
  3. eMMe
    tu la pasal..
    cheqna tetap gomuks...
    padahal tak la makan mane pun...
    huhuhuhu

    ReplyDelete
  4. ajee
    yang lain2????
    ape tu?????
    tak baik tau..
    sob sob sob...

    ReplyDelete
  5. eh, bolehlah akak banje cheqna eskem pop ajekan, hehehe..buguslah cheqna ni, jimat hape..beruntung si dia tau..

    ReplyDelete
  6. Saya pantang minum soya.. kalau minum nanti tak dapat jalan.. merangkak le jawabnye..Gauuuud, hehehe..

    ReplyDelete
  7. paling suker eskim. yes.. eskim satu taperware tu pun saya boleh habiskan. hebat tak. hahaha

    ReplyDelete
  8. nik pun tak minum soya...tapi nik makan tauhu dan taufufaa..

    nik tak makan santan mentah seperti cendol..

    sambal bilis tu kita bleh geng.. dapat pulak sayur masak lemak putih..sile jgn tgk aksi pelahap ye..ecececce

    ReplyDelete
  9. azrina aka jaijina
    dok leh eskrem poli tu...dok molek..hhaaa
    eskrem kacang dakpe..=)

    ReplyDelete
  10. mohamad
    oo..org gaout tak leh minum soya erk????

    ReplyDelete
  11. nik
    cheqna tak makan taufufa ke tauhu sumbat ke...
    cendol makan...sedap..=)

    ReplyDelete
  12. salam
    soya lah sedap cheqna..hehe
    sambal ikan saya pun suke..

    ReplyDelete
  13. tp kan cheqna... kekadang tu sume psiko.. tp x taula kan... tp bagus jd cheqna ni.. x pyh penin2 mkn bukan2..ahahhaha.. tp su suke ikn abilis sambal + tempe...uhuhuhuSodap

    ReplyDelete
  14. my little diary
    pada cheqna tidak..huhuhuhuhu
    karipap ikan sedap =)

    ReplyDelete
  15. azrina0307
    takut belanja kot lain yang banyak nanti
    hehehehehe

    ReplyDelete
  16. sue
    cheqna memang dah cuba tapi tak leh nak telan gak
    huhuhuhuhu

    ReplyDelete
  17. salam...
    uikkks...susu soya
    kegemaran ku..he he..
    lagi satu suka makan
    nasi dagang,orang rumah
    tak pandai buat pulaks??

    ReplyDelete
  18. senang betul nak bela cheqna ni .. lauk kacang panjang jer dah cukup.

    uncle pulak tak boleh makan ikan kelah sungai .. uncle ada sakit jantung terutamanya masa nak bayar, mesti berdebar2 sebab harganya mahal giler.

    ReplyDelete
  19. ok great ! semua benda murah ...

    hantaran murah tak ?????

    lalalala

    ReplyDelete
  20. Cheqna wei...
    Nampak gayenya cheqna ni cam terlebih protein pulak....makan benda yg banyak protein sakit pale.

    Takpa ..hok tokleh tu jgn ditebing kang buleh pekdah.

    ReplyDelete
  21. Senanglah nti suami tok susoh fikir nak sediakan duit byk2 utk cheqna :) beruntung dia :)

    ReplyDelete
  22. zulkbo
    kegemaranmu bukan kegemaranku huhuhu
    nak makan nasi dagang besh tak????sebelah umah cheqna tokey nasi dagang..memang besh r...

    ReplyDelete
  23. al lavendari
    memang senang ayahanda..alhamdulillah tak la memilih sangat...
    heehehehehe
    owh..penyakit jantung ke???sabo jela..

    ReplyDelete
  24. Linda
    perghhh..
    yang tu kami kena bincang dari hati ke hati...
    out of topik...lalalalalalala

    ReplyDelete
  25. kak wan

    tu r...
    takmboh nebeng makan....sakit dok pasal...

    ReplyDelete
  26. hana faza
    eh...kena gak...kena beli emas permata kepada beta
    hahahahahaha

    ReplyDelete
  27. kalo gitu...boleh la makan coklat cadbury depan cheqna sesuka hati...eheheh tanpa perlu risau cheqna terliur...

    ReplyDelete
  28. ~asha~
    makan la kak eh..
    dok liur sikket pun..
    huhuhuhuhu

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~